• mh.mail
    ***

    60% — Sloky Luboše Nováčka alias Kroky Františka Janečka a Jana Plodková předvádějící „choreografii“ Markéty Muchové, to bylo dobré. Líbila se mi i ta mírová píseň „Né, bombu né, to radši lásku, jémine!“, protože podobné umělecké hodnoty tehdy opravdu vznikaly. A ten pokrokový Kanaďan měl být Američan Dean Reed? Na druhou stranu — jestliže jsem někde před uvedením četl, že seriál nechtěl být sentimentem ve stylu retro jako třeba Vyprávěj, ale že chtěl ukázat tehdejší dobu ve své syrovosti, musím říct, že se veze spíše na vlně parodie. Tu lepší, tu horší, ale pořád je to parodie a nikoliv ukázka reality. Neumím si představit, že by v roce 1982 někdo, byť vyšší důstojník SNB, pronesl v rozhovoru se svým podřízeným něco ve smyslu „Mluvte slušně, nepřítel naslouchá“. Minulost (rozuměj rok 1982) a současnost (rok 2017) se nám opět trochu prolnuly, uvidíme, jak se seriál bude vyvíjet dál, a hlavně, jak to celé skončí.(17.1.2017)

  • izmi
    ***

    "festivalově" laděný třetí díl jenom potvrzuje smíšené pocity, které přicházejí s celou touto řadou. Na jedné straně odvážný vstup HH (hlavního hrdiny) z budoucnosti do doby těsně po svém početí a anonymní rozmluva s vlastní matkou patří k tomu zajímavějšímu. Premisa "neovlivňovat budoucnost zásahy do minulosti" zůstala zachována, i když HH tancoval na hraně a vlastně bylo napínavé, jestli přikázání poruší nebo ne. V jiných částech díl opět balancuje na hraně parodie hlavně ve vztahu k socialistické realitě, která je vyvedená do absurdna a kterou takovou prostě nepamatuju, ale asi je to záměr. Autoři seriálu si neberou servítky s kapelou Sloky Luboše Nováčka, jejíž kapelník aktivně spolupracuje s StB ("tou druhou, sesterskou, policíí) a kde je zřejmá paralela s jistou tehdy (a možná i dnes ještě) skutečně existující kapelou. Kriminální příběh tentokrát za moc nestál, nicméně vyřešen byl originálně a pointa je zajímavá a reálná. Takže stále ano, i když s výhradami, vyhlížím další díl.(18.1.2017)

  • PabloClavito
    ****

    Socialistický pop Františka Janečka v kontrastu k Čajovně v titulcích! Nebyly za socialismu jenom "sračky" a nebyli jenom Janečkové, ale i hodnoty, které přetrvaly i když Janečkova "hudba" má i teď svoje posluchače, kteří dál volí bolševiky, ale už nejsou Festivaly politické písně, ale "talenty" a "superstar" a "krásné muzikály". A ta Čajovna je tady pro nás, menšinu posluchačů, pořád.(18.1.2017)

  • sud
    *****

    Závidí nám, že jsme spoluvlastníky velkorypadla. Asi nejvtipnější díl - i když spíše hořce komediální. Zákulisí Festivalu politické písně zobrazuje, jak to v prostředí normalizační pop music nejspíš doopravdy chodilo. Václav Neužil své civilní "vnitřní" herectví předvedl naplno, na scénu vstupuje přesný Igor Chmela a dokonalý Marek Taclík, jež se tím despotickým kapelníkem Janeč... tedy Nováčkem skutečně stal. Navíc začíná příběh rodiny Marvanových a Klement Kratěna zatím zlehka dává najevo, že nebude pouhou vedlejší komickou figurkou. 100%.(3.9.2017)

  • Logout
    *****

    Já mám radši lásku nežli bombu, S láskou taky daleko dál dojdu. Já mám radši lásku nežli válku, Raketou řízenou na dálku. Mám radši slunce nežli atomovou bombu, Zbrojení a za penězi honbu. Já mám radši slunce nežli válku, Spálím se spíš radši na koupálku. Já mám radši lásku nežli bombu, Proto mám ráda tadyhle Tondu. Já mám radši lásku nežli válku, Ta se dělá lépe v obýváku. Já mám radši Tondu nežli bombu, Věnuje se kytaře a kombu. Nebudeme žít z válečných fondů, A nechci ve svém těle jinou sondu. Ne, bombu ne - to radši lásku, jémine. Ne, bombu ne - ta aspoň žádného nemine. Říkám: Ne, bombu ne - atomy tu nechceme. Ne, bombu ne, pane Reagane!(17.1.2017)

  • - Natáčení v libereckém kulturním domě bylo pro filmaře náročné, jelikož je zasáhla vlna veder a ve špatně větratelném sále bylo k zalknutí. (Šéfik)

  • - Skladatel Petr Marek, jenž se podílel na skládání hudby pro filmovou skupinu Sloky Luboše Nováčka, si komponování dle svých slov vyloženě užil. Podle něj: „Skládat přiblblou hudbu s angažovanými texty nebylo guilty pleasure, ale jen pleasure.“ (Šéfik)

  • - Seriálová kapela Sloky Luboše Nováčka (Marek Taclík) vystupující na Festivalu politické písně je parodií na normalizační kapelu Kroky Františka Janečka. Jedna z písní "Ne, bombu ne" je parodií na "Né, pětku né" od Josefa Melena. Za všemi smyšlenými písničkami v díle Mrtvý lidi autorsky stojí trio Petr Marek (Midi Lidi), Marek Huňát (Tata Bojs) a Ondřej Ježek. (MTHRFCKR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace