Režie:
David LynchScénář:
David LynchKamera:
Frederick ElmesHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Nicolas Cage, Laura Dern, Willem Dafoe, J.E. Freeman, Crispin Glover, Diane Ladd, Calvin Lockhart, Isabella Rossellini, Harry Dean Stanton, Grace Zabriskie (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Námořník Ripley a Lula se vášnivě milují. Jenže matka Luly s tím nesouhlasí. Neustále je pronásleduje, až dožene oba milence ke krajnímu řešení... Jejich cesta je tou nejbizarnější road-movie všech dob, plná sexu, násilí a černého humoru. Brilantní kousek od režisérského mistra Davida Lynche! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (474)
Road movie, množstvo vyfajčenych cigariet, kabát znázorňujúci individualitu a vieru v osobnú slobodu, štýlový hrdina / rebel milujúci rock 'n roll? Že by bol práve toto môj šálok kávy? No samozrejme, že áno. Druhý pokus o nakúsnutie do Lynchovej tvorby sa vydaril v tom najlepšom možnom smere. Som na seba skutočne hrdý, že som takúto "fajnšmekrovskú" lahôdku zvládol ihneď na prvý krát bez nechápavého krútenia hlavou. Na čistých päť to síce nebude, no i tak s hodnotením vôbec neváham. Časom dám určite repete.) ()
Lynch si po vzore Terrenca Malicka či Ridleyho Scotta natočil svoju vražednú road movie. Podľa seba. So svojim scenárom. S Nicolasom Cagem, Laurou Dern a takmer desiatkou ďalších veľkých a zaujímavých mien v najpodivnejších úlohách a postavách. Panoptikum lásky, vášne, smrti a kataklizmy, tých najnesplniteľnejších snov a ideálov, a bizarných monštier v ľudskom obale z najhorších nočných mor. Asi najreálnejší surreálny film, aký som videl. 100% ()
Videl som zhruba polovicu Lynchových celovečerných filmov, nestrhol ma (ani neurazil) ani jeden, ale Wild at Heart bol suverénne najhorší. Nicholas Cage je maniakálny, Laura Dern neskutočne živočíšna a mal som chuť si pozrieť nejaký vážne sa berúcu road movie o hlúpej naivke a bad boy, ale táto prepálená podivnosť šla totálne mimo mňa. ()
Tak jsem si po delší době pustil Lynche v očekávání další šílenosti, ale Zběsilost mi přišla na jeho poměry vcelku „normální“. Tedy, dějem (docela přímočarým a nijak zvlášť originálním), postavy byly švihnuté dostatečně (a právě o nich film je). Především Marietta a Peru (pokud beru v potaz ty důležitější pro „příběh“, těch vedlejších roztodivných tu je pak pochopitelně také pěkná řádka). Ladd mi svou nádhernou nesnesitelností pila krev po litrech snad od jejího prvního záběru, Dafoe byl tak perfektně slizký, že se mu podařilo vytvořit jednu z jeho nejlepších kreací vůbec, prakticky každý záběr si ukradl pro sebe, a je jen velká škoda, že si na něj divák musí tak dlouho počkat (ústřední pár pak paradoxně příliš výrazný není, ačkoliv je tu Cage docela sympaťák a Dern zase dost sexy). Film si plynul, u některých scén jsem se nejistě smál (snad to bylo účelem, i když např. „Lov bizonů“…co to sakra?!), ale nejvíc člověka zajímalo ono vyústění. A to by nesměl být Lynch, aby nezvolil velmi kontrastní závěr, že…Celkově to vidím na slušné 4*. ()
Chápu, že to je podstata Lynchových filmů, ale mě tam štvali úplně všichni a nejradši bych jim jednomu každému ložnici vybavila časovanou bombou, abych sobě i jim to utrpení zkrátila. Sobě jsem ho posléze zkrátila vypnutím filmu, hrdinové se tuším do konce dopotáceli taky. Nejsem cílová skupina filmů pana Lynche, doufám, že se s tím dokáže vyrovnat. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (30)
- Willem Dafoe opravdu močil do záchodu při návštěvě Laury Dern. Nevěděl, že jde jenom o kulisu a nefunguje. (don corleone)
- Matku Luly Fortune (Laura Dern) hraje ve filmu Dernina matka Diane Ladd. (Witta)
- Lynch toužil zakomponovat do filmu svoji dlouhodobou vidinu oživlé rozbité porcelánové panenky. Tuto vizi dokola vysvětloval herečce Sherilyn Fenn až vznikla scéna s autohavárií, kde si zahrála umírající dívku chodící okolo a hledající doklady (onu "panenku"). O jedenáct let později tuto představu Lynch zrealizoval při natáčení filmu Mulholland Drive, kde měl při scéně automobilové nehody na herečku Lauru Harring požadavek, aby svůj výkon připodobnila "rozbité čínské panence". (Othello)
Reklama