poster

Bába z ledu

  • anglický

    Ice Mother

  • Slovensko

    Baba z ľadu

Drama / Komedie / Romantický

Česko, 2017, 106 min

Komentáře uživatelů k filmu (164)

  • kelto44
    **

    Sorry , mozno som nieco vynechal alebo pri sledovani filmu nedaval ziadny pozor , no mne sa to jednoducho vobec nepacilo. Ano herci su na poznanie lepsi , ako typicki ceski alebo slovenski , ale zase ziadny dobry humor som tam nepochytil. Ano par dobrych scien sa tam mozno naslo , ale bohuzial , mne to ani raz nevycarovalo ani kratky usmev na tvari. Dokonca ani mojej zene , ktora ma rada podobne filmy sa to velmi nepozdavalo , a to je uz *urva co povedat! No ako zas take hrozne to nebolo , ale aj tak som sklamany , cakal som naozaj nieco viac. /40%/(9.4.2017)

  • kleopatra
    *****

    Bába z ledu by nebyla dokonalá, ale dík Zuzaně Krónerové je.(5.12.2017)

  • Lima
    ****

    Tak na tomhle dělal Sláma pět roků svého života? V porovnání s jeho předchozími filmy je sdělení Báby z ledu až příliš banální. Rozhodoval jsem se mezi 3 a 4*, ale v porovnání s jinou českou produkcí i tohle Slámovo dílko září jako oáza na poušti, plná osvěžující vody. Což je vlastně dost nelichotivá zpráva o stavu dnešní české kinematografie. Sláma je dneska, v době kdy i ten Hřebejk pomalu upadá, jedna z mála jistot a jeho práce s herci je pořád, pořád obdivuhodná. A pořád mě ty jeho scenáře se sociálním ostnem o lidech, jejichž život je mírně řečeno v prdeli, nebo je v prdeli u jejich nejbližších, moc baví a ještě se neokoukaly.(30.1.2018)

  • Tosim
    ***

    Na snímku mě nejvíc lákalo spojení Bohdana Slámy a Pavla Nového, které bylo nakonec nejméně zajímavé, Nový nepředvádí nic zvláštního, je sám za sebe, prostě JE. No a dál? Sláma jako vždy sociální, tenhle jeho poslední film je na rozdíl od minulých excentrických Čtyř sluncí velice minimalistický, stačí gesto či věta a divák musí dávat pozor. Moje chyba, čekal jsem asi něco jiného, více dějového, méně formanovského a "novovlnného." Ve výsledku je film vlastně o charekterní ženě a její osamělosti. Vše, co na mě působilo méně, vynahrazovali Neužil a Daniel v rolích synů. Na Švejka se i přesto těším!!(27.2.2017)

  • Enšpígl
    ****

    Za sebe říkám, že tohle je filmařsky nejvyspělejší Sláma. Civilní herecké pojetí, zbytečné dialogy zde nahrazujou vše říkající pohledy. Herecké výkony tandemu Kronerová - Nový přirozený a velmi kvalitní. Jediný co bych této sociálně laděné vztahovce vyčetl je nevyvážený prostor pro vedlejší hrdiny (např. Marek s Petrou bez scény na rozdíl od Václava s Tatianou ) , ovšem to nic nemění na faktu, že se jedná o další důkaz, že český film stále souptá, stále stoupá a česká filmová kritika stále klesá a stále klesá.(24.2.2017)

