Režie:
Filip RenčScénář:
Ivan HubačKamera:
Petr HojdaHudba:
Ondřej SoukupHrají:
Táňa Pauhofová, Karl Markovics, Gedeon Burkhard, Zdenka Procházková, Simona Stašová, Martin Huba, Anna Fialová, Jiří Mádl, Lenka Vlasáková, Pavel Kříž (více)Obsahy(1)
Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (Cinemart)
(více)Diskuze
smutné a nehistorické bylo povinné plivání na Německo, ale bez této úlitby by asi film nemohl být natočen
Typické dílo Renče, ani sázka na jistotu - Táňa byla božská - nevyšlo. Ani dabing/synchrony nebyly uplně OK, za mně velmi průměrný film, který nevyužil potenciál.
Asi první český film, který jsem našel na Netflixu, je tam teď nově. To teda nevím, co si o nás pomyslí v zahraničí, když uvidí takovej brak.
Nemam moc rad ceskou kinematografii bo divadelni herci nepatri na platno a naopak. Ale tady Filip Renc skvele obsadil postavy! Sice je tam par malickosti, ktere se mi nejak nezamlouvaji, ale scenar a vykony byli luxusni! :)
4*
Zakažte mu už prosím točit!
u vas v ateistane.
co mam s gaymi? nic, len ma bavi ten rozruch kvôli jednej gay postave vo filme Kraska a zviera.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune
Myslel som si, ze u vas maju gayovia raj, ale v jednej ceskej diskusii sa isli vsetci posrat z toho, ze sa v rozpravke objavi gay. Akokeby sa to stalo prvykrat.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Kvůli Renčově režii ten film občas vyvolá přesně opačné emoce, než by měl. Skoro věřím tomu, že Renč ten film o takové 2 třidy zkazil.
Byla to blbá, naivní holka, i když mimořádně krásná
:-)
Určitě nekolaborovala když se s Josefem stýkala ještě v době před válkou.
na příspěvěk reagoval Adam Bernau, helianto
Škoda, že Anička Fialová co hrála sestru Baarové není starší. Viděla jsem tam i vizuální podobu s Lídou a určitě by to nebyl větší herecký průšvih než Pauhofová.
Je smutné, když něco co má být vážné působí směšně a tady to bylo dost často.
na příspěvěk reagoval Pierre
Chtějí ti vysát mozek!
Dobrý den. Chci se zeptat přátelé, existuje na csfd položka "Nechci vidět, zdrhej, ruce pryč"? Rád bych si tam Renčovu "výplatu na nájem" přidal. Děkuji.
Jo, ale selektivní vzpomínky se můžou týkat soukromí apod. Ale tohle je o jasné daném, zdokumentovantém trestním řízení,které mělo vždy fázi vyšetřeování a až pak soudu: Baarová prostě u soudu trest smrti nedostala,takže nemohla ani dostat milost, prostě bylo zastavený trestní řízení,po různých vyšetřováních... takže v tomto kecají tvůrci filmu. Dost zásadně.
na příspěvěk reagoval jardariha
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Pauhofová sa mi tam vôbec nepáčila. Vlastne zisťujem, že ako herečka mi už nesedí, naposledy tak v Muzike.
Ale jo,na jednou zkouknutí dobrý. Dávám 3* ;)
Tak kdybych se měl rozhodnout, jestli chci znovu vidět tohle, nebo Vánoční horor s nasraným Krampusem, tak beru toho Krampuse, i když to je taky sračka. A ta Táňa Pauhofová, je to milá holka, všechno, no... Ale Baarová? Kdyby si postavy mezi sebou říkaly "jářku" a "pantáto" tak je to dobrá taškařice jako od Trošky.
za tie peniaze, s tými ambíciami, s tými možnosťami, je to najväčšie fiasko v dejinách českej kinematografie. a kto od úvodných scén nevidí, jak moc veľký výsmech a zlý vtip to po filmárskej stránke je, ten si ho zaslúži
Ach jo. Tak samej odpad, jo? Protože to nejni dokument a protože Renč, jo? Tak jo. Tak já dávám 5, i když to na 5 nejni. Ale takový odsouzení si ten film fakt nezaslouží, je velmi slušnej, a to nejen na český poměry.
na příspěvěk reagoval dr.horrible
děláš chybu, je to sranda
Letošní rok je tak našlapaný, že bych se toho nebál
Oni to pošlú na oscary, že ano? :)
na příspěvěk reagoval Bluntman
To je fuk, už som sa tak dobre dlho nezasmial. Vlastne sa nemôžem rozhodnúť, či bol vtipnejší sex s goebelsom, ale mádlove šahanie na kozy. (Stašovu nerátam, to som len čumel s otvorenou hubou)
Neví náhodou někdo, jak se jmenuje skladba při milostné scéně Baarové a Goebbelse? Na OST k filmu není vůbec uvedena. Děkuji :)
ty v*le kdo obsadil Kříže do role vůdce to teda nechápu....
Zklamání - jedna hvězda za kostýmy a jedna za Kříže. Jinak dost hrozný.
na příspěvěk reagoval jurama525