poster

Most špiónů

  • USA

    Bridge of Spies

  • USA

    St. James Place

    (neoficiální název)
  • Německo

    Bridge Of Spies - Der Unterhändler

  • Slovensko

    Most špiónov

  • Kanada

    Bridge of Spies

  • Velká Británie

    Bridge of Spies

Drama / Historický / Thriller

USA / Německo / Indie, 2015, 142 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ***

    Řemeslná rozkoš pro staromilce. Když na newyorkské noční ulici bičuje prudký déšť zaparkované staré bouráky a pod dozorem pouličních lamp kráčejí po chodníku siluety s deštníky, musíte Kamińskeho práci s umělým světlem obdivovat. Vyjednávač Hanks s třemi Grand Canyony nad kořenem nosu působí tak seriózně a přesvědčivě, že by s ním Kim vyměnil svůj jaderný kufřík včetně dvou tužkových baterek za balíček Wrigley´s Spearmint. Mizanscéna je propracovaná do takových detailů, že jí možná odpustíte i klasický stereotyp, kdy západní svět vyniká pestrými barvami z Abelovy palety a ten východní je vyveden jen v odstínech namíchaných z betonové suti. Co si budeme nalhávat, tyhle věci jsou pro Spielberga snáze dosažitelné než pro nějakého no name tvůrce, jenže s rozkoší občas kráčí ruku v ruce stará bolest. Nezbytnost vložení vtipu či odlehčení, i když si to příběh ani nevyžaduje. Snaha o silné momenty, která občas překročí hranici do státu Kontraproduktivnost (u přelézání zdi v Berlíně a plotu v New Yorku to třeba funguje, u pohledů lidí ve vlaku před a po výměně bohužel ani trochu). Lepkavý liberalismus, prosazování toho jediného etalonu morálních hodnot a vesměs černobílé figurky na druhé straně (směr Spielbergových myšlenek je ušlechtilý, ale oplývat jim všichni politici světa, brzy by se zhroutil). Celkový dojem ovlivní i otupění napětí při znalosti historických faktů a některé momenty fabulované touhou v první řadě bavit (čištění palety při zatýkání špiona Abela vládními agenty mohla klidně doprovodit konverzace: „Mohu si odskočit na toaletu? Mám tam v lékárničce mikrofilmy a rád bych je spláchnul do záchodu.“ - „Samozřejmě. Nemusíte se ptát, vy jste tady doma..“). Steven si měl raději vybrat zmiňovaný případ manželů Rosenbergových a na něm ukázat, co doopravdy umí..(14.3.2018)

  • Fr
    ****

    „VÝKON SPRAVEDLNOSTI JE NEJPEVNĚJŠÍM PILÍŘEM DOBRÉ VLÁDY.“ /// Když se z fráze jménem „Studená válka“ stane skutečnost… Tohle téma se mě na rozdíl od Lincolna dotýká, což k fajnový filmařině a bezchybným hercům přidávám další rozměr. Vlastně se tomu kromě tý profesornosti nedá nic vytknout. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Předek mi zůstal na zdi. 2.) Mám strach, že mě chytnou. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(26.3.2016)

  • Jhershaw
    ****

    Přemýšlím, jestli se dá o Mostu špionů říct něco negativního. Vše šlape, jak má, režie film hladce posouvá dál, a oba hlavní protagonisté svůj úděl zvládli bezvadně. Záměr obsadit Toma Hankse do role Toma Hankse a někoho neznámého do role sovětského špiona vyšel bezvadně. Rovněž kvituju nasadit film plný těch pravých hodnot do předvánočního období.(27.12.2015)