  • Radek99
    ****

    Nový film Bohdana Slámy mne celkem překvapil, zpočátku jsem měl za to, že jde o ,,soft" Slámu, že tentokráte rezignoval na výrazný umělecký rozměr a natočil žánrovou oddychovou, jakousi romanci třetího věku, jak běh filmu ale postupoval, Bohdan utahoval šrouby a celý ten příběh pokřivených rodinných vztahů a determinace dysfunkční rodinnou minulostí začal být čím dál působivější, psychologicky prokreslenější a autentičtější. Každá z postav je uvnitř nějak porouchaná a ono porouchání má původ ve výchově a v chladu rodinných krbů. Rodinné štěstí je jen předstírané, na venek všechno nějak funguje a fasáda drží, ale uvnitř se už rodinné vazby pomalu bortí, až nakonec vše vyhřezne a množina rodin se začne pomalu rozpadávat. Ani návštěvník zvenku, Hančin nový přítel Broňa, není jiný, i on ve své minulosti pečlivě střeží svou třináctou komnatu. Scenáristicky excelentní. Motiv otužilectví je nosný (a americkému divákovi bude jistě fungovat jako originální exotický prvek typický pro (post)sovětský prostor Východní Evropy - to je aluze k nominaci filmu na americké Oskary) a chytře v sobě schovává leitmotiv chladu rodinných vztahů i citů jednotlivých hrdinů, vizuálem a některými dalšími motivy (veslařský klub, odcizená studená Praha...) mi Bába z ledu trochu připomínala jiný Slámův projekt Život a doba soudce A. K., má to takový ,,televizní" charakter; vedení i výběr herců klasicky vynikající (dvorní Slámova herečka Zuzana Kronerová zaslouží absolutorium, jak za herecký projev, tak za odvahu, ona erotická scéna byla možná nejodvážnější v české kinematografii vůbec), jen se mi zdá, že tenhle projekt je až moc skromný, komorní, neokázalý, chybí mi ta podmanivá práce s kamerou (jinak typická pro Slámovy filmy) a trochu více útočení na city...ždímání diváka... Každopádně velmi dobrý, překvapivě jiný, příměstsky velkoměstský ,,Mistrův" film... PS: Držím palce na Oskarech!(21.9.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Velmi odvážný počin vyprávějící o mimozemské rodině, která se svědomitě účastné LARPu Planeta Země. Dokonce s takovým zápalem, že občas i sami sebe přesvědčí, že jsou opravdoví lidé.(23.2.2017)

  • Sarkastic
    ****

    „Proč mu dovolujete hrát tyhle idiotský hry?“ - „On se nás neptá.“ Ten spratek mě neuvěřitelně vytáčel. Naštěstí záměrně. Ale právě jeho dějová linka, která se ostatně linula bok po boku s tou babiččinou, mě bavila nejvíc. A při jeho proměně kupodivu nedošlo na „tu“ scénu, skoro bych se vsadil, že v hollywoodské obdobě by na ni jistě přišla řada (naproti tomu zde bylo setkání u kotle a vnukovo skoro až děsivé „Ale já je nepotřebuju!“, které jsem mu věřil až do morku kostí). A to spojení osamělé vdovy s klubem otužilců v čele s Broňou bylo osvěžující, a jakkoliv působilo zvláštně, v kontextu děje to je až překvapivě přirozené. A vůbec ty výkony ve vodě budily respekt, možná u takového vyhlášeného otužilce typu Nového to tolik nepřekvapí, ale v případě Krónerové určitě. Ačkoliv za vrcholy filmu považuju „pohodové“ rodinné obědy, ty jsem kompletně celé prosmál. Podobně jako scénu s „lubrikantem“ nebo pasáže se správně nesnesitelnou Vilhelmovou. Slámův standard za solidní 4*. „Já to vezmu fénem, třeba se to vysuší.“(27.1.2018)

  • NinadeL
    *

    My si se Slámou nerozumíme a rozumět nebudeme. Opět tak slabé, vykonstruované a nevšedně zbytečné.(31.12.2017)

  • castor
    ****

    Aneb se životem se dá zamíchat v jakémkoliv věku. Témat tvůrci nabízejí dost. Tragikomičnost života, sebeobětování se pro druhé a komplikované rodinné vztahy. Bohdan Sláma dává zapomenout na rozpačité Čtyři slunce a vysílá k nám ovdovělou ženu, která potřebuje pořádně otevřít oči. Očistu představuje neokoukané prostředí stárnoucích otužilců, každé ponoření se do ledové vody ji zoceluje, takže říct svým sobeckým synkům děsících se ztráty komfortu, co si myslí, nebude už tak obtížné. Do plavecké party ji dostává energický Pavel Nový, pro kterého jde o velký herecký návrat. Nedoceněnou ženu dokonale vypíchla Zuzana Kronerová, potěší i dětský talent Daniel Vízek nebo Václav Neužil, ten ze synů, kterému se daří lépe. Sláma působí vyspěle a prokresleně, jen poslední smočení ve vodě mělo nahradit ráznější finále. Podobné cynické téma zaujalo v nedávné Teorii tygra, za mě i tady příjemná spokojenost.(27.10.2017)

  • tahit
    ****

    Pojetí lidského domova v mnoha jejích podobách. Je v tom samozřejmě dosti životních pravd. Tedy jakých se odehrává denně hodně. Dějová linie se nijak nepodbízí lacinou líbivostí. V každém případě se jedná o film, které psal život. Způsob, jakým je Bába z ledu natočená, jak už výše bylo řečeno, je přinejmenším podle mě to lepší ze současné české tvorby.(30.10.2017)

  • Davies182
    ****

    Tak to sem teda vůbec nečekal, že s těma nominacema na Lva nakonec budu souhlasit! Poctivá dramedy jako řemen! Nuff said.(19.1.2018)

  • LiVentura
    ****

    Režisér Sláma se vrací ke své kvalitnější tvorbě.. to je ON! Líbilo, civilní projev všech velmi pěkně sedl..(5.10.2017)

  • Pepinec
    ****

    Skromný film, který má co říct a říká to tak, že i kdyby člověk ne úplně se vším souhlasil, musí to respektovat. Těžko vydrží v kinech rok a půl jako křečovitá slátanina Všechno nebo nic, ale přál bych Slámě malý tuzemácký zázrak. Novýho Pavla jsem tuhle potkal v metru na eskalátorech a zdálo se mi, že má na sobě kraťasy z filmu. Tomu se říká vžití do role!(2.3.2017)

  • JitkaCardova
    ****

    Sice jako většina české současné produkce film nepřekračuje televizní kvalitu audiovizuálem (kamera, střih, hudba, zvuk nejsou nic světoborného), ale po vyprávěcí a tematické stránce je překvapivě dobrý. Alfou a omegou je tu dusno a bezvýchodnost životních situací, kdy každý z účastníků má už za život dost nadrobeno a spískáno a vzájemně si neumějí ani pomoct ani nic doopravdy sdělit, svěřit nebo vysvětlit, a už vůbec se nedokáží upřímně propojit a spolupracovat, aby se jim mohlo všem začít dařit prožívat život hodnotněji, lépe a opravdověji. Výčitky, mlčení, komentáře i občasná větší či menší gesta jako pokusy něco napravit nebo posunout lepším směrem se míjejí účinkem, projevy dobré vůle či zoufalé snahy přicházejí v rozklíženém načasování, jak každému dochází trpělivost či přicházejí podněty k reflexi nebo jednání v jinou chvíli, synergie nefunguje a každá naděje se vzápětí rozpadá v přemožení marností. Každý zvlášť je příliš slabý, aby mohl odčinit či napravit celý ten časoprostorový propletenec zamotaných nezdravých vztahů v rodinách a s trvalými následky nenapravených životních restů, vin a dopuštění nelze dobře žít. Ve chvíli, kdy se s takovým nákladem rozvětvených neštěstí člověk pokusí začít žít ještě i na stará kolena s někým druhým a opět v sobě zažehne naději, když ne na nápravu svého dosavadního zamotaného života, tak alespoň na nový začátek, musí zákonitě přijít o to horší vystřízlivění do reality, jíž nelze uniknout - protože ten druhý si s sebou v téhle společnosti nutně vláčí vlastní nedodělky a provinění a jejich trvalé následky, a kombinace dvou takových životních osudů není prakticky únosná - exponenciální příval následků, které je budou dostihovat, je přespřílišný. Když v našem pokolení jako několikátém po sobě nefungují rodiny a komunity (jako lokální sociální celky, kde všichni o každém všechno vědí a pomáhají si spolu žít, nikoli kluby, kam se utíká a kde se nikdo nikoho neptá na jeho domácí zázemí či minulost), jež by ctily základní lidské hodnoty, pak už žádný nový vztah zatížených, prokletých jedinců se spoustou šrámů a škraloupů neznamená dvojnásobnou radost a poloviční trápení, ale exponenciálně eskalovanou depresi a vědomí nemožnosti to překonat. Děti, které se mezi takovými paralyzovanými troskami dospělých motají, jsou tím od narození nenapravitelně poškozované, uzavřené, citově deprivované, bez morálních základů a osobně příkladného vedení k poctivé práci, vytrvalé péči a vnitřní radosti z jejích výsledků, naučené, že s ničím nepříjemným nejde doopravdy hnout, učící se rezignovat a kapitulovat, přijímat absurditu, porážku, nesrozumitelnost, absenci intuice i logiky, stávají se závislé na digitální zábavě, násilí, jsou nekomunikativní, otupělé či vzteklé, a rozhodně nepředstavují naději na lepší svět. ***** S takovým pocitem by měl divák odcházet z kina domů - do vlastní rodiny, ať už k rodičům, prarodičům, partnerovi, dětem, nebo třeba do bytu ke spolubydlícím či do izolace a "svého klidu" daleko od všech, ale pokaždé téměř jistě někam, kde nepanuje atmosféra ujištění, vlídného a vnímavého přijetí, podpory, spolupráce a širokého mezigeneračního rodinného i sousedského harmonického souladu. Všude je v nějaké formě napětí, dusno a bezvýchodnost, izolovanost a řevnivnost. ***** Tenhle nenápadný film nastavuje nebalamutící zrcadlo naší realitě, v níž dobíhá někdy před pomyslnými sedmi pokoleními zažehlý rozpad mezilidských vztahů a skutečných hodnot, a naší vzrůstající neschopnosti ho zastavit a obrátit. *~(2.1.2018)

  • VášaVF
    ***

    Divák musí ocenit, že Zuzana Krónerová udělala pro roli maximum a otužování opravdu zvládla. Myslím, že film nemá moc velké šance urvat Oskara za nejlepší zahraniční cizojazyčný film, protože příběh je dost slabý. Přesto těch 106 minut vyloženě nenudí, ale že bych se na film podíval za pár let ještě jednou, to bych neřekl. Doufám, že si jen Bohdan Sláma vybral slabší chvilku na úkor připravovaného Švejka.(27.9.2017)

  • Flego
    ****

    Filmársky vyzretý prístup Bohdana Slámu rozkrýva dusivú atmosféru v rodine. Mnohokrát si nemusí pomáhať dialógmi, stačia všerozprávajúce obrazy. Scenár so strihom je na vysokej úrovni, herecké obsadenie perfektné. Predovšetkým Zuzana Kronerová citlivým spôsobom vložila do filmu život a ľudskosť. Pre mňa veľmi príjemné prekvapenie.(9.10.2017)

  • Kamca_
    ****

    Hodně povedený film (na český poměry). Pěkně zpracované téma ze života. Jen škoda toho konce. Předpokládala jsem, že to skončí jinak. 75%.(31.10.2017)

  • poz3n
    **

    Teorie tygra Vol. 2 v jakémsi pokusu o hlubokomyslnější pojetí. Výsledek je ale dost podobný. Vše v jedné osobě krásně reprezentuje postava Vilhelmové. Ta totiž zřejmě jen přešla z jednoho placu na druhý a zůstala v jedné a té samé roli. Jestli jí v podobném pojetí upjaté a věčně nasrané manželky uvidím ještě jednou, snad si raději už vydloubnu oči. Ostatně jediná postava, která ve filmu nějak normálně funguje je postava Hany (stejně tak herectví Kronerové je asi jediné, které snese nějaké měřítko). Všechny vedlejší postavy, myslím tím hlavně její rodinu, jsou jen charakterově plochá banda dementů. Synové jsou sobečtí kreténi, ale Haně (a zřejmě ani tvůrcům) po celou dobu filmu jaksi nedošlo, že jaký si to uděláš, takový to máš. Charaktery jejích synů jsou tak z velké části právě jejím dílem. A nijak líp z toho nevyplouvá ani postava Broni, který sice kecá do výchovy cizího dítěte, ale ve skutečnosti je ještě větším blbcem on sám. Sláma se tak po celou dobu filmu pohybuje v naprostých extrémech a tím pádem bere příběhu jakoukoliv kapku realismu. Proto, abyste žil svobodný život bez nadvlády lidí okolo sebe, nemusíte hned mít při obědě na stole živou slepici. Korunu tomu nasadila ještě technická stránka. Podle mě je Bába z ledu minimálně velice průměrně, ale snad bych řekl, že i podprůměrně nasnímaný film. Neumětelské a mnohdy nehezké kompozice, neustálé nepříjemné pohupování kamery v prostoru, někdy až amatérské záběrování scén. 4/10(13.3.2017)

  • Big Bear
    ***

    Sláma si libuje ve vztahových sociálních dramatech a nejinak je tomu i v tomto filmu. Nový a Kronerová tu podali parádní herecké výkony a zejména u Nového jsem rád, že na podzim jeho hereckého života dostal takovou pěknou roli. Sám příběh je celkem jednoduchý. Vdova využívána svými dvěma syny a jejich rodinami (však si je ale tak sama také vychovala) se náhodně zamiluje. Nový partner je pro rodinu šokem, protože najednou je tu někdo další, komu se matka věnuje a přizpůsobuje. Není to jen ale sám vetřelec v jejich rodném domě (často navíc se svou partou otužilců), je to zejména změna letitých návyků jejich matky, která s novým partnerem poznává, že žít se dá i jinak, než postupně chřadnout ve starém domě u nekonečného vaření společných rodinných obědů a večeří. Oba bratři s rodinami totiž na nich až sobecky lpí. Bróňa má však pozitivní vliv nejen na Hanu, ale i na jejího vnuka Ivánka, který je ve škole šikanován. Když už se zdá, že by Hana na sklonku života v náručí Bróni mohla najít onen pověstný klidný přístav, zjistí, že její partner z nějakého nepochopitelného důvodu tají svoji minulost a rozhodne se ono tajemství odhalit.... - Já pořádně nevím jaké z tohoto filmu mít pocity. Na jednu stranu zde všichni hráli parádně. Synové byli krapet co se týče rolí schematičtější, ale jak Neužil tak Daniel jsou vynikající a stejně tak Vilhelmová, které role vyšinutých manželek sice jdou výborně (hned mne napadla Teorie tygra), ale chtělo by už změnu! Neznat Slámovu tvorbu, asi bych v celém filmu hledal kalkul. Brnkání na art-festivalovou strunu, políčená železa na nějakého toho lva. Sláma má rád ulítlé lidi a ulítlé komunity a tento film z jeho tvorby nijak nevybočuje. Je natočen řemeslně zručně, scény z mrazivých vod Labe spolehlivě rozcvakají zuby i do larisy zachumlaného diváka, který si i tak dojde pro hrnek teplého čaje. Smekám před paní Krónerovou i Novým. Co bych vypustil jsou ony intimní momenty zamilovaného páru. Nic proti sexu před sedmdesátkou když je chuť, ale proč se na to koukat... ehm.. Já to hřejivost a lásku z filmu cítil i bez explicitních scén, tak proč? Krom toho bych vytkl nulové napětí. Ačkoliv prakticky celá rodina Hany je dost šáhlá a o vypjaté momenty není nouze, na mne z toho celého padl jen jakýsi smutek... nevím jestli to byl záměr. vnitřně mi ale cosi říká, že na 4 hvězdy by to nemělo i kdyby ústřední pár svými tempy rozrážel slabý led na hladině... Tři vejce. * * *(17.10.2017)

  • dopitak
    ****

    Nejlepší Sláma za poslední dobu. Rozhodně ne komedie, hodně tvrdý, smutný, uvěřitelný příběh. Sice to Broňovo skryté pozadí je takové filmové, ale třeba vztahy v rodině staré paní jsou velmi zajímavě rozprostřeny. Nový nemá moc prostoru pro hraní, o to víc se ho dostává Kronerové. Slepice jediným comedy prvkem. Kopulační scéna je velmi natural!(14.10.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace