Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    *

    Tak mistr napětí Alfred Hitchcock mě tentokrát rozhodně nenapnul. Vlastně mě docela rozesmíval, někdy chtěně (večeře detektiva s manželkou patřili mezi vrcholově klenotnickou zálžitosti ) , jindy nechtěně (sériovej vrah v autě ) až parodicky. To prostě pakliže se film chce tvářit jako vážně míněnej krimi thriller není možný. Další trapnost shledávám ve faktu, že tenhle sériák neměl svý zločiny absolutně vůbec naplánovaný a všechno hrál na náhodu. Ok jednou, možná dvakrát bych to papal, ale on byl sériák a v takovým případě není absolutně možný, aby mu ty zločiny takhle procházely. Další výtku mám v atmosféře. Z filmu nešlo žádný napětí, ani žádná psychlogie, postavy se tam střídaly jak na běžícím páse, žádná nebyla pořádně propsaná. Útěk z kriminálu byl jak z bláznivý střely, uvalení obvinění jak z bláznivý střely 2 a výběr obětí vraha (co ty předtím ? ) jak z bláznívý střely 3. Ještě si neodpoustím jednu věc, kdyby se tady vyměnilo jméno režiséra za nějakýho nounejma, tak bych chtěl vidět jak by vypadalo to vaše pokrytecko - papouškovský hodnocení.(24.5.2014)

  • vypravěč
    ***

    Omyl. K mé velké lítosti. Dokonce jsem zapochyboval, zda tento film opravdu opravdu natočil Alfred Hitchcock... Postrádal jsem zde vše, čím mne jeho filmy přitahují a mnohdy fascinují. Vedle dokonale konstruovaného scénáře, po okraj naplněného napětím, promyšleně zesilovaným, psychologické věrohodnosti (v charakteristice postav), dokonale přitažlivé atmosféry, podpořené zpravidla výstižně vylíčenými prostředími, mi zde chyběl i adekvátně zapojený humor, manifestující jednak fikční povahu prezentovaného a jednak svědčící o nadhledu tvůrce nad filmovou krví. Zběsilosti ubližuje její necelistvost; žádná z postav není osou filmu a příběh se tak banálně rozpadá do polí, která jsou sice dějově atraktivní, ale svou prezentací také nic nenechávají ukryto a neposkytují prostor pro tázání se (které je v tomto žánru ekvivalentem napětí). Tzv. černý humor zde ční ze stavby vyprávění, je degradován na okrajovou anekdotu a rozhodně nepřispívá vtipu celku. Byl jsem opravdu zklamán; jistě, není to špatný thriller, především posledních zhruba dvacet minut divákem jistě otřese, ale podpis, který se pod celkem skví, vzbuzuje očekávání něčeho jiného: integrálního příběhu, vtahujícího diváka do svého děje, poskytujícího mu možnost identifikace s psychologicky prokreslenou postavou, nebo jej alespoň činícího terčem strachu, jímž je prosycen.(24.7.2011)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Ako milovník horor žánru, momentálne touto úbohou ponukou na trhu mierne trpím. Sledujem to, čo by som za normálnych okolností nepozeral, a tak si hovorím, daj príležitosť niečomu, čo si zanedbal. "Alfréd" je údajne dávny hororový bohém, ktorý dokonale pracuje s postavami, no najmä napätím, či samotnou story, a tak som sa rozhodol, že si dám "malý maratón" jeho počinov, lebo je tak trošku na hanbu, že som zanedbal práve takéhoto velikána. "Psycho, Vtákov" mám úspešne (kurva dávno) za sebou, a tak je "Zbesilosť" mojou prvou zastávkou na ďalekej ceste. A moje dojmy?? Jaaaa neviem. Dnes mi mnohé veci už prídu tak nelogické, že to samotnému scenáru neskutočne ubližuje. Identita vraha známa od úvodu, atmosférických scén pomenej, v záverečnej pasáži niekoľko "rozumových" dier, a tak samotné plusy v podobe akejsi odľahčenej formy prezentácie, dokonalých dialógov, či zasadenie do Londona, z môjho pohľadu akosi nehrajú veľkú rolu. Tri budú tak akurát ...(6.7.2017)

  • gudaulin
    ****

    Patrně nejkvalitnější snímek Hitchcockovy pozdní režijní kariéry, který se poněkud vymyká jeho nejznámějším klasickým filmům. Thriller o pátrání po bezohledném vrahovi žen má nejen klasickou hitchcockovskou rovinu člověka nespravedlivě obviněného ze zločinu, ale je navíc doplněn prvky černého humoru, má slušné tempo a kvalitní herecké obsazení. Celkový dojem: 80 %.(24.4.2010)

  • pepo
    ****

    Tento film mi spravil strašnú radosť.Nepoznám okolnosti vzniku ale Frenzy mi najviac pripomínalo malé bokovky veľkých režisérov ako napr. Terminál, Pain and Gain alebo Good Year ( aj keď tu je to samozrejme úplne v inom žánry). Neambiciózna, hravá, mierne neučesaná, miestami skutočne vtipná ( policajt s manželkou) a občas perfektne napínavá ( scéna v nákladiaku je geniálna) Hitchcockovka s prekvapivo drsnejšou a menej elegantnou atmosférou ako od Hitcha divák očakáva. Veľmi milé prekvapenie 9/10 aj napriek tomu, že sa s najväčšími majstrovými peckami nemôže rovnať.(28.1.2015)

  • - Scéna, v ktorej je Richard (Jon Finch) na večeri s manželkou (Barbara Leigh-Hunt), je podfarbená skladbou "Poem" od Zdeňka Fibicha. (Saber)

  • - Hitchcock se ve filmu ukáže na začátku, kde stojí v buřince v davu přihlížejících (a jako jediný netleská). (Němi)

  • - Pre rolu Blaneyho bol pôvodne zvažovaný David Hemmings. (shimik77)