Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MikeCool
    ****

    Opět bravurní výkon od postarších filmových legend pánů Hankse, před kamerou a mistra Eastwooda za kamerou. Obzvlášť před Clintem smekám klobouk, že v jeho věku dokáže natočit takovýto filmový skvost, který sklízí jednu pozitivní recenzi za druhou. Trošku jsem se bál toho, že se celý příběh bude motat jenom okolo událostí "po" přistání na Hudsonu, ale Clint mě nezklamal a závěr byla jeho typicky nádherná a dojímavá podívaná. ___ (Cinestar, Hradec Králové)(7.10.2016)

  • castor
    ****

    Po střetu s hejnem ptáků mu odešly oba motory, dal na svou intuici a předešel pádu stroje do hustě zastavěné městské části. Jako správný kapitán letadlo opustil jako poslední. Kdo jiný by ho mohl hrát, než Tom Hanks. Podobně jako v Kapitánu Phillipsovi, rovněž skutečném případu lodi přepadené somálskými piráty, nese rysy antihrdiny, který prostě jen dělá svou práci. Spolehlivý matador Clint Eastwood to neměl snadné, protože všichni vědí, co se stalo, takže šlo o to, jak to celé podat. Téma zkrátka není úplně nosné. Víme, že Sully se musel střetnout s vyšetřovateli nehody i vlastním svědomím, zda nálepka hrdiny nebyla předčasná. Stěžejní scéna se ovšem na plátně neodehrává zbytečně, pokaždé má co nabídnout. Scénář se snaží být co nejprostší, zatímco u podobného Letu s Denzelem Washingtonem to má divák (i tvůrci) snazší, protože dramatičnost a atraktivitu zvyšuje pilotův problém s chlastem. Oslava obyčejných lidí se tak pánům povedla. Hanks dovede i na minimálním prostoru dokázat, že na špici prostě patří. Když ho objímá personál hotelu, když mu třese pravicí barman, když pochybuje sám o sobě, vždycky mu to věříme. Eastwood se tentokrát nevěnuje zbytečným kudrlinkám, kašle na vedlejší linie a je prostě znovu zatraceně suverénní. 86 let? Klobouk dolů.(15.11.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    Hraje si to na dekonstrukci amerického hrdinství, i když ho to staví v té nejzákladnější a nejklišovitější formě. A vzhledem k tomu, že jde o adaptaci knihy samotného Sullyho, se nejde ubránit dojmu, že tenhle "hrdina od vedle" je dost full of himself. (Osobně mám vůbec problém s tímhle pojetím hrdinství - hrdinou je člověk, který dobrovolně udělá něco, co mu může přinést nepohodlí nebo újmu, aby pomohl druhým, ne pilot, který v krizové situaci dokáže přistát. To ho dělá mistrem ve svém oboru hodným ocenění za svůj úsudek a schopnosti, ale jestli hrdinou? Hrdinou by byl, kdyby věděl, že se to letadlo dostane do takové situace, a přesto se rozhodl do něj nastoupit, aby zachránil cestující.) PS: Nepochopil jsem přesně, proč probíhá veřejné slyšení ještě před tím, než je vyzvednutý motor, jehož stav je pro výsledek zásadní a po jeho prozkoumání beztak cokoliv z řečeného ztratí hodnotu, ale to je předpokládám věrno realitě.(14.12.2016)

  • Kaka
    ****

    Přesně takový Eastwood, jak ho máme nejraději. Strohý, úsporný, přímočarý a tentokrát i skoro bez patosu. Rekonstrukce známé události v jeho podání není tak drtivě autentická, jako United 93, ani klasicky filmově podaná jako třeba The Flight. Pohybuje se na hraně, někde mezi tím a daří se to skvěle. V podstatě bez hluchého místa, co záběr to zátah kupředu. Scéna havárie neskutečná jak atmosférou, tak trikově. Další z filmů, kde spičková forma není berlička při nedostatku scénáristické hmoty, ale slouží přesně tam, kde se to očekává. Což se u filmů takovéhoto naturelu stává velmi zřídka. Nebýt Hankse správňáka na 126tý způsob (už to trochu unavuje) a závěrečných 30-60 sekund, bylo by to takřka dokonalé.(11.9.2016)

  • Pepinec
    ****

    Můj děda je rád, když jednou za rok dojde do kostela, babička se za tu dobu vybičuje zhruba k jednomu pletenému svetru, no a Clint natočí film... Navíc takovým stylem, že se všichni jeho mladší kolegové můžou vrátit zpátky do režisérských plenek. Mám ale jeden problém. Číslo 208. Sully se proslavil 208mi vteřinami, film o něm zase tím, že v něm těch 208 vteřin opakuje přibližně tak sedmkrát. To dělá skoro 25 minut z hodiny a půl. Každá opakovačka byla čupr, což o to, akorát chci říct, že s kapitánem jsem se ztotožnil jen díky tomu, že se ztotožňuju s herectvím Tomáše Hankse a ne proto, že by mně to umožnilo samotné vyprávění příběhu. To ale nic nemění na tom, že až sebou do Hudsonu plácnu já, chci aby o tom točil Eastwood.(23.9.2016)

  • - Vo filme počas celej komunikácie medzi Letom 1549, letiskom LaGuardia a letiskom Teterboro je používaný volací znak CACTUS 1549. V skutočnosti ale vo väčšine komunikácií počas incidentu je používaný volací znak CACTUS 1529, prípadne CACTUS 1539. (FesterNZ)

  • - Pri prelete ponad privádzač k George Washington Bridge, je vytvorená ilúzia letu vo výške rovnej východného pilieru mosta. V skutočnosti však pri prelete tohto bodu malo lietadlo zostávajúcu výšku približne 270 metrov, pričom piliere mosta sa týčia iba do výšky 184 metrov. (FesterNZ)

  • - Vyšetřovatelé, kteří se případem v roce 2009 zabývali, si začali na film krátce po jeho uvedení stěžovat. Nelíbil se jim totiž způsob, jakým je režisér Clint Eastwood zobrazil. Konkrétně jim vadilo vyznění filmu, které působí tak, že se tehdy snažili kapitána Chesleyho Sullenbergera šikanovat a z celého neštěstí vinit. Podle jejich slov to není pravda. Šéf tehdejší komise Robert Benzon to glosoval slovy: "Ti pánové už byli dávno národními hrdiny, nesnažili jsme se nikoho ztrapnit. Nejsme KGB ani gestapo." (Zdroj: iDNES.cz) (maseer2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace