Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Foma
    ****

    Starej pán ve výbornej formě, film je i hodně vtipnej a samozřejmě napínavej, Barry Foster jako vrahoun Rusk je fakt odpornej, hlavně svojí zkažeností a netečností vůči svým činům, i všichni ostatní podávají výkony hodný Hitchcocka a opět ve filmu nalezneme režisérský libůstky, který nás tak baví a těší (sekretářka vejde do domu, kde se odehrála vražda, záběr na dům. ticho, dlouho se nic neděje, potom slyšíme výkřik, nic nevidíme a přesto, naše imaginace pracuje na 100%.(19.11.2006)

  • cheyene
    ****

    Zběsilost. Kravatový vrah. Obvinění. Alfred Hitchcock naservíroval poutavý příběh z londýnského prostředí, který je sice snadno předvídatelný, avšak diváka dokáže zaujmout svým zpracováním, zejména kamerou, hudbou a herci. Pochválit je nutno také atmosféru, která je u Hitchcocka tradičně zdařilá a díky ní i slabší filmy zanechávají hlubší dojem.(7.12.2013)

  • choze
    ***

    Falešně obviněný muž na útěku vs cynický a šikovný sériový znásilňovač a vrah. Suverénně vyprávěný příběh se silnou scénou znásilnění (kterému chybí kopulační pohyby) a nočního výletu s mrtvolou na náklaďáku brambor. V mých očích filmu hodně škodí (černý) humor - speciálně inspektorovy kulinářské trable s manželkou bych z fleku škrtl.(12.5.2017)

  • D.Moore
    *****

    Fascinuje mě, s jakou samozřejmostí Hitchcock dokázal míchat černočerný cynický humor a stoprocentní napětí, kdy jde jakákoliv legrace stranou. A taková je vlastně celá Zběsilost. Netřeba věhlasných herců, netřeba obřího rozpočtu, netřeba ani sympatického hlavního hrdiny... Užil jsem si to i tak. A ke scéně první vraždy nebo k jízdě na korbě náklaďáku se budu vracet stejně rád jako k těm hrozným večeřím nebo soudnímu procesu za otevírajícími a zavírajícími se dveřmi.(1.11.2020)

  • Hwaelos
    ****

    Celou první půlku filmu jsem si říkal, že Hitchcock už měl v sedmdesátých po kariéře a v konkurenci nového Hollywoodu působí jako plivátko mezi porcelánem. Kamerové triky působily tu směšně, tu samoúčelně a otevřená nahota jako by měla tenhle handicap vynahradit. Pak to ale Alfred rozjel na plný koule a já jsem nestíhal valit oči. Hitchcock měl zásadu, že pokud umisťuju děj do nějaké specifické lokace, měl bych ji představit tím, co je pro ni typické. Často volil až příliš zjevné symboly, z nichž nejkřiklavější byl asi případ závěrečné scény Na sever severozápadní linkou na Mount Rashmore. Ve Zběsilosti ale ukázal, že i jako domestikovaný Američan svým Britům rozumí a neváhá si z nich bez okolků střílet. Důkazem budiž vtipné scény s komisařovou manželkou, která miluje francouzskou kuchyni. Stále živý smysl pro černý humor prokázal ve scéně, kdy Barry Forster láme prsty Anně Massey, přičemž mu její noha brousí po obličeji. Je to zcela nový pohled na klasického Hitchcocka, ale zároveň velmi osvěžující, mistrovská podívaná.(7.10.2011)

  • - Hitchcock se ve filmu ukáže na začátku, kde stojí v buřince v davu přihlížejících (a jako jediný netleská). (Němi)

  • - Scéna, kdy kamera projíždí pod Tower Bridgem, musela být přesně načasována, neboť most se zvedá pouze dvakrát denně. K vytvoření této iluze bylo zapotřebí mnohonásobného zoomu, jelikož letadla mají přísně zakázáno pod mosty létat. ((mOnkey))

  • - Anthony Shaffer obdržel od Hitchcocka nabídku psát scénář po telefonu během silvestrovského večera. Nejprve se domníval, že se jedná o vtip, později ale zjistil, že mu skutečně volá Alfred Hitchcock.