Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Festival politické písně se závěrečným koncertem za mír je událost, na kterou se všichni těší. Zvlášť když přijede i slavná kapela Sloky Luboše Nováčka. Každý problém je v takové situaci událost s vážnými politickými následky. A chlapíci z StB čekají na příležitost, aby mohli zakročit proti místní závadové mládeži. (Česká televize)

Recenze (71)

fugyx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V žiadnom z ich doterajších prípadov ešte nikto nezomrel, čo mi príde ako plus. Keďže je to aj detektívka, o to lepšie je to napísané. Pri tejto časti sa moji rodičia dobre zabávali: Sloky a Nováček, Bombu ne, Láska je zboží tuzexové, Choma ako velice angažovaný riaditeľ festivalu atď. Taclík si to užíval, maska bola perfektná. Budař hrá tiež dobre svoju rolu - dôsledného snbáka so všetkou absurditou, ktorá ich vystihovala - proste takého dementa (žeby narážka na iného Klementa - dementa v dejinách ČS?). // Naďalej sa pekne prelína prípad s osobným hľadaním odpovedí mladého Marvana, keď stretáva svojich rodičov, pomáha jeho (budúcej) matke, upokojuje ju, dáva životné rady. Zaujímavý bol moment, keď gitaristu zasiahla elektrina - v prestrihoch Neužil (Marvan) a pokyny lekára na oživovanie (preínanie so súčasnosťou?). // Ďalšia skvelá scéna - keď prekladal Kanaďanovi tie strojene naformulované vety. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

60% — Sloky Luboše Nováčka alias Kroky Františka Janečka a Jana Plodková předvádějící „choreografii“ Markéty Muchové, to bylo dobré. Líbila se mi i ta mírová píseň „Né, bombu né, to radši lásku, jémine!“, protože podobné umělecké hodnoty tehdy opravdu vznikaly. A ten pokrokový Kanaďan měl být Američan Dean Reed? Na druhou stranu — jestliže jsem někde před uvedením četl, že seriál nechtěl být sentimentem ve stylu retro jako třeba Vyprávěj, ale že chtěl ukázat tehdejší dobu ve své syrovosti, musím říct, že se veze spíše na vlně parodie. Tu lepší, tu horší, ale pořád je to parodie a nikoliv ukázka reality. Neumím si představit, že by v roce 1982 někdo, byť vyšší důstojník SNB, pronesl v rozhovoru se svým podřízeným něco ve smyslu „Mluvte slušně, nepřítel naslouchá“. Minulost (rozuměj rok 1982) a současnost (rok 2017) se nám opět trochu prolnuly, uvidíme, jak se seriál bude vyvíjet dál, a hlavně, jak to celé skončí. ()

Reklama

Ironhead 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zatim asi nejlepsi dil.... aneb skupina SLOKY a "soudruh Janecek" v podani Marka Taclika plus Jana Plodkova naprosto vybodrni... ;) A rezie tretiho dilu Radimem Spackem pro mne minimalne o hvezdicku vys nez rezie prvncih dvou dilu Markem Najbrtem... Jen trosku skoda ze Vaclav Neuzil ml. neni az tak dobry herec, je spis typ, ale casto se pristihnu pri tom, kdy mne v urcite scene prijde jeho hrani trosku ochotnicke... :oT ()

bearmeedek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemám ve zvyku hodnotit seriál, dokud nevidím celý nebo alespoň převážnou část. Tentokrát udělám výjimku a vychválím tuto epizodu, která ani nebyla tolik kriminálkou, jako spíš parádním retrem na vyhraněné téma s humornou nadsázkou. Ač to tak vypadalo, nevraždilo se zde a ani to nebyl záměr. Sám jsem kdysi na jevišti zažil, jak se basák začal s kytarou svíjet po zemi, publikum jásalo a pohotový chlápek v zákulisí vytrhl prodlužku ze zásuvky. Příčina? Domácí kopie zahraničního zesilovače vyslala do kytary 220 V. To ovšem nebyl problém aparatury zde lehce zamaskované kapely Kroky Františka Janečka, kterého fantasticky předvedl Taclík. Festival polické písně, "závadová mládež", "ta druhá policie" (StB), to vše existovalo a pamětníci té doby děkují za to hudební téma. Další vychytávkou byla účast pokrokového kanadského zpěváka, kterým měl zřejmě být Dean Reed. Kriminalista Marvan v tomto díle potkává své mladé rodiče a asi si uvědomuje, že nebyli vždycky "špatní", že žili svůj současný život naplno a správně rebelsky. Jedním ze vtipných momentů bylo, když bubeník říká, že už baby ani moc neloví, že fanynky stejně jen civí na ty vpředu (kytary) a na něj do pozadí nevidí, ale je jich tolik, že pak na něj vždycky nějaká odpadlá zbyde. A později, potom když kytarista pošle fanynku do hajzlu, je možno v záběru na taneční parket letmo zahlédnout, jak s ní bubeník tančí. Třešničkou na dortu je hudba k závěrečným titulkům: Čajovna od Radima Hladíka a Blue Effect. ()

MiniMinion 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zatím rozhodně nejlepší díl. Zápletka byla tak neuvěřitelně profláknutá, až byla geniální, navíc obohacená o neuvěřitelnou partu esenbáků, kteří z toho hned udělají politiku a válku ideí nebo co, a taky o Janu Plodkovou, díky níž dám možná šanci hitům osmdesátek. Není snad ani nutno zmiňovat, že ani jeden z herců nebyl zklamáním, hlavně se mi líbili Taclík a Budař, a taky Doležalová byla skvělá. Nevím co říct, prostě paráda! Čest. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (10)

  • Ve scéně, kdy kapela Sloky trénuje píseň „Na bobech to sviští“, začne najednou kytarista Tomáš Měcháček a bubeník hrát píseň „Whole Lotta Love“ od Led Zeppelin. (kritkMd)
  • Když Alois Špalek (Václav Kopta) mluví o tom, že je třeba potírat závadovou mládež, použije obrat, „že je jim třeba zatnout žílu u pytlíka“. Jedná se o slovní obrat, který ve své písničce „Na pražském hradě“ použil písničkář Jaroslav Hutka v době, kdy byl také označen nálepkou „závadová mládež“. (sator)

Reklama

Reklama