Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 3
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (486)

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Ta jedna hvězda je za Karla Rodena. Perfektní herec je obsazen do povrchní role egoistického umělce. Dejme úplně stranou fakt, že dílo Jana Saudka nemám ráda - jeho akty mi nepřijdou ničím zvláštní, výjimečné - spíše naopak kýčovité, že nemám vůbec ráda ani osobu Jana Saudka, že nemám ráda ani osobu Sáry Saudkové a její dílo, protože je to (ať si říká, kdo chce, co chce) kopie díla Jana Saudka, a i tak je film nehorázná nuda, hrozná sračka a velmi jednopohledově zaměřený. Už jen "rádoby hraný" úvod aka počátek rozhovoru Saudka s Rodenem je trapný... Nijak neobhajuji reálnou Sáru Saudkovou, ale ve filmu byl vyobrazen prostě jen jeden pohled - "pana mistra" a nikoho jiného. Ok, není to dokument, namítnou někteří, ale to neznamená, že když pojednává ještě o žijícím autorovi, tak musí být pojat jen z jeho pohledu. Ženy jsou sice krásné téma - to je asi jediné, na čem se s umělcem shodnu, ale jeho pohledem bych je nikdy vidět nechtěla. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Z niektorých komentárov som sa dočítal, že film, na ktorom sa Saudek sám podieľal, nie je hoden umelca Saudkovho formátu. To už môžete rovno napísať, že ho poznáte lepšie ako sa pozná on sám. Ináč kritikove slová na výstave tej mrchy boli trefné - priemernosť na rozdiel od geniality nikoho nesere... ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jsou umělci, jejichž dílo nelze extrahovat od jejich osobnosti.. Saudek jako nezodpovědné dospělé dítě s pozérskými sklony z toho vychází trošku samolibě, obzvláště když si prostřednictvím filmu vyřizuje účty s osobou, která mu do ateliéru přinesla špatné světlo. Dramaturgie je bohužel pevná jak sádelnaté hýždě některých Janových modelek, takže to na tři hvězdy musí vytáhnout Roden, který pro postavu, kterou ztvárňuje, získal do jisté míry něco, v co jsem vůbec nedoufal. Mé sympatie.. ()

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Pro mě po velmi dlouhé době konečně opravdu dobrý a lehce velký tuzemák. Modrou barvu nechápu, ale chápu to, že Saudkův velmi bohémský život a kontroverzní tvorba nesedí každému. Co se týká samotného filmu, tak je škoda, že to nelemuje soudkův život po pravdě, ale jak řekl sám Saudek, je tam hodně upravených nebo smyšlených scén. Protože já jako neznalec jeho osobního života se nedokážu úplně orientovat v pravdě a smyšlenosti. Nicméně mě to strašně bavilo, bavil mě jeho kvartír narvaný děvečkama velmi vytříbené kadence, bavilo mě Rodenovo herectví a věřím, že Saudek takový rozverný život žil a žije. Místama je to komedie, místama hraje vážnější nota a postupný vývoj děje s ženskou zákeřností a podlostí je parádní. Roden zahrál excelentně a stejně tak i všechny herečky, takže po stránce herectví výborné. Mám pocit, že to lidi neumí ocenit, proto pálím plnou nálož, i když je to spíš na 4*. Mohlo to být více hloubavé a životopisné. Úplně vypustili bráchu Káju... ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Saudek a jeho fotografie mi nic neříkají, takže z tohoto hlediska byl pro mě film nepříliš zajímavý. Co se kauzy Jana a Sáry Saudkových týče, tak ta mě také příliš nezajímá, takže spekulací nad tím, jak to ve skutečnosti bylo, jsem byl ušetřen. Tudíž jsem se mohl soustředit na samotný děj, který se točí okolo lehkovážného bonviána, který se stane, kromě jiného, obětí ambiciózní mrchy. Ale právě ten komplot, který měla Sára, v tomto případě Líba, na hlavního hrdinu připravit, byl to jediné, co by se dalo označit za nějakou nosnou kostru a to jen s přivřenýma očima. Ono k němu totiž nic nesměřovalo. Přes hodinu a půl se vlastně jednalo o sled večírků, focení a tak podobně, což občas rozčísly nějaké sondy do minulosti (II.SV, normalizace), které tady byly naprosto nepatřičné. Pak, v závěrečné půlhodině, se z celkem milé holky stane, jakoby mávnutím kouzelného proutku, mrcha, což působí všelijak, jen ne uvěřitelně. Na tom nese vinu i nepříliš přesvědčivá Marie Málková. Kdo byl naopak zcela přesvědčivý, byl Karel Roden, kterému se dalo věřit každé gesto i každý výraz. Je to především on, kdo tahá silně nevyvážený film do lehkého nadprůměru. 55% ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Spoluautor scénáře Jan Saudek přiznává, že mnoho scén a dějových zápletek je smyšlených nebo upravených. Zároveň však dodává, že některé scény byly tak autenticky přehranou skutečností, až ho samotného z toho mrazí. (ondey)
  • Jan Saudek svůj spor o licenční smlouvu, která se týkala práv pořizovat reprodukce z jeho děl, v roce 2012 vyhrál. (markyzgero)
  • „Když mi Irena roli nabídla, řekla mi, že je jen volně inspirovaná panem Saudkem a že si tu postavu můžeme přizpůsobit oproti scénáři podle sebe. Když jsem si scénář přečetl, pochopil jsem, že ten příběh je přes všechnu autorskou licenci hodně o Janu Saudkovi. Měl jsem představu, že by to mohlo být ještě kontroverznější. Nechtěl jsem hrát „rozšafnýho“ Saudka, který jen baví společnost, a ukázat, že si možná za mnoho věcí, které se mu dějí, i ve vztahu k ženám, může sám. Chtěl jsem, aby se diváci smáli tomu, jak je zábavnej, ale zároveň aby je mrazilo. A Irena byla v té diskusi o pojetí postavy nesmírně vstřícná a otevřená,“ uvedl Karel Roden. (SONY_)

Reklama

Reklama