poster

Most špiónů

  • USA

    Bridge of Spies

  • USA

    St. James Place

    (neoficiální název)
  • Německo

    Bridge Of Spies - Der Unterhändler

  • Slovensko

    Most špiónov

  • Kanada

    Bridge of Spies

  • Velká Británie

    Bridge of Spies

Drama / Historický / Thriller

USA / Německo / Indie, 2015, 142 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CANNIBAL
    ***

    Ve filmu mi velice překáží sci-fi scéna, kde se Gary snaží zapnout tlačítko se zpožďovačem na stíhačce U-2. To se prostě do životopisného filmu vůbec nehodí. Tom Hanks je zde navíc jen v roli obyčejného právníka, ale měl být majorem a přitom Hanksovi uniformy tolik sluší. Jak je vidno např. ve filmu Kapitán Phillips. No a hlavně mě taky ve filmu nenadchla zvolená Donovanova mise, točící se pouze kolem tří zajatců. Lepší by bylo, kdyby byl film rozdělený a další mise by byla vedena na Kubě v Castrově režimu, kde bylo třeba vyjednat výměnu daleko rozsáhlejší a tím pádem i těžší.(14.4.2016)

  • Fr
    ****

    „VÝKON SPRAVEDLNOSTI JE NEJPEVNĚJŠÍM PILÍŘEM DOBRÉ VLÁDY.“ /// Když se z fráze jménem „Studená válka“ stane skutečnost… Tohle téma se mě na rozdíl od Lincolna dotýká, což k fajnový filmařině a bezchybným hercům přidávám další rozměr. Vlastně se tomu kromě tý profesornosti nedá nic vytknout. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Předek mi zůstal na zdi. 2.) Mám strach, že mě chytnou. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(26.3.2016)

  • Matty
    ****

    Film o Americe, přátelství navzdory době a mužích, kteří jen dělají svou práci. Hanksova nenápadného hrdinu by před několika desetiletími hrál v režii Franka Capry zřejmě Gary Cooper nebo James Stewart. Stejně jako u Capry, jsou také v Mostu špionů americké hodnoty zastupovány a hájeny nezkorumpovatelným jednotlivcem, nikoli nespolehlivými institucemi. Cesta za spravedlností zároveň vede přes tolik překážek a kompromisů, že se v závěru namísto radosti z vítězství dostavuje pocit úlevy, že už je po všem. (Kromě toho se Spielberg ve finále opět projevuje jako mistr náznaku a vypravěčské zkratky, když si vystačí s velmi prostým a přitom velmi výmluvným záběrem dětí přelézajících plot. Zdánlivý happy end tím v kontextu dříve spatřeného přelézání berlínské zdi získává znepokojivé trhliny.) ___ Pozice mimo systém se u Donovana projevuje v první i druhé polovině filmu následováním vlastních pravidel hry. Nejedná tak, jak by podle lidí, kterými je zaúkolován, jednat měl. Jeho pojetí spravedlnosti nepodléhá anti-komunistické panice a z práce špionů si dělá legraci („You know, spy stuff“) a nepřiřazuje ji takový význam, jaký byste u hrdiny špionážního thrilleru očekávali (přerušení dialogu o dalším postupu telefonátem manželce, s kterou řeší, jakou marmeládu ji má z „lovu lososů“ přivézt). Narušování přehnané vážnosti soudního, resp. špionážního filmu záměrným nebo zdánlivým vypadáváním postav z žánru a uzemňujícími hláškami („Nemůžete říkat ‚Rusko‘? Ušetřilo by to čas“), jejichž načasování prozrazuje intuici mistra, vnímám jako hlavní scenáristický vklad bratrů Coenů, kteří klasický Hollywoodu přes veškerou úctu k němu nikdy nebrali zcela vážně (na další pádný důkaz si stačí počkat do premiéry Ave, Caesar!). ___ Jak je u Spielberga zvykem, své počínání bude protagonista muset obhájit nejen před širší veřejnosti, ale také (a nakonec zejména) před svou rodinou. Byť nepřítomná v druhé části filmu, představuje důležitý hnací motor Donovanovy činnosti (opakovaně vyjádřené přáni vrátit se do tepla a pohodlí domova, který si v Berlíně připomíná alespoň vydatnou snídaní v Hiltonu) i zdroj jeho pochyb, zda je svému synovi dobrým otcem a své ženě dobrým manželem. ___ Otevírací záběr filmu, ve kterém vidíme Vogela ve třech verzích (naživo, odraz v zrcadle a dokončovaný autoportrét), nás výstižně uvádí do světa špionů střídajících několik identit a zároveň vytváří nesprávná očekávání ohledně čitelnosti Vogelových záměrů. Brzy se totiž ukáže, že jde nejen o muže zachovávajícího za všech okolností ledový klid, ale také o jednu z nejpřímějších a nejčestnějších postav vyprávění. Svou upřímností si získá i Hanksova právníka. Zvláštní spřízněnost obou mužů, kteří se vzájemně potřebují a ovlivňují, je v berlínské části filmu vyjádřena prostřednictvím Hanksova nachlazení, které ho nutí neustále si utírat nos. Stejně jako jsme to dříve viděli dělat fenomenálního Marka Rylance. ___ Vytváření paralel mezi jednotlivými postavami a dějovými liniemi je silnou stránkou filmu, přispívající společně se spirálovitou strukturou vyprávění k jeho semknutosti a narušující černobílé pohlížení na historii. Druhá polovina filmu (která skutečně začíná přesně po uběhnutí poloviny stopáže) je v zásadě variací poloviny první a uvědomíme si díky ní, že obě strany konfliktu mají společného více, než by byly samy ochotny připustit. Jednotlivé záběry na sebe často živě reagují, díky jejich plynulé návaznosti nevypadáváme z rytmu a naše pozornost nepolevuje. ___ Připadá mi skoro zbytečné chválit na Mostu špionů to, čím vyniká většina Spielbergových filmů – úsporné a srozumitelné vyprávění obrazem, pečlivé vedení divákovy pozornosti (z velké části bez současné manipulace emocemi – v užití hudby je film nezvykle střídmý, poprvé ji použije skoro po půl hodině). Dopředu nás připravuje, mimo jiné hudebním motivem, na špionážní zápletku, která se naplno rozeběhne až ve druhé polovině vyprávění (právě kvůli absenci této včasné expozice působí neobratně linie s náhle se zjevivším studentem ekonomie) a upozorňuje na to, čemu máme věnovat pozornost („ …zda mě obejmou, nebo jen posadí na zadní sedadlo“). Převahu jedné nebo druhé postavy vyjadřuje jejich pozicí v záběru, myšlenkový proces nebo odražení argumentu protiargumentem ilustruje náležitým pohybem kamery, atmosféru dotváří různým barevným laděním (hřejivějšího) Západu a (skoro bezbarvého) Východu. Ačkoli Most špionů z 90 procent tvoří scény, v nichž dva postarší muži sedí u stolu a dlouze konverzují, je od začátku do konce stejně strhující a napínavý jako filmy založené na permanentní akci (třeba Šílený Max). 85% Zajímavé komentáře: Mertax, Anderton, Baxt(28.2.2016)

