Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Douglas
    ****

    Británie v Hitchcockově Běsnění připomíná nejčernější noční můru, kde platí jen Murphyho zákony, protože pokud se proti vám osud spikne, pak se vší parádou. Můžete stokrát vysvětlovat, že nejste „kravatový vrah“, ale nikdo vás nebude poslouchat a všechny důkazy i okolnosti budou hrát proti vám. Po řadě slabších filmů už to vypadalo, že má Alfred Hitchcock to nejlepší dávno za sebou, ale svým předposledním filmem vzal všem dech a dokázal, že se v něm skrývá ještě pěkně vypečený hajzlík, který vás donutí se bát, zuřit a prožívat příběh s hlavním hrdinou, přičemž ani vraždy nejsou žádné výplody slintající stařecké mysli, ale syrové a nehezké na pohled. Třebaže se film neubránil jisté zdlouhavosti a hlavní hrdina taky není žádný svatoušek, takže chvíli trvá, než k němu najdete cestu, je navzdory mizivému rozpočtu Běsnění malým skvostem, který unaveného Hitchcocka opět postavil na nohy.(15.11.2005)

  • MikO_NR_1909
    ****

    Neskutočne majstrovské skĺbenie jemne-temného čierneho humoru s vážnym kriminálnym trilerom. Jasne, krivo obvinený muž na úteku je autorovou srdcovou záležitosťou a natočil aj presvedčivejšie kúsky, lenže Zbesilosť (FRENZY) mám zafixovanú z tých menej známych majstrových filmov akosi veľmi vysoko. Keď sa naň lepšie zahľadíte, nemusíte ani príliš počúvať dialógy, to kvázi nemé remeslo je delikátne, pripomínajúce syntézy záberov starých európskych klasikov. Navyše vtipný zabijak Jon Finch a lá Rusk je asi najideálnejší herec na tú polaritu medzi ostrým sarkazmom a krvopotným masochistom stredného vzrastu. P.S.: scénu, kedy sa mu v očiach vynorujú záblesky zo straty talizmanu, si dokážem púšťať aj tisíckrát. Viac tu: http://www.9em.sk/tyzden-alfreda-hitchcocka-zbesilost/(26.4.2013)

  • MontyBrogan
    ****

    Sedemdesiate roky sú asi to zlomové obdobie, kedy prestalo platiť všeobecné puritánstvo, zakazujúce vo filmoch odhaľovať ženské telo či používať nadávky. Pretože Hitchcock sa tu v jeho ignorovaní celkom vyžíval a vybláznil... Ale úprimne, keď som zistil, že zápletka bude opäť raz o nesprávnom obvinení, pretože šťastie je na strane vinníka a naopak hrá proti ostatným, ale len dokým to scenár potrebuje, sklamane som si povzdychol. Nie vždy to ešte dokáže baviť. No moje pochybnosti trvali len dovtedy, kým prišlo zase zopár originálnych scén a rýchly, alebo skôr až prudký, živelný a trefný záver, s výbornou poslednou vetou filmu, čo sú všetko veci, v ktorých divák spokojne číta režisérov rukopis. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s krimi/thrillerom sedemdesiatych rokov).(26.8.2015)

  • Ištván87
    *****

    No, pro mě osobně určitě velice milé překvapení. Herci které neznám (až na učitelku angličtiny z Tmavomodrého světa), pro nejznámější Hitchcockovy filmy netradiční prostředí Londýna (docela ironie) a téma jím stokrát omílané, tentokrát střižené trochu "jackrozparovačskou" tématikou, to vše mě vedlo k domněnce, že mi tenhle film nijak scházet nebude. Ó, jak hluboce jsem se mýlil. Nevím kdy přesně jsem pochopil, v jakém omylu jsem to žil, ale rozhodně mě zaujala už neuvěřitelně životná a ve své podstatě dost naturalistická scéna první vraždy. V tu chvíli mi bylo jasné na 100%, že mistr ani téměř dvacet let po svých nejlepších kouscích neztratil nic z tvůrčí invence, opět jsme mohli být svědky budování napětí, které je v několika momentech tak hmatatelné, až by se ho člověk skoro mohl dotknout, opět se zde rozehrává skvělá šachová partie v níž jeden hráč má od počátku jasnou převahu a opět je tu k nalezní humor.... Ovšem právě ten je v tomto filmu takový, jako dlouho ne. Je až neuvěřitelné, jakým způsobem Hitchcock se svými postavami zachází a místy mi přišlo že být s ním v jedné místnosti zřejmě nemuselo být zrovna příjemné. To nic ovšem nemění na tom, že v průběhu "bramborové scény" jsem nejdřív vyvalil oči, pak se začal nevěřícně pochechtávat a nakonec smíchy div nepadal pod stůl. Co říci víc? Snad jen to, že mám v mistrofě filmografii ještě stále co dohánět a že to v brzké době napravím. Skvělý krimi thriller s prvky černočerné komedie....(26.5.2010)

  • curunir
    *****

    ,,PÁN RUSK. VY NEMÁTE NA SEBE KRAVATU." __ Hitchcockov (pred)posledný veľký film a pritom ho v ňom nie je až natoľko cítiť ako inde - snáď možno aj preto, že angličania sú majstri v nakrúcaní detektívok a trilerov. Táto poznámka však nemá na film prakticky žiaden dopad. Réžia je absolútne famózna (nominácia na Zlatý glóbus) a dej si celkovo drží od začiatku dobre zabehnuté tempo, čiže vôbec nenudí dokonca sa nájdu aj odľahčujúce kulinárske pasáže dávajúce si na mušku francúzsku kuchyňu. Svojim spracovaním ma vo filme najviac zaujali dve scény: už spomínaná pasáž v nákladiaku a ďalšia, pointa ako sa podarilo Jonovi Finchovi utiecť s partnerkou z hotelu. Posledná štvrtina sa nesie trocha v prvoplánovosti (zrejme podľa predlohy), úplný záver ma však svojou odhaľujúcou poslednou vetou ohromil (citácia - možný spoiler). No a dvorného Bernarda Herrmanna tu v skladaní hudby nahradil neveľmi známy Ron Goodwin (Zálesák, Kam orly nelietajú...) a treba len poznamenať, že soundtrack je absolútne špičkový. Chcel by som ho mať...(9.12.2009)

  • - Scéna, kdy kamera projíždí pod Tower Bridgem, musela být přesně načasována, neboť most se zvedá pouze dvakrát denně. K vytvoření této iluze bylo zapotřebí mnohonásobného zoomu, jelikož letadla mají přísně zakázáno pod mosty létat. ((mOnkey))

  • - Scéna, v ktorej je Richard (Jon Finch) na večeri s manželkou (Barbara Leigh-Hunt), je podfarbená skladbou "Poem" od Zdeňka Fibicha. (Saber)

  • - Během natáčení dostala Hitchcockova manželka Alma mrtvici. Natáčení a zejména samotného Hitchcocka to velmi poznamenalo.