  • gudaulin
    ****

    Most špiónů aneb Spielbergův úspěšný pokus prodat studenou válku mainstreamovému divákovi. Spielberg se dá bez nadsázky označit za nekorunovaného krále midcultu, a to nemyslím nikterak hanlivě. Jednoduše zvládl schopnost natočit film vysoce profesionálním způsobem a zpracovat jakékoli téma tak, aby ho zpřístupnil běžnému divákovi, nikoliv elitnímu festivalovému okruhu publika. S tím se ale pojí určitá líbivost, pilování hran, schopnost ždímat emoce, dojímat a to ne vždy ve správný okamžik. Ta jímavá hudba mně v Mostu špiónů už místy opravdu lezla krkem. Spielbergovy postavy jsou ve správný moment na tom správném místě a formulují správná slova a správné myšlenky. Historie a události ukazuje Spielberg tak nějak vznešeněji než jak vypadala přízemní realita. V něčem je zkrátka Most špiónů podobný Schindlerovu seznamu, jakkoliv ani vzdáleně nedosahuje účelového zkreslení typického pro tenhle kousek. V kinematografii je mi bližší přístup, který zvolil Polanski ve svém Pianistovi. Pokud ale budu chtít vidět nějaký snímek bez zjemňujících filtrů, musím se poohlédnout jinde než ve Spielbergově dílně. Co se dá ocenit beze zbytku, je vysoká profesionalita, schopnost vytváření krásných a působivých obrazů (50. léta jsou tam živější než ve skutečnosti) a právě zmíněnou schopnost Spielberga vhodně načasovat scénu a pracovat s lidskými emocemi. Spielberg je zkrátka vypravěč příběhů, které si někdy tak trošku pro potřeby efektu a výchovného poselství upravuje. Po herecké stránce je to bez připomínek, Tom Hanks je představitel hollywoodské elity, který se typově do podobné role víc než hodí. Pro zasvěceného diváka pak má Most špiónů ještě jeden negativní rozměr, který je typický pro podobné umělecké rekonstrukce skutečných událostí. Prostě víte, jak to s plukovníkem Abelem a s Powersem ve skutečnosti dopadlo a napětí se zkrátka přes veškerou snahu scénáristů nekoná. Celkový dojem: 80 %.(6.12.2015)

  • CANNIBAL
    ***

    Ve filmu mi velice překáží sci-fi scéna, kde se Gary snaží zapnout tlačítko se zpožďovačem na stíhačce U-2. To se prostě do životopisného filmu vůbec nehodí. Tom Hanks je zde navíc jen v roli obyčejného právníka, ale měl být majorem a přitom Hanksovi uniformy tolik sluší. Jak je vidno např. ve filmu Kapitán Phillips. No a hlavně mě taky ve filmu nenadchla zvolená Donovanova mise, točící se pouze kolem tří zajatců. Lepší by bylo, kdyby byl film rozdělený a další mise by byla vedena na Kubě v Castrově režimu, kde bylo třeba vyjednat výměnu daleko rozsáhlejší a tím pádem i těžší.(14.4.2016)

  • - První film Stevena Spielberga od Purpurové barvy (1985), k němuž nesložil hudbu John Williams. Thomas Newman se práce na Mostu špionů ujal poté, co Williams odstoupil ze zdravotních důvodů. (D.Moore)

  • - Spoiler: Rudolf Ivanovič Abel (ve filmu ho hraje Mark Rylance) se narodil v Anglii v rodině ruských Němců. Po propuštění začal pracovat jako instruktor KGB a byl odměněn Leninovým řádem. Zemřel v roce 1971 na rakovinu plic. (Hvězdář)

  • - Letadlo U-2 je konstruováno tak, aby bylo co nejlehčí a mohlo dosahovat velkých výšek. I z toho důvodu nemá klasický podvozek, ale pouze středová kola. Pro start je využíván pomocný podvozek na křídlech, který je konstruován jako odhazovací. To je vidět ve filmu během scény vzletu letounu. Pro přistání jsou konce obou křídel opatřeny titanovými kluznými deskami, aby se předešlo poškození letadla. Samotnému přistání navíc musí asistovat vozidla přímo na přistávací dráze. Jejich řidiči upozorňují pilota na vzdálenost od přistávací dráhy a další údaje, které nemá pilot letadla přezdívaného Dragon Lady šanci přes jeho trup zahlédnout. (Adrai)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace