Režie:
Simon KinbergScénář:
Simon KinbergKamera:
Mauro FioreHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sophie Turner, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Jessica Chastain, Nicholas Hoult, Evan Peters, Tye Sheridan, Alexandra Shipp (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Když skupina X-Menů vyrazí na celkem rutinní záchrannou misi na oběžné dráze k ohrožené posádce raketoplánu, zdá se, že mají vše pod kontrolou a operace probíhá zdárně. Ale zdání klame. Jean Grey (Sophie Turner) je zasažena neznámou a smrtící kosmickou silou, která ji promění v jednoho z nejsilnějších mutantů. I s podporou ostatních X-Menů Jean zápasí nejen se svou nově nabitou a nestabilní silou, ale i se svými osobními démony. Postupně se dostává do děsivé spirály a ztrácí nad sebou kontrolu. Navíc její myšlení začíná ovlivňovat tajemná postava (Jessica Chastain), která přichází s nebezpečnými návrhy na využití její ničivé síly. Grey se mění v Dark Phoenix a stává se hrozbou nejen pro své nyní již bývalé přátele z řad mutantů, ale pro celou planetu. X-Meni tak musí čelit svému nejbližšímu i nejničivějšímu nepříteli – jednomu z nich. (CinemArt)
(více)Videa (9)
Recenze (601)
Bezpohlavní prefabrikát, ve kterém není nic, co by vás mohlo bavit, nebo iritovat. Prostě to jen konstantně nudí. Neexistujícím budováním postav, neexistujícím dějem, totálně plakátovými padouchy, kteří mají charisma asi jako lepra, a samozřejmě totální absencí emocí a charismatu kohokoli, kdo není Fassbender/McAvoy. Očividně stokrát přepsaný scénář režírovaný impotentem bez vize, nápadů a vůbec záchvěvů kreativity. V tomhle filmu není absolutně NIC. I ten Zimmer jen recykluje ostčka Andělů a démonů a Inception. ()
(74%) Viděno v kině. Rozhodně se nejedná o žádný průser jak tu tvrdí mnoho uživatelů a všelijakých ostatních ohlasů mimo CSFD. Tento nejnovější a asi už jeden z posledních snímků o mutantech nesoucí podnázev DARK PHOENIX je bezpochyby hrdou součástí série. Není tu nic zásadního, co by se dalo kritizovat. Když začnu slabiny filmu, tak je to spíš o dost menší snímek. Nemá to tak výrazný děj a akci. Je to takové komornější, menší a temnější. A především se to soustředí na Sophii Turner alias postavu Jean. S čímž rozhodně nemám problém. S. Turner mě zde bavila víc než v seriálu Hra o trůny, kde mi chvílemi docela vadila. No, je tu vlastně jedna scéna, asi v cca 40.minutě, která mě málem shodila ze sedačky, ale postupem času jsem se s tím srovnal. To bych možná vytkl, jinak jsem se bavil od začátku do konce. Když rozpitvám AKCI, tak určo nezklamala. Nebyla tak dynamická a úderná vyjma skvělé finální a dlouhé sekvence ve finále, ale i tak se na ní hezky dívalo. Občas i nějaké ty efekty byly o něco slabší, ale i tak dobrý. Nechápu diváky, že si tu stěžují na minimum akce. Neříkám, že tu byla od začátku do konce, ale byla hezky rozložená po celém rozsahu snímku. Co se týče herců, nemám výtek. McAvoy je skvělý jako vždy i když už ne tak výrazný. Občas jsem se musel pousmát, neustále jsem v něj viděl několikanásobnou osobnost ROZPOLCENÉHO. Ostatní herci bez připomínek včetně skvělého M.Fassbendera, který se zde aspoň v jedné scéně nasadil tu svou skvělou helmu. Na závěr bych chtěl ještě pochválit vydařený soundtrack od mého oblíbence Hanse Zimmera. Opět a opět nechápu, proč někteří diváci kritizovali jeho hudbu. Mě se tento soundtrack líbil a to natolik, že jednu skladbu z tohoto filmu v posledních dnech samostatně poslouchám v mé MP4ce. Takže co k tomu ještě dodávat ? Není to až taková bomba jako předchozí 3 X-meni, ale zklamaný nejsem. Mohlo to dopadnout daleko hůře. Je to takové obyčejnější, ale nebudu mít problém to sledovat opakovaně. ()
X-Men se vrátili tam, kde začínali, a Dark Phoenix je super film hlavně díky tomu, že mu stejně jako prvním dvěma Singerovým snímkům tak záleží na postavách. Prim opět hrají dialogy a emoce a akční scény slouží hlavně jako efektní cesta vedoucí právě k tomu, co mutantí ságu kdysi odlišilo od ostatních komiksových filmů a udělalo z ní dospělou podívanou s prostorem pro zamyšlení. Kdyby se scénář Dark Phoenix podařilo napsat a natočit v roce 2006 namísto Posledního vzdoru, byl by to úžasný závěr trilogie. Takhle je to úžasný závěr trochu rozkolísané a zmatené ságy, která se sice postupně jaksi ztratila sama v sobě, ale vždy se dokázala najít. Po herecké stránce nemám co vytknout, z příběhu bych samozřejmě kromě Jean rád vyzdvihl chybujícího Profesora X, no a režijně mě Simon Kinberg potěšil stejně jako scenárista - teď nemluvím jen o božím vlakovém finále, ale hlavně o tom všudypřítomném napětí a oprávněném pocitu osudovosti, který se mu (i díky Zimmerově hudbě) podařilo vyvolat. ()
