Režie:
F. Gary GrayKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Joseph TrapaneseHrají:
Jason Mitchell, Corey Hawkins, O'Shea Jackson Jr., Aldis Hodge, Neil Brown Jr., Lakeith Stanfield, Paul Giamatti, Orlando Brown, Allen Maldonado (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Ulice kalifornského Comptonu bývaly jedním z nejnebezpečnějších míst v Americe. Právě tady, v místě, jehož život řídily drogové gangy a pravidelné policejní šťáry, se narodila pětice kluků, kteří odsud dokázali vypadnout. Ze své frustrace, nenávisti a naštvání se rozhodli vyzpívat. Stvořili žánr zvaný „gangsta rap" a skupinu N. W. A., která patří k nejkontroverznějším hudebním sestavám historie. Režisér F. Gary Gray o ní natočil nekompromisní životopisné drama plné skvělé muziky a ostrých textů. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (323)
Velmi povedený film o skupině N.W.A., který mě (i díky mému vztahu k rap music) bavil od začátku do konce a to přestože se rozhodně za extra fanouška N.W.A. nepovažuji, jednotlivé členy znám spíše z pozdějších solo kariér. V recenzích se psalo, že si nehrajou na žádné svatoušky, mě to ale přišlo, že docela jo.. kromě tvorby hudby a občasného záběru s hulením nebo se zbraní v ruce jsou to totiž obyč. chudáci, které tehdy šikanovali policisté všech barev (a možná i jo, co se tehdy dělo v Comptonu pražskej Pepík nemůže vědět). Nijak mi to ale nevadilo. Hodně dobře to zahrál Paul Giamatti v roli Jerryho Hellera. A jsem rád, že se ve filmu barvitě zobrazil Suge Knight, o kterém se traduje zabití obou hlavních představitelů EAST a WEST coastu -> 2Paca a Biggieho. Zajímalo by mě, jestli si na film stěžoval nebo mu to bylo jedno, protože evidentním gangsterem je dodnes. Ale jeho postava v Death Row Records mi velmi připomněla postavu Victora Sweeta z filmu Four Brothers - ten taky s oblibou ponižoval podřízený :). Top je pro mě stále 8 Mile, ale tohle velmi dobrý díl do kategorie životopisných filmů z prostředí rap music. ()
Celovečerní film o známé hiphopové skupině N. W. A. je energickým životopisným dramatem, které se vzdaluje pojetí akademické honby za výročními cenami. Straight Outta Compton ukazuje, že i z potenciálně nezajímavého hudebního životopisu může být mainstreamově přístupný a zábavný film, který bude divák s chutí sledovat i dvě a půl hodiny a necítit se, že mu čas strávený v kině nepřinesl více než přečtení si o historii interpretů na Wikipedii. Více v recenzi Martina Bubrína. ()
Po řemeslné stránce velmi dobře natočené a příběhově kupodivu velmi kvalitní a záživné. A to už jsem se chystal nad životopisnými filmy celebrit lámat hůl! Ono není divu po takových průměrnostech jako byli letos Joy, Trumbo, Love and Mercy a jiných. Tohle má drsnou atmosféru a slušný spád díky neustálým potyčkám s policií a co mě překvapilo nejvíce je, že pod snůškou toho všeho drsného se nachází docela citlivý a silný příběh. Jen mě docela mrzí, jak tenhle film přehlížela Akademie u Oscarů... Nominace jen za scénář??? Jako celek i herecky mnohem lepší než kupříkladu Joy, Carol, Trumbo i Brooklyn. ()
Asi je škoda, že film produkovali Dr. Dre a Ice Cube, protože očividně zastávají politiku "nehodící se, škrtněte". Spoustu věcí milosrdně vynechají, třeba dokonce i některé členy kapely. Nebo například svoje vlastní prohřešky. Nejvíc mi vadilo přikrášlování reality. Nahrává se ve studiu, ale už to zní perfektně zmixovaně a zmasterovaně. Hmm. Jasně. A zejména to, že film dělá z téhle hudby něco, co není. Tohle je hudební žánr, ve kterém ukradnou různé samply z různých starších písní, spojí to dohromady, udělají smyčku a do toho namluví nějaký hatespeech. Kdežto v tomhle filmu to vypadá, jako kdyby tu muziku fakt vymýšleli. Vrcholem je hudební seance, při které jakože náhodou improvizací vznikne song Nuthin' but a 'G' Thang. K pláči. Pokud to tedy budu brát pouze jako film, tak to ujde. Má to své výborné momenty, jako koncert v Detroitu nebo scéna před studiem s policisty. Ale jako nějaká výpověď to hooodně pokulhává ve své uvěřitelnosti....až na O'Shea Jacksona Jr., ten byl zase uvěřitelný velmi. ()
(Verze: 167 min.) „Neprosadili jsme se kvůli Jerrymu, ale kvůli tomu, že naše muzika je nářez!“ Ach ta ega…Nicméně, jedna věc je „skutečný“ příběh a druhá samotná hudba. Předně, nejsem fanouškem N.W.A. či jejích jednotlivých členů. Ale to mi nezabránilo chovat k hlavním hrdinům sym…ehm, silný odpor. Vážně, nenašel jsem tam jediného sympaťáka (jen magory). A když tu postavám nefandíte (pravý opak), je docela problém film sledovat. A tím se dostávám k první větě komentáře, ve které zmiňuji i hudbu. Ta je důvodem, proč jsem se vydržel dívat na celý film. Můžete si o ní (a textech) myslet všelicos, ale má energii a rytmus, které vás chytnou (tedy, určitě ne každého). Takže ve chvílích, kdy se nahrávalo/vystupovalo, mě film dokázal vtáhnout, mimo tyto momenty jsem se ovšem vracel do stavu apatie. A řekl bych, že velký podíl na tom mají producenti (dohlížet si na film o sobě samém? Jak to asi může dopadnout, že). Nemluvě o „brutální“ policii a pohledu na bělochy vůbec (obrácený rasismus). Kvůli hudbě dám slabší, ale ještě 3*. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (85)
- Film má na konte finančne najúspešnejší otvárací víkend spomedzi všetkých hudobných biografií so zárobkom 56.1 miliónov amerických dolárov. Porazil tak Walk the Line z roku 2005. (Real Tom Hardy)
- Keď sa Ice Cube (O'Shea Jackson Jr.) sťažuje svojmu manažérovi, že nemá peniaze a musí sa postarať o svoje dieťa, v skutočnosti hovorí o svojom synovi O'Sheaovi, ktorý sa mu narodil v roku 1991 – inými slovami, O'Shea v danej scéne hovorí o ňom samotnom. (Real Tom Hardy)
- Lonzo (Corey Reynolds) vo filme zakazoval hrať gangsta rap vo svojom klube. Skutočný Alonzo Williams uviedol, že k tomu nikdy nedošlo, pretože v čase, keď Dr. Dre makal v jeho klube, gangsta rap ešte netvorili. (Real Tom Hardy)
Reklama