Reklama

Reklama

Romeo a Julie

  • Velká Británie Romeo and Juliet (více)
Trailer

Obsahy(1)

V italském městě Verona spolu znepřátelené rodiny Monteků a Kapuletů vedou věčný spor. Když Romeo (Leonard Whiting), pohledný mladý Montek, poruší společenské konvence a navštíví bál Kapuletů, zamiluje se do Julie (Olivia Husseyová), krásné Kapuletky. Ti dva spolu po krátkých námluvách uprchnou, čímž ještě prohloubí napětí mezi svými rodinami. Snímek oscarového režiséra Franca Zeffirelliho je považován za jednu z nejslavnějších filmových verzí Shakespeareova klasického milostného příběhu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (298)

Šandík 

všechny recenze uživatele

To je taáák romantické, až je to skoro moc. Síla Shakespearovy hry tkví ve slovu, Zefirelli k němu přidal nesmírně silný a podmanivý obraz. Po pravdě řečeno, nevím si s tím úplně rady. Romeovi s Julií jest vskutku nejlépe na prknech jež znamenají svět. Dokonalost sice není chyba a Zefirelliho opus dokonalý rozhodně je, ale stejně... méně je v tomhle případě vždycky více, jakkoli se to zdá být paradoxem... Celkový dojem: 85% ()

swed 

všechny recenze uživatele

Kritizovat Shakespeara by bylo stejné, jako hledat chyby na Da Vinciho Moně Lise, proto ponechám stranou předlohu a zaměřím se zde pouze na filmového zpracování. Žádná přehnaná očekávání jsem do snímku nevkládal a udělal jsem dobře. Tato filmová verze Romea a Julie je totiž sterilní a bez invence natočená podívaná, která si neklade nic jiného, než zdlouhavě převyprávět příběh, který dnes už zná snad každý. Filmem jsem se doslova pronudil a byl jsem vděčný za každou zajímavější scénu (ples, souboj). Herci monotóně odříkávají dobové dialogy, na lolitku Julii je sice pěkný pohled, ale to je asi tak všechno. Daleko nejvýraznější jsou tak postavy (i herci) Mercuccia a Tybalta, kteří sice nemají tolik prostoru, ale jejich výstupy jsou světlým místem v jinak skrz na skrz tmavém a předlouhém tunelu (díky Bohu za občasné použití hudby!). Pokud nechcete číst, je to vaše volba, pokud naopak příběh znáte, raději sáhněte po futuristické verzi Baze Luhrmanna - té nápad rozhodně nechybí a o nějakém zfilmovaném divadle tam nemůže být ani řeč. 5/10 ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Olivia Hessey. To kdybyste už fakt nevěděli, proč jinak si tuhle verzi honosně označovanou jako "nejslavnější" pustit. Kromě jiného.___ Neviděl jsem až doteď jinou, než tu Luhrmannovu s Leonardem a Claire - a ta je moderní, proto tedy srovnávat nemůže být příliš objektivní. Nová se mi líbila, mám rád pana herce Leonarda di Capria (pokud by o něm někdo pochyboval, pusťte si Co žere Gilberta Grapea, ono vás to přejde). Těžko ale na benzince čekat tu správnou veronskou atmosféru. Rýmování se může zpočátku zdát směšné, ale jen než si na to zvyknete, potom už to ani nepřijde. Ale to odbíhám, prostě, film z roku 1996 se mi líbí. A teď konečně k dílu pána Franco Zeffirelliho: Kdyby prvních dvacet minut někdo uřízl a film začínal vysvětlením v podobě prostého titulku, že se Kapuleti a Montekové nesnášejí, nic by se nestalo. Až do setkání Romea s Julií na slavnosti je to totiž absolutně bez atmosféry, přijde mi. Potom už je to ale dobré, až do konce. A ti kostlivci v hrobce neměli chybu :-) Jen příšerná angličtina, u které ani titulky moc nepomáhaly... Srovnání postav: Leonardo jako Leonard, stavím oba na stejný stupeň. Mercutio/Harold Perrineau mi ale příliš nesedl a John Leguizamo jako Tybalt byl zase moc slizký (to schválně, já vím), takže tady je to dva nula pro jejich starší kolegy. No a to nejlepší na konec. Olivia Hessey je o tisíc a jedno procento lepší Julie než Claire Danes, ta by očarovala každého (tedy Olivia, ehm). Pokud znáte další film, ve kterém byla nahá, napište mi prosím PM .-) Jako Julie totiž na okamžik ukázala prsa (v patnácti!). Já vím, půl vteřiny je krátká doba, ale ten film i bez toho stojí za to. Možná jsem sexista, ale ona to prostě zvedla. Všechno. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Film o naivním citu dvou náctiletých. Normálně bych mu nevěnoval ani nanovteřinu své pozornosti. No považte - Romeo a Julie se zamilují na 1. pohled (doslova a dopísmene) a už plánují svatbu. A z úst jim vychází tak silná slova, že by i barbar Conan brečel na svých bicácích. Jistě, kdyby oba dva přežili, ve Veroně by předvedli čítankový exemplář italské domácnosti se všemi rekvizitami, co k tomu patří (létající talíře a nože, přespávání před prahy a slova, která se nesluší vyslovit ani v méně solidní splečnosti v zaplivaném baru čtvrté cenové skupiny). Naštěstí ale umřeli a tak jejich příběh, který scelil svár dvou rodů, žije nesmrtelně dál. I díky tomuto úžasnému a dechberoucímu zpracování! Zeffireli má rád velké příběhy a umí je odpovídajícím způsobem převést na plátno, což každý rozhodně neumí. Velmi citlivě a věrně se drží látky, což oceňuji. Oba hlavní herečtí představitelé do svých rolí velmi přesně pasují (nedostižná éterická krása Olivie Hussey). Tento film není kýčovitou plejádou celebrit a laciných slov, Zeffireli věří tomu, co točí, proto jeho počin nepůsobí odtažitě. Skvělá hudba pochází z pera výsostného skladatele Nina Roty, velmi dojímavé tóny a krásný historizující kolorit činí z tohoto soundtracku takovou perličku na poli světové filmové hudby. Love theme patří k jednomu z nejkrásnějších leit motivů, co byly k filmu kdy složeny. Asi nikdy se nepřestanu obdivovat tomuto dílu. Takhle si představuji UMĚNÍ - krásné a nedostižné. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že táto Zeffirelliho klasika zostane navždy klasikou a na tú dobu to bol naozaj výborne zvládnutý film, no aj tak mám viacero výhrad, ktoré sa mi v tejto inscenácii vôbec nepozdávali. Mnohým dôležitým scénam bolo venované veľmi málo priestoru, niektoré boli dokonca vynechané, iné boli zas umelo naťahované, a tak celý príbeh strácal tú potrebnú dynamiku plnú zlomov, ktorá je pre Shakespearove tragédie tak príznačná. Navyše aj niektoré charaktery postáv mi prišli trochu roztržité v porovnaní s pôvodným dielom. Čo sa týka obsadenia, tak najmä s ústrednou dvojicou som veľmi spokojný (krásne pôvabná Olivia Hussey a šarmantný Leonard Whiting, ktorý mi svojim zjavom dosť pripomínal Zaca Efrona). A určite treba vyzdvihnúť úžasné kulisy, do ktorých bol príbeh zasadený. Pôvab talianskych miest Tuscania, Pienza, Gubbio a Artena dodali filmu to potrebné čaro. Ale aj tak vo mne oveľa väčšie dojmy vyvolala jedna z tých najnovších verzií - Romeo and Juliet z roku 2013. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (19)

  • Hlavné postavy vo filme sa rozhodli podať žalobu po vyše 50 rokoch. Tvrdia, že boli zneužití. Olivia Hussey (Júlia) a Leonard Whiting (Romeo) boli v čase natáčania tínedžeri. Podľa portálu Variety im režisér Franco Zaffirelli sľúbil, že vo filme nebudú musieť byť nahí. Sľuboval, že aj keď bude potrebná nahota, ich telá budú zakryté predmetmi telovej farby. Napokon ale slovo nedodržal a tvrdil, že ak sa nevyzlečú, z filmu bude prepadák. Olivia a Leonard Zaffirellimu verili, urobili preto všetko, čo im prikázal. Herecká dvojica tvrdí, že ich Zaffirelli ako mladistvých zneužil, čo im spôsobilo vážnu emocionálnu ujmu. Myslia si, že práve tento film ich obral o ďalšie pracovné príležitosti. Žiadajú odškodné od štúdia Paramount vo výške 500 miliónov dolárov. V roku 2018 Hussey dodala, že Zaffirelli jej na pľaci dával aj nevhodné prezývky. Žalobu podali herci koncom decembra 2022. Stalo sa tak tesne pred koncom dočasného zrušenia premlčacej lehoty týkajúcej sa prípadov sexuálneho zneužívania detí v Kalifornii. (Raccoon.city)
  • Laurence Olivier propůjčil svůj hlas nejen vypravěči, ale bez nároku na honorář také mnoha anonymním postavám ve filmu. To vše jen pro svou velkou lásku k Shakespearovi. (Kulmon)
  • Zejména díky obsazení 15leté Olivie Hussey (Julie) a některým jejím scénám byl snímek v USA přehodnocen z původního ratingu G na PG. (Terva)

Související novinky

Zemřel režisér Franco Zeffirelli

Zemřel režisér Franco Zeffirelli

15.06.2019

Slavný italský scenárista a režisér Franco Zeffirelli zemřel ve věku 96 let. Zprávu médiím potvrdil jeho syn. Zeffirelli byl známý především adaptacemi Shakespearových her a taky pojetím klasických… (více)

Reklama

Reklama