• dobytek
    ***

    Rocky Balboa si odskočil z ringu a dal se k odborářům. Začátky jeho kariéry odboráře ve 30. letech byly poměrně zajímavý. Sice nějaký stávkující odboráři nejsou zrovna téma, který by mě přikovalo k obrazovce, ale docela mě to i bavilo. Potom ovšem děj přeskočí někam do roku cca 1960 a hlavně se tam kecá a kecá a kecá. Jinak film je hodně podobnej Hoffovi s Nicholsonem. 50%(27.12.2018)

  • Jizni Tlapa
    ****

    Stallonova odborářská pěst, která je vždy připravena hájit zájmy všech truckerů, mne mile překvapila!! Jde o Stallonův herecký koncert ve zcela výjimečné, netradiční roli. Skvěle vystižený moment "tenkého ledu", který odděluje dobré úmysly a křivdu! Opět skvělá hudba B.Contiho! Nebýt příliš dlouhé stopáže, která Vás po hodině a půl hodí do kouta, aby si Vás patnáct minut před koncem vyzvedla a uštědřila Vám ránu pěstí přímo na solar, byl by to skvělý adept na pět hvězd!(18.12.2010)

  • castor
    ***

    Po Rockym to měla být všechno pohádka a potvrzení velkého triumfu, ale publikum se s dalšími Stallonovými filmy neztotožňovalo. S diváckým ohlasem se nesetkal ani jeho režijní retro debut Cesta k ráji, ani sportovní drama z koncentračního tábora Vítězství, ani právě odborářské drama F.I.S.T. Žádný z nich nebyl vyložený průšvih, ale třeba právě osvědčený Norman Jewison utopil poměrně slušný příběh v šílené stopáži, navíc jeho sestřih zřejmě nebyl tím konečným, který se nakonec dostal do kin. Tak či onak dokázal, že víc než akce ho zajímají lidé a jejich jednání. Dramatická zápletka tady ovšem chybí, samozřejmě se toho děje hodně, ale nic z toho příliš nechytí. Maďarský scénárista Joe Eszterhas později zjistil, že diváci chtějí něco svižnějšího a údernějšího (Základní instinkt), tahle Stallonova odvážná prořízlá pusa nakonec zdaleka neuspokojí. Po všech stránkách obyčejné..(19.4.2016)

  • Master19
    ***

    Není to pěkná podívaná na bezmoc při jednání s lidmi, co mají peníze. Vymoženosti v podobě korupce, machinací atd. nejsou exkluzivitou USA, ani obodobí hospodářské krize před 2. světovou válkou, takže stačí změnit kulisy a funkce a klidně tu můžeme mít současné Česko. Hodnocení snižuju za některé odfláknuté scény a patetický konec.(31.1.2008)

  • D.Moore
    ***

    Sylvester Stallone umí hrát (zahoďte předsudky a podívejte se třeba na skvělého Oskara) a proto se už v roce 1978 rozhodl dokázat, že úspěch Rockyho nebyla žádná náhoda a že na něm měl jeho talent velký podíl. Světe div se, P.Ě.S.T. dopadla dobře i přesto, jak dlouho trvá než hlavní hrdina někoho praští, a že kromě těch obličejových neukáže ani kousek svalu. První hodinu se na Stalloneho dobře dívá, jde si tvrdě za svým, je sympaticky prostý a nejde mu nedržet palce. Navíc režisér Jewison uměl navodit dobovou atmosféru a obě bitky mezi odboráři a fabrikanty natočil velmi sugestivně. Velký problém však přišel se skokem o téměř třicet let vpřed. Amerika se změnila, změnily se domy, automobily, hudba... Ale Stalloneho postava téměř ne. Nechápu, proč mu maskéři nepomohli více, protože třicátník dost dobře nemůže zahrát padesátníka jen nabarvenými šedinami, huhňáním a jiným držením těla, ač se snaží sebevíc. Masky, třeba jen umělé vrásky, přece nejsou podfuk, hercům mají pomáhat (například De Nirova fascinující proměna v Tenkrát v Americe nebo vlastně jakákoliv role Petera Sellerse) k lepším výkonům a divákům k nezapomenutelným zážitkům, kterým mohla P.Ě.S.T. klidně být. Tři a půl.(21.1.2015)