  • S.Quentin QUALE
    *****

    Spielberg je konečně zpět, a né že bych mu teda před projekcí nějak extra věřil. Omyl. Most špionů spolehlivě drtí jiné letošní mainstreamové adaptace (Muž na laně, V srdci moře, In the Sun, Dítě 44). Spielbergova výhoda je v tom, že nemá potřebu zbytečně překrucovat fakta, přičemž zároveň precizně stylizuje danou dobu. Dobový zničený a rozdělený Berlín se jen tak zase nevidí, no co se vizuálu týče, pumpuje ho mrazivá zima roku 1962. Docela překvapivě ve filmu nevystupují krom standardně perfektního Hankse žádné známé tváře, což ale ke škodě vůbec není. Pro mě je Most špiónů příjemným překvapením a zájemcům o pochmurnou periodu lidských dějin ho vřele doporučuju. 90%(26.12.2015)

  • Shakers
    ****

    Čistá Spielbergovina. Ten strih, ta kamera, skvelý Hanks, kvalitný scenár až na tu hudbu, ktorá sa obišla tento krát po dlhých 42 rokoch bez Johna Williamsa. Napriek tomu je hudba skvelá a skvelo doplňa a podfarbuje Spielbergovú kvalitnú filmárčinu. Najviac čo mi na celom filme trošku vadilo, bola dlžka filmu. Chcelo by to trošku väčšie tempo, pretože v aj keď zaujímavom filme, no bez napätia či lepšej atmosféry, to neprišlo až tak pútavé. Obľúbený soundtrack: Glienicke Bridge, Homecoming. 80% - 4*(16.4.2016)

  • - První film Stevena Spielberga od Purpurové barvy (1985), k němuž nesložil hudbu John Williams. Thomas Newman se práce na Mostu špionů ujal poté, co Williams odstoupil ze zdravotních důvodů. (D.Moore)

  • - Kvůli filmu se Steven Spielberg vrátil po více než dvaceti letech do Polska, v roce 1993 v zemi natočil úspěšný Schindlerův seznam (1993). (Tristan Rafael)

  • - Powerse k doznání nebylo nutno lámat donucovacími prostředky, ke špionážní činnosti se přiznal dobrovolně druhý den po svém zajištění sovětskými orgány. (Zdroj: V. P. Borovička, kniha Mistři tajné služby, kapitola Případ plukovníka Abela). (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace