Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boss321
    ****

    Emilio Estevez napsal výborný scénář pro film, který doslova přetéká hvězdnými jmény.... Hopkins, Wood, Lohan, Hunt, Moore, Stone..... celý příběh se odehrává v hotelu Ambassador, kam přijel Robert F. Kennedy přednést svůj projev v rámci kandidatury na prezidenta USA.... bohužel to bylo to poslední co v životě stihl...... celkem povedený filmeček o lidech a jejich osudech před příjezdem RFK a jak se jejich životy změnily po atentátu na něj......(26.9.2007)

  • Subjektiv
    **

    Kennedy neměl skorem žádných vad a pro svět měl tu nejlepšejší politiku. Škoda ho, všem bude chybět - Hispáncům, černým i čechoslovákům. Víc vědět nemusíte. To mi řekl tento film. Dobře, dobře... násilná smrt člověka je samozřejmě téměř vždy tragédie, ale hodnotíme film. Film plný levného sentimentu a univerzálního poselství Pravdy a Lásky, které čas od času nějaký politik hlásá, ale když se dostane do úřadu, "ušpiní si ruce" (vždy alespoň z nějakého pohledu, poněvadž není na světě ten, který by se zavděčil lidem všem) nebo reálně v mnoha situacích selže. Nakonec je takovým politikům povětšinou všechno odpuštěno. Chamberlainův appeasment, Gándhí přemlouvající Hitlera k míru, jemuž se Indie rozpadá pod rukama (tohohle člověka si zrovna velmi vážím a přece to nelze zamlčet), Carter a íránská revoluce či humanitární bombardér Havel - některé věci je občas dobré mít na mysli, když se hovoří o té Lásce a Míru... Zvlášť když teď máme v úřadu toho Obamu. Silné **.(3.7.2009)

  • Morien
    **

    Vcelku zručně poskládaná mozaika osudů, která je ale stejně obyčejně realisticky a pateticky nudná. Některé momenty sice slibují jakýs potenciál a přinutí mě soustředit se trochu víc, ale ten zbytek mě o to víc odpuzuje. Z ženského slepiciozního hlediska jako jedinou zajímavou věc vidím poskládané vedle sebe Demi Moore, Sharon Stone a Helent Hunt - když už nic, tak člověk může pozorovat míru plastické vyspravenosti jednotlivých ženštin.(28.12.2008)

  • anais
    ****

    Estevezova režie kupodivu není špatná. Zajímavě pracuje s herci, sem tam se mu povede natočit slušně vypjatou scénu. K tomu mu dopomáhá i velmi dobrá kamera Michaela Barretta, která jako by v některých scénách (např.rozhovor Sharon a Demi před zrcadlem) upadala (doslova!) do podobné deprese jako hrdinové. Estevez ale zklamává coby scénárista. Příběhy postav jsou přeci jen moc schematické, točí se kolem rasových problémů, LSD, války ve Vietnamu… Asi nejnezvyklejší je způsob jakým Estevez zachází se svými hlavními ženskými hvězdami, Sharon Stoneovou, Demi Mooreovou a Helen Huntovou. Všechny tu mají společné jedno – jsou neskrývaně zestárlé, unavené životem. Jsou ošklivé. Jejich tváře jsou rozryty vráskami, zakryty tunami make-upu nebo naopak jeho absence odkrývá četná nehvězdná místa. A není to jen věc make-upu, ony záměrně zdůrazňují všechny své nedostatky. Jako by se rozhodly využít své každodenní poznatky, ke kterým se zděšením přicházejí ráno před zrcadlem. Tahle stránka filmu se mi moc líbila, protože Estevez ukazuje únavu celé Ameriky na fyzickém rozkladu několika konkrétních jedinců, a ne pouze na jejich nefunkčních vztazích. Současná Amerika postrádá vůdce hlásajícího humanističtější myšlenky. USA by si nejprve mělo vyřešit vlastní problémy (mj.rasové), než bude zasahovat do politiky jiných států, a pokud se pro to rozhodne, tak jinak než válečnou cestou. I Estevez coby režisér často abdikuje na plynulý děj, a neváhá do příběhu vsazovat Kennedyho projevy z šedesátých let, které jsou natolik universální, že platí i v dnešní době. To je někdy na úkor tempa, ale dodává to filmu na mnohem větší naléhavosti. Je to také jeden z důvodů, proč na mě Bobby působil spíš jako vysoce nadprůměrný televizní film, než film určený přímo do kin. Bobby se nesnaží být „filmový“, vyprávět divákovi zajímavý příběh, ale přetlumočit mu 40 let staré myšlenky, které jsou stále platné, a v současnosti citelně chybí.(17.2.2007)

