Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (404)
"Keď montuješ traktory, máš veriť ve vedúcu úlohu strany a nie v boha." Já jsem se na Rudého kapitána opravdu těšil, ale on se tak dlouho neobjevoval, že mi mezitím začalo být jedno, kdo a proč zapomněl hřebík v kostelníkově hlavě. Pak byl "hrdina" konečně objeven a ono se kupodivu nic nezměnilo. Stále mi bylo jedno, kdo je vrah, kdo farář a kdo estébák. Já jsem zkrátka ve svém životě poznal dva estébáky a jednoho faráře, což nejsou mé nejoblíbenější profese, a přesto bych radši se všemi zašel na jedno, než bych se znovu musel dívat na Rudého kapitána. ()
S predlohou to má spoločné len veľmi málo, takmer nič, čo je na jednu stranu dobré, lebo sa vypustila tá rozprávková templárska téma a aj veľa zbytočných vedľajších liniek (policajní kámoši z Moravy, veštkyňa so samopalom...), no na to, že sa to zameralo na tému ŠTB tomu chýba silnejší a konzistentnejší príbeh, uveriteľnejšie postavy a lepšia atmosféra. Tiež sa vytratil odľahčený tón z knihy a tak to celé pôsobí nemastne-neslane a nezaujímavo. Stuhr a Kaiser boli fajn, zvyšok osadenstva už menej. Suchánek úplne nevhodne obsadený. Vizuálna stránka nie je zlá, no zvyšok je dosť nezvládnutý, takže podpriemer. ()
Po vizuální stránce dost zajímavé a porevoluční atmosféra je tu zachycena náramně věrně a atraktivně, ale ke dnu to posílá naprosto neuchopitelný, nepřehledně odvyprávěný příběh, kde nejsou osvětleny ani základní motivace postav. Tragické ozvučení dialogů tomu také příliš nepomáhá. Prostě jeden velký chaos a kvůli tomu strašná nuda. ()
Hokejový fanda by čekal něco o Vjačeslavu Fetisovovi, ale ona to krimi o jednom nepromlčeném zločinu a „restrukturalizaci” StB po sametové revoluci. Příslovečná první rána kapitána je zvolená forma. Depresivní lokace, nápadité kamerové úhly, vlnou veder zalévaný filtr připomínající španělské La Isla mínima, to všechno ze začátku slibovalo na domácí poměry dlouho nevídanou žánrovku s temnou atmosférou. Jenže když se na něco pěkně dívá, neznamená to, že tomu budete rozumět a to v obou významech tohoto slovesa. Člověka odpovědného za postsynchrony by si měl vzít do parády zfetovaný Olda s kleštěmi a letlampou.. ()
Stalo se něco docela nečekaného – nejvíc se mi z celého filmu líbil výkon Michala Suchánka. Dánova předloha je sice překombinovaný brak, ale je příjemně svižná a vtipné průpovídky v ní vyznívají opravdu vtipně. Redukce děje, k níž ve filmové adaptaci došlo, by byla super, kdyby se při ní nerozpadl rytmus vyprávění. Některé indicie jsou odhaleny příliš brzy a jednoduše, jiné pro změnu vůbec. Ty vyzvracené barvy mě osobně moc nenadchly a službu atmosféře ani dobovosti jsem v nich nenašla, ale dejme tomu. Dabing je tragédie. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (28)
- Jedná se o zcela první adaptaci kriminálních knížek úspešného Dominika Dána. Který je na rodném Slovensku velmi populární. Jeho knížky se dočkali i českého překladu. (Lucasion)
- Rudý kapitán byl v českých kinech uváděn převážně v českém dabingu, pro větší autenticitu raných 90. let, ve kterých se odehrává, však byly ve vybraných kinech nasazeny i verze česko-slovenské. (Zdroj: A-Company)
- Červený kapitán prekonal tržby filmov ako Jánošík - Pravdivá história (2009) alebo Bathory (2008), ktoré boli dovtedy najziskovejšie filmy slovenskej kinematografie. (Marchelinko)
Reklama