Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Mám dojem, že z filmů, co jsem zatím v IMAXu viděl, Polární expres nejvíce využil jeho možností - obraz je skvěle 3D, což dává "akčním" sekvencím úplně nový rozměr... totiž třetí :-) Proto říkám, že jsem se bavil. ___ Ale kdybych měl hodnotit Polární expres jako obyčejný film, byly by to zdrcující 2*. PE je prostě blbina pro nejmenší děti a tudíž obsahuje vše, co takový příběh obsahovat má: poučení, že máme být hodní na chudé lidi, že malá černošská šprtka je fajn děvče, že máme věřit na Santu Clause (zajímalo by mě, jak na Santu mají věřit rodiče, když všechny dárky si musí koupit sami a Santa jim nic nedá...) a že Vánoce jsou prostě ten nejkrásnější čas v roce. Ble. (ovšem Láska nebeská rulez, to jako jo :-) ()
Podařený animák s vcelku pěkně zachycenou vánoční atmosférou. Pro děti je to jasná volba, ale i nezaujatý divák z řad dospělých se nudit nebude. Některé kreslené okamžiky jsou opravdu kouzelné a v pohodě vynahradí slabší mimiku postaviček (ikdyž tady je i dnes po 5ti letech na čem pracovat:-)) 75% ()
Kýč, pozlátko a rádoby efektní záběry - jestli to mělo být pro děti, tak ty technické hračičky nemůžou ocenit. Dospělí, kteří by možná nad efekty zaplesali, ale těžko najdou na příběhu nebo přezlacených záběrech něco zajímavého. Zemeckisova snaha jít s technikou pořád dopředu se cení, ale je třeba jí aplikovat s nějakým vkusem. ()
Kdyby mi bylo takovejch 10 let, tak tenhle film miluju a nedám na něj dopustit. Teď už je to ovšem horší. Pod vynikajícím digitálním hávem (v IMAXu to musí bejt opravdu jízda) se ovšem skrývá nepoutaví příběh pro nejmenší, ze kterého buď usnete, nebo budete potřebovat paralen. Já na takovýhle historky o významu Vánoc opravdu nejsem. Tím ať si Zemeckis krmí někoho jiného. Pro mě je tento film hezký na povrch, ale úplně prázný a nicneříkající uvnitř. ()
Navzdory zdejším záporným komentářům jsem uposlechl Douglasovo doporučení a musím říct, že jsem nelitoval. Samozřejmě že nemám rád Santa Clause, spíše mě štve, že se již pomalu rozprostírá i po naší republice, ale to nic nemění na faktu, že tenhle film se opravdu povedl. Není totiž o Santovi a dalo by se říci, že ani ne o Vánocích, prostřednictvím zajímavých hrdinů (zejména průvodčí a černý pasažér) se nám snaží dokázat, že bychom měli věřit, a že Vánoce nejsou přece jen o těch velikých darech... Paradoxní je, že nejméně se mi líbila obrazová forma, technologie Motion Capture je sice úžasná, ale hrdinové v tomto filmu mi nepřipadali moc opravdoví. Obličeje mi totiž vůbec nepasovaly k tělům, ano je to zvláštní problém, ale mě to při sledováním filmu neskutečně vadilo. Děti totiž vypadaly jako figurky, kterým byl obličej jen přilepen a holou lebku... Ale to byl vážně jediný problém, Polární expres doporučuji, neboť takové užasné věci, jako je například pohádkový let jízdenