Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 1
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (484)

Zazie 

všechny recenze uživatele

Film stejně kontroverzní jako jeho protagonisté. Stopáž mi nevadila, protože jsem film sledovala v televizi jako dvoudílný; bavila jsem se u obou dílů. Celou dobu jsem přemýšlela, jestli se mi film vlastně líbí nebo nelíbí. Nakonec jsem se přiklonila k "líbí", když pro nic jiného, tak kvůli neodolatelnému Rodenovi. A jinak naprosto souhlasím s komentářem kleopatry. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

To spojení Pavlásková-Saudek je jednoduše geniální a jak bylo vloženo do úst Rejžkovi "to je to, co nás sere." Pavlásková byla vždycky originální a svá a osobně adoruju všechny její filmy počínaje Časem sluhů. Práce s pravdou, práce s herci, vypilované pointy a neskutečný humor. Nulový strach, žadný tabloid, ani falešná fetišizace. Jen příběh takový, jaký Saudek potřeboval odvyprávět a Irena se tak stala jeho Geppettem. Roden pod Ireniným vedením také kvete, dokonalá je ve své etudce Vilma Cibulková i Jitka Sedláčková se svým bobrem. Konečně bylo učiněno za dost půvabům Mariky Procházkové. A Máša Málková se nám konečně také prohrává ven z těch Městských divadel pražských na velké plátno po poslední výrazné vedlejší roli v Donšajnech. Jsem velmi spokojená. ()

Reklama

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Vůbec nesouhlasím s hodnocení zdejší předních bodohoničů, kteří si bodíky nahonily v dobách počátku fungování ČSFD a už vůbec ne s majitelem tohoto webu Pomem....film naprosto perfektně ukazuje na českou fotografickou žumpu a jako fotograf musím uznat, že jsem moc rád za podobný snímek. Myslím, že mistr Saudek rozhodně věděl, do čeho jde a do příběhu měl možnost zasahovat. Hodnocení POMA o tom, že pan Saudek má z filmu ostudu mi přijde hodně mimo mísu, ostudu mají spíše ti, kteří se na něj jako paraziti pověsili a krom toho kolem a kolem další fotografové v naší stoce, kteří žijou jen z toho, že se snaží někoho kopírovat, aniž by měli své vlastní nápady. Snaží se napodobovat techniku a styl, jsou spokojeni s technicky kvalitními snímky na úkor emocí, příběhu a atmosféry. Obdivujeme cvaky fotografů, kteří přístroji za statisíce cvakají ženský, přírodu, zvířata v pralesích, ale opomíjíme prvek umění a vyprávění obrazu....vše je jen technická folie, která překryla to hlavní z tvorby, pocit sebeuspokojení, sdělení a emoce. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Muž není pes, kosti nežere! Ač se ve spoustě věcí s Janem Saudkem neztotožňuji (za všechno s jeho vkusem na ženy), nedokážu mu upřít jisté pochopení a sympatie. Karel Roden se nelehké úlohy chopil s vervou a (ač je mezi ním a JS značný výškový rozdíl) do geniálního bonvivána s duší dítěte se doslova převtělil. Film jako takový je sice dosti nedějový (viděl jsem prodlouženou dvoudílnou verzi), avšak v klíčových scénách (všechny s kritikem Janem Rejžkem) všeříkající. O žánrový mezník či diváckou povinnost sice nejde, ale i tak Irena Pavlásková se svým týmem odvedla bez pochyb kvalitní práci. 75%. P.S.: Mášou Málkovou bych se nejspíš nechal zblbnout taky (na rozdíl od skutečné SS). ()

castor 

všechny recenze uživatele

Červená košile, filosofické řeči, podrážděnost, černé brýle, nabarvené vlasy, předvádění svých fyzických předností, rozevlátý i citlivý muž, teatrální chlípník, bohém milovaný i nenáviděný.. Není to snad jen zástěrka, že uvnitř skrývá něco bez přikrášlování? Kypré zadky, perverzní momenty, slabá dramaturgie a příběh, který není úplně pevný. Točit filmy o žijících osobnostech je vždycky s velkým otazníkem. Opravdová témata z jeho života (pokus o sebevraždu) chybí. Klouže se místy po povrchu, dívá se na to i díky technické stránce však slušně. Prostě Saudek (spoluautor scénáře) vypustil historkovitě jen to, co chtěl. Roden, ač mám radši toho starého dobrého Rodena, má nominaci na Českého lva jistou. Berme to tak, že to mohlo dopadnout o dost hůř. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Jan Saudek svůj spor o licenční smlouvu, která se týkala práv pořizovat reprodukce z jeho děl, v roce 2012 vyhrál. (markyzgero)
  • Sára Saudková, bývalá přítelkyně Jana Saudka, prohlásila, že je ve filmu vykreslena jako největší mrcha. Ona a syn fotografa Samuel Saudek mluvili hned po premiéře filmu o možném podání žaloby na tvůrce filmu. Oba si údajně přečetli scénář, v němž se poznali a s jeho obsahem důrazně nesouhlasí. (M.B)

Reklama

Reklama