Vzhledem k nulovým až záporným očekáváním široké veřejnosti dlouho dopředu jasná kritická i komerční prohra, která mi láme srdce tím, jak moc mi jde naproti a jak moc si s ní rozumím. Je totiž rozkročená přesně na půli cesty mezi poctou všem myslitelným předlohám a stejně tak i dosavadnímu filmovému odkazu. Dává důraz na týmovou akci, která přitom (naštěstí) postrádá naivitu klasických komiksových dobrodružství a zároveň bezostyšně poukazuje na fakt, že se víceméně opakuje Poslední vzdor, před jehož rozporuplnými dějovými zvraty několikrát pomrkne na diváka - a vydá se jiným směrem. Sophie Turner si navíc rozpolcenou Jean překvapivě uhrává a celé Phoenix sáze tak vzdává (i díky o třináct let vyspělejšímu CGI) větší hold než svého času (jakkoli ikonická) Famke Janssen. Když se navíc do děje ponoří naplno i Magneto, opět dokazující, že Fassbender je z celého osazenstva nejlépe obsazen, zapomínám i na mírně rozporuplné motivace jednotlivých charakterů a výsledné hodnocení rád podřizuji komplexnímu poselství, tak symbolicky nahrávajícímu prapůvodním myšlenkám z prvních dílů. Simon Kinberg mutantům rozumí a až nekriticky je miluje, takže občas zapomíná na diváky, kteří nemají většinu minulých dílů nakoukaných i pozpátku. Rozloučení se samostatnou podobou spravedlivých X-Men přesto dokáže zůstat pevně na zemi, jakkoli se měřítkem vypravilo až ke hvězdám. ()
Spolky hysterických buzerantů a překorektnělá senzacechtivá média, pohoněné tolik moderním globálním padnikomupadni honem na čarodějnice #Gossiptoo, bez jakýchkoliv relevantních důkazů a jen na základě ziskuchtivého blábolení pár portorikánských pozornostních kurev, které dle vlastních tvrzení měly problémy se zavřením huby, a tak „proti své vůli vykonávaly orální sex“, odstřelily Brájena z pozice jednoho z nejtalentovanějších současných homorežisérů a nechaly mu procviknout snad i permici do solárka. Čímž poslaly směr prdel, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „směr Assvendžrs“ také jedinou dívatelnou seriózní homixovou sérii na světě. To tam je Zpěvákovo inventivní a logicky precizní vedení, ten tam jeho smysl pro dramatizaci a detail, Šimon se toho zhostil s neumětelstvím instalatéra, co se snaží zapojovat elektřinu, a i jako scénárista měl opět slabší chvilku Fantastické sračky na Lovu upírů. Výsledkem je plytká kolovrátková tupost ala Endgej, osazená navíc třemi nejprkennějšími, nejslizštějšími a nejvíc iritujícími neherečkami současnosti. Lórencka se svým unifikovaně zpruzeným výrazem štiplavě zapařené kundy v každé roli to měla naštěstí za pár, nicméně čumět skoro dvě hodiny do dětskou obrnou permanentně strnulého arogantního šklebu odpudivé Soustružníkovic Sofinky, netoužíte po ničem jiném, než se jí projít po xichtě v kanadách. A pak je tu ještě ta kreatura z nejodpornějších, navíc jako albín snad nejděsivější prkenná štěrbina zachycená na celuloid, peklotyčně hnusná královna obludnosti, kterou radši ani nebudu jmenovat, protože mi po tom traumatu dosud nesestoupily hrůzou zalezlé koule z břicha, na televizoru se mi znechucením sebevražedně vypálila polovina led diod, strachy oněměl levý reprák, pravý začal panicky koktat a upřímně bych z estetických důvodů mnohem raději sledoval třeba pitvu nafouklé, nahnilé a krysami ohryzané mrtvoly ženského pohlaví, kterou po měsíci vytáhli z kanalizační jímky. Brrrr. Takže chci zpátky pořádné KSmeny, a tedy Brájena. A hned! I kdyby na tom šprochu nějaké zblo pravdy bylo, nikomu to nezavdává důvod kurvit mi mé oblíbené filmy. Mnohem nezletilejší mininistranty dneska v poho píchá kdejaký flanďák, hnutí #GodToo to jednoznačně schvaluje jako bohulibé rozptýlení a kluci klidně kážou vodu dál! ()
Galerie (34)
Zajímavosti (31)
- Podle serveru Deadline stál snímek po započtení nákladů na reklamu a přetáčky neuvěřitelných 350 milionů amerických dolarů. To z něj dělá jeden z nejdražších projektů a zároveň po slabých tržbách kolem 250 milionů dolarů i jeden z největších filmových propadáků. Ztráta tak mohla pro studio dosahovat až kolem 120 milionů dolarů. [Zdroj: Fandimefilmu.cz] (Kinofil)
- Sophie Turner uvedla, že se scénář v podstatě konstantně přepisoval za pochodu. Jeden den se něco upravilo, Kinberg na základě změn celou noc přepisoval scénář a další den se jelo nanovo. [Zdroj: Fandimefilmu.cz] (Kinofil)
- Profesor Charles Xavier (James McAvoy) nosí hodinky Rolex Milgauss. (Liqid)
Reklama