Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jojinecko
    ****

    Vynikajúce krimi, okorenené poriadnou porciou čierneho humoru a na Hitcha v celku netypickou dávkou zobrazeného násilia. Niektoré scény patria k tomu naj čo kedy maestro natočil (scéna v nákladiaku)...Skvelý casting, najmä psychopat sa podaril:))) Nie je to síce perla typu "Vertigo", no Frenzy radím bezpochyby k tomu najlepšiemu čo Hitch natočil.(23.11.2006)

  • peter12
    ***

    Vo filme bolo viacero scén, ktoré ma rozčuľovali, lebo tie scény mali silno rozrušujúci efekt a za to sa postarali niektoré postavy, ale bolo to zahrnuté v dejovej linke a tak pán režisér to pekne domyslel. Ale jedno mi neskutočne prekážalo a to náhody, bolo ich tu veľa a dosť mi kazili, inač dobrý filmový zážitok. A čakal som, že tu bude tajomno okolo vraha a to tu tiež nebolo, režisér ho ukázal asi v 30 minúte a to zabolelo. Ale bavil ma detektívny príbeh, ktorý bol dokonalo prepracovaný a dobre sa pozeralo na inšpektora, ktorý mal niečo v hlave a vyriešil, nie zas tak jednoduchý prípad.(8.8.2015)

  • (mOnkey)
    ****

    Hitch se vrátil do rodného Londýna, aby tu natočil svůj předposlední thriller. I když kvalit ani věhlasu výpravného North by Northwest nikdy nedosáhne, bylo by slepé nedat mu šanci. Příběh se točí kolem muže, který se shodou nešťastných náhod připlete k případu sériových vražd mladých a atraktivních žen a nezbude mu než se dát tak jako Cary Grant na útěk vstříc spravedlnosti a očištění své osoby. A i když už se zdá být vše ztraceno, na povrch vyplouvají nové důkazy a motivy svědčící v jeho nevinu. Hra na schovávanou se blíží ke konci!(22.6.2009)

  • Madsbender
    ****

    Hitchcockov veľký návrat do Veľkej Británie so sebou nesie príchuť slávy a závan nostalgie - a je to cítiť z každého záberu, či už je to úvodný kamerový nájazd na Tower Bridge, slávnostná znelka Rona Goodwina alebo samotný prípad "kravatového škrtiča" z rodu Jackov Rozparovačov. Kamera sa prispôsobuje technológii a pravidlám moderného európskeho thrilleru (napr. Šakal), ale Hitch stále používa Technicolor. Samotný film je v mnohých veciach mierne kontroverzný, provokatívny a priam poburujúci (prekvapivo explicitná scéna znásilnenia a vraždy hovorí za všetko - niečo také som ešte u Hitchcocka nevidel), ako naznačuje už úvodný prejav miestneho papaláša o vyčistení rieky, keď sa na hladine zrazu objaví telo nahej uškrtenej ženy. Zápletka je tradičná; hlavný hrdina, bývalý pilot Richard Blaney, ktorý práve prišiel o prácu v bare sa nepredvídateľnou zhodou náhod a okolností stáva čím ďalej podozrivejším, až sa nakoniec ocitá na úteku pred spravodlivosťou a hľadá spôsob, ako si očistiť meno. Potiaľ všetko úplne klasické. Nevšedný je však rozpor medzi charaktermi vraha a podozrivého, ktorí sa mimochodom veľmi dobre poznajú - zatiaľ čo Richard je hrubý opilec s miernym sklonom k násilníckemu chovaniu, náš vrah je uhladený a veľmi spoločensky usporiadaný elegán, ktorého diabolská tvár sa odhaľuje až postupne. Navyše Frenzy má mimo spomínanej scény vraždy viacero momentov, ktoré sa stali pre dejiny kinematografie pamätnými (z ďalších spomeniem scénu s mŕtvolou na nákladnom aute). I bez toho by sa však jednalo o vysoko kvalitný kriminálny thriller, ktorý sa však mimo kľučkovania pomedzi uvoľnenejšiu cenzúru drží konvencií a pravidiel žánru, čo už možno niekomu až tak pochuti nie je. Pre mňa však jednoznačne jeden z majstrových lepších filmov. 80%(8.5.2014)

  • Pohrobek
    *****

    Hitchcock a jeho téma neprávem obviněného muže - no, tady tohle téma sic tvoří pozadí, avšak i z něj se tu lze čehosi dosíci. Samozřejmě, že se jedná především o jedinečný thriller, který ale přechází do bezchybné černé komedie naprosto nečekaně. Nejvíce na rozpacích jsem byl u pytlové scény, protože ty nohy vypadají dost děsivě, když však začnou onoho bonďatého psychopata "kopat", hrůza alespoň na chvíli "roztuhne" na lících. Dost potěší nemilosrdný přístup k ženským hrdinkám i zvláštní erotika - žádného mužského pak nepotěší zrůdná kuchařská experimentátorka, která dokáže pomučit na leccos zvyklý chlapský žaludek.(21.5.2005)

  • - Hitchcock se ve filmu ukáže na začátku, kde stojí v buřince v davu přihlížejících (a jako jediný netleská). (Němi)

  • - Scéna, v ktorej je Richard (Jon Finch) na večeri s manželkou (Barbara Leigh-Hunt), je podfarbená skladbou "Poem" od Zdeňka Fibicha. (Saber)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 4. (Stanley619)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace