• Necrotongue
    ****

    Třetí epizoda přinesla mimo jiné výbornou roli Marka Taclíka, jeho Luboš Nováček mě opravdu dostal, to byl velkolepý počin. Do seriálu se po lehce jalovějším předchozím dílu opět vrátil humor a hned to šlapalo mnohem lépe. Navíc se podařila i exkurze na Festival politické písně, takže jsem si na tu hrůzu rád zavzpomínal, provedení některých hitů by bylo skutečně použitelné jako zbraň.(27.4.2017)

  • Sa.sa
    *****

    Já mám radši lásku než-li bombu, s láskou taky daleko dál dojdu. Já mám radši lásku než-li válku, raketou řízenou na dálku. Mám radši slunce nežli atomovou bombu, zbrojení a za penězi honbu. Já mám radši slunce než-li válku, spálím se spíš radši na koupáku. Já mám radši lásku než-li bombu, proto mám ráda tadyhle Tondu. Já mám radši lásku než-li válku, ta se dělá lépe v obýváku. Já mám radši Tondu než-li bombu, věnuje se kytaře a kombu. Nebudeme žít z válečných fondů, a nechci ve svém těle jinou sondu. Ne, bombu ne, to radši lásku jémine. Ne, bombu ne, ta aspoň žádného nemine. Říkám: Ne, bombu ne. Atomi tu nechceme, ne, bombu ne, pane Regane. ---- jj Festival politické písně v Sokolově... super díl a měně než 5 hvězd se opravdu nedá dát :P(19.9.2019)

  • mh.mail
    ***

    60% — Sloky Luboše Nováčka alias Kroky Františka Janečka a Jana Plodková předvádějící „choreografii“ Markéty Muchové, to bylo dobré. Líbila se mi i ta mírová píseň „Né, bombu né, to radši lásku, jémine!“, protože podobné umělecké hodnoty tehdy opravdu vznikaly. A ten pokrokový Kanaďan měl být Američan Dean Reed? Na druhou stranu — jestliže jsem někde před uvedením četl, že seriál nechtěl být sentimentem ve stylu retro jako třeba Vyprávěj, ale že chtěl ukázat tehdejší dobu ve své syrovosti, musím říct, že se veze spíše na vlně parodie. Tu lepší, tu horší, ale pořád je to parodie a nikoliv ukázka reality. Neumím si představit, že by v roce 1982 někdo, byť vyšší důstojník SNB, pronesl v rozhovoru se svým podřízeným něco ve smyslu „Mluvte slušně, nepřítel naslouchá“. Minulost (rozuměj rok 1982) a současnost (rok 2017) se nám opět trochu prolnuly, uvidíme, jak se seriál bude vyvíjet dál, a hlavně, jak to celé skončí.(17.1.2017)

  • PabloClavito
    ****

    Socialistický pop Františka Janečka v kontrastu k Čajovně v titulcích! Nebyly za socialismu jenom "sračky" a nebyli jenom Janečkové, ale i hodnoty, které přetrvaly i když Janečkova "hudba" má i teď svoje posluchače, kteří dál volí bolševiky, ale už nejsou Festivaly politické písně, ale "talenty" a "superstar" a "krásné muzikály". A ta Čajovna je tady pro nás, menšinu posluchačů, pořád.(18.1.2017)

  • Autogram
    ****

    V tejto epizóde sa spieva, spieva sa dobre, takže je o niečo veselšia. Vražda sa nekoná, iba pravdepodobný pokus o ňu, a jej spojenie s reálnym svetom bolo výborné, že ma až mrazilo. Doktorka Judit je sympatická stále viac, smerovanie vzťahu sa zdá jasné. Výborná skupina Sloky a tie piesne ako sú politické a trápne, tak sú vtipné. –––– Ne, bombu ne. To radši lásku, jeminé. Ne, bombu ne, pane Regane. –––– Člověk je v pohodě, když se naučí brát věci, jak jsou.(16.1.2017)

  • - Natáčení v libereckém kulturním domě bylo pro filmaře náročné, jelikož je zasáhla vlna veder a ve špatně větratelném sále bylo k zalknutí. (Šéfik)

  • - Seriálová kapela Sloky Luboše Nováčka (Marek Taclík) vystupující na Festivalu politické písně je parodií na normalizační kapelu Kroky Františka Janečka. Jedna z písní "Ne, bombu ne" je parodií na "Né, pětku né" od Josefa Melena. Za všemi smyšlenými písničkami v díle Mrtvý lidi autorsky stojí trio Petr Marek (Midi Lidi), Marek Huňát (Tata Bojs) a Ondřej Ježek. (MTHRFCKR)

  • - Skladatel Petr Marek, jenž se podílel na skládání hudby pro filmovou skupinu Sloky Luboše Nováčka, si komponování dle svých slov vyloženě užil. Podle něj: „Skládat přiblblou hudbu s angažovanými texty nebylo guilty pleasure, ale jen pleasure.“ (Šéfik)