  • Radek99
    *****

    Geniální ,,biografický" film, jehož slovenský distribuční název je překvapivě výstižnější než titul originální - nejde o to, že v kolektivním podvědomí nás Čechů a Slováků jméno Bobby nespouští žádnou asociaci, ale že se dlouho zdá, že tenhle film je biografií spíše onoho hotelu, na jehož půdorysu se celý rafinovaně konstruovaný tvar příběhů odehrává, než životopisem známého amerického senátora. Ten scénář a celý umělecký koncept se Emilio Estevezovi povedl tak nadmíru, že budu hovořit o Bobbym jen v superlativech. Struktura několika paralelně rozvíjených, zpočátku zdánlivě nesouvisejících příběhů, které spojuje jen jednota místa - Hotel Ambassador v Los Angeles a několik hlavních postav již byla použita v dějinách filmu nespočetně krát (např. Magnolia...), zajímavé je však exponování a výběr charakterů - postavy tu jsou obyčejně v párech a jejich zakotvení se odhaluje před divákem jen velmi obezřetně, lichá je jen neodbytná korespondentka z Rudého Práva Janáčková (píše se rok 1968), která má však významového protihráče v tiskovém mluvčím Kennedyho štábu. Jednotlivé roviny se v pravidelném cyklu střídají a vytvářejí zprvu odtažitý rámec od vlastních životopisných dat JFK. A to se mi vlastně při zpětné reflexi líbilo nejvíc... Film je doslova nabitý hvězdami, je neskutečné, jaký potenciál tvůrce Estevez zaktivoval. Zřejmě jsou události zásadního a na obou stranách bipolárního světa přelomového roku 1968 pro mnohé ještě dnes citlivé téma. Snímek Bobby se jistě nevyhne srovnání s JFK Olivera Nixona. Ale Emilio Estevez jde naštěstí úplně jinou cestou. Tam kde Stone fabuluje a domýšlí si vlastní podoby událostí, tam kde se přiklání a upřednostňuje pouze jednu z možných verzí, tam Estevez nechává prázdná místa a vydává se k meritu věcí oklikami. Oliver Stone vytvořil monumentální filmové dílo, Emilio Estevez vytvořil dílo hluboce lidské... Staví do pozadí autentické projevy a myšlenky RFK, myšlenky plné humanity, lidskosti, smíření, sociální empatie... Ideje, které v Americe šedesátých let byly mnohdy jen na papíře, zaneseny sice staletí v Ústavě, ale o jejich reálném naplňování si miliony černochů, hispánců, nezaměstnaných, žen, sociálně slabých atd. mohly nechat jen zdát... V zemi, kde ještě nedávno platil apartheid. I za to zaplatili životem doktor King, John F. Kennedy a nakonec i jeho bratr Bobby... Podobné filmy: JFK(19.12.2007)

  • - Emilio Estevez zažil při shánění rozpočtu krušné chvíle. V The Tonight Show Jaye Lena přiznal, že musel prodat své obrazy a několik dalších věcí, aby získal potřebné peníze. Samotná příprava projektu mu trvala sedm let. (imro)

  • - Herečka Helen Hunt dostala scénář den před začátkem natáčení. (imro)

  • - Pro herce Emilia Esteveze byl Atentát v Ambassadoru v pořadí pátý celovečerní film, který režíroval. Debutoval v roce 1986 snímkem Wisdom, dále následovaly filmy Muži v práci (1990), The War at Home (1996) a Králi sexu (2000). (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace