poster

Temná stránka lodní dopravy

  • Česko

    Zděšení pro svět aneb Skutečná cena lodní dopravy

  • Česko

    Skutečná cena lodní dopravy

    (festivalový název)
  • anglický

    Freightened: The Real Price of Shipping

  • Slovensko

    Morská slepota - skutočná cena námornej dopravy

Dokumentární

Španělsko / Francie, 2016, 90 min (Alternativní: 52 min)

Režie:

Denis Delestrac

Scénář:

Denis Delestrac

Komentáře uživatelů k filmu (34)

  • Everyone
    *****

    1 lod 3-3500 ppm oxidu siry, 1 auto v EU (euro V5) cca 10 ppm, 1 lod = 50 000 000 aut, 20 nejvetsich lod = 1 000 000 000 aut, ale na planete je 60 000 nakladnich lodi ... saze - astma, rakovina ... topi se vetsinou topnym olejem, ktery by jinak skoncil nekde na skladce v Bangladesi, je to levne palivo, ktere si schvalila organizace pro namorni dopravu IMO (International Maritime Organization)... ___ akusticke znecisteni - mrtvi keporkaci - sebevrazdy na plazi, nemuzou komunikovat - 90% jejich slysitelneho rozsahu (infrazvuk) je prehluseno lodnim motorem atd. ___ nikdo nevi, co je v kontejnerech - jen 2% kontejneru se kontroluje, dohoda je na 100% nedodrzuje se ___ lode pluji pod tzv. vyhodnou vlajkou - lode vlastnici napr. Nemecko, Japonsko, Norsko ... pluji pod vlajkou jnych statu - Panama, Liberie, Marshalovy ostrovy (3 nejvetsi flotily na svete - financuji IMO, ktera schvaluje predpisy - a oni si nebudou podrezavat vetev pod sebou, takze zmeny se prosazuji tezko - tyto staty haji zajmy svych neznamych majitelu - tim se nici priroda, zdravi vsech, podporuji se danove uniky, vykoristovani namorniku, globalni oteplovani, atd.), dale Mongolsko, Bolivie, Bahamy, Dominika - vetsinou danove raje ci neexistence minimalni mzdy, 40% namorniku pochazi z indonezie ___ lodni doprava je 2. nejnebezpecnejsi povolani na svete, po rybareni, rocne se utopi jednotky tisic namorniku ___ kazde 3 dny jedna namorni nehoda, vetsinou diky tomu, ze majitele neivestuji do udrzby ___ nejvetsi spolecnosti jako - Maersk - maji casto vetsi obrat nez softwarovi giganti - jako Apple nebo Microsoft, jmena vlastniku nejsou znama ___ pres to vsechno je lodni doprava nejefektivnejsi zpusob prepravy zbozi (ve srovnani s jinymi druhy dopravy)(9.10.2017)

  • vozralec
    ***

    A vo tom, vo tom to je. Money, money, money. Trošku sluníčkářský pohled. V domácnosti B and W.(2.12.2018)

  • Miagy
    *****

    Silný, silný dokument, ale čo s tým....(28.9.2018)

  • subic
    ****

    Je to smutný, lodní doprava je nástroj globalizace, přitom je relativně levná a zároveň ekologicky snad nejvíc zatěžující. Průměrné stáří lodí je 30 let a nikdo moc neřeší jejich bezpečnost a technický stav. A až lodě umřou, rozeberou je někde v Asii a třeba i přetaví. Důležité je, že přepraví co nejvíce kontejnerů. A pozor, ona vlastně pořádně neexistuje kontrola, co se v kontejnerech přepravuje, ať už to jsou drogy či zbraně pro teroristy.(11.9.2017)

  • Neklan006
    ***

    Zajímavý dokument zabilo závěrečných 5 minut. Problém vyřeší uvědomělí zákazníci, kteří se místo ceny a vkusu budou řídit cedulkami na výrobcích. Tak určitě.(19.8.2019)

  • kacer4
    *****

    Po tomto dokumente možno prehodnotím svoje masívne objednávanie z Číny.(28.12.2017)

  • MirkaP
    ****

    Zajímavý dokument o věcech, které člověk tuší, ale neuvědomuje si jejich rozsah.(8.2.2018)

  • octopuska
    *****

    Vše co člověk v dobré vůli vymyslel pro zlepšení a zjednodušení života se po čase ukazuje ve většině případů, jako špatná volba a míří k nevyhnutelné zkáze. Protože nikdo nedomyslel následky, které z toho všeho vyplynou. Auta, letadla, plast, spotřebiče.....a již zmíněná lodní doprava o které se moc nemluví. Člověka mrazí, když vidí ty obrovské kolosy přeplněné kontejnery(většinou se zbytečnostmi), jak brázdí oceány a znečisťují vodu a vzduch. Připočtěme si již zmíněná auta, továrny, letadla, tuny plastu, které nás zřejmě nakonec pohltí. A máme na krku ekologickou katastrofu obřích rozměrů. Vše na sebe navazuje a je propojeno, jen těžko se to dá zastavit. Čím víc jsme rozežraní a pohodlní a chceme víc a víc, tím hůř pro nás. Vše co je na zemi krásné zlikvidujeme, přírodu, zvířata, vodu. Vědci bijí na poplach, je za minutu dvanáct, vzpamatujte se !!!!!! Kdo by si chtěl ukrojit ze svého pohodlí? Skoro nikdo. Je pár nadšenců, ale to nestačí. Je otázka jestli bude příroda milostivá a bude to rychlý. A nebo jestli se budeme nějakou dobu trápit na zdecimované planetě, zasloužili by jsme si spíš tu druhou variantu. Jsme krutý živočišný druh a musíme za to zaplatit.Velice smutný dokument se silnou a mrazivou výpovědí o lidském způsobu života. :(((((13.11.2018)

  • Xaeroo
    *****

    Tohle je neuvěřitelné, to se nedá ani komentovat. Člověk si pak připadá pod sprškou všech těch nařízení od EU, vyhlášek, norem, emisních norem , jako někde v "cvokhausu" fakt.. Hold byznys je byznys, přesto loď nejede.(14.11.2019)

  • Dawe2
    *****

    Vřele doporučuji všem, tohle opravdu stojí za to vidět a alespoň to vědět. Byť jsem si ještě prohloubil moje znečišťovací depresi.(12.11.2018)

  • rashaverak
    ***

    Dokument zpracovava velmi silne a zavazne tema, neni potreba vypomahat si srdceryvnymi obrazky polarnich medvedu. Take se na nektere z nastinenych problemu diva ponekud jednostrane, mame litovat filipinskych namorniku ale pokud by bylo podle autoru tak tihle chudacci filipinsti kteri si vydalavji 6x vice nez je prumer v jejich zemi prijdou o praci.(5.5.2019)

  • mikinko51
    *****

    Ako zhodnotiť tento film? Jednoslovne : "PECKA !!!".(24.11.2017)

  • lahvi
    *****

    Todle by mělo být ve hlavních zprávách místo nějakého Bureše a né v 1h ráno. Čím víc, se zajímáš a víc víš, tim víc, ti musí bejt z toho všeho smutno.(14.11.2018)

  • KcarlosK
    **

    Velice špatně a jednostranně natočený dokument. Co třeba odpovědět na to, proč je tedy ta lodní doprava tak levná? A pak, jak přesně byste chtěli uspokojovat svoje potřeby? Chtěli jste kapitalistický konzum, tak se nedivte.(6.3.2019)

1 2 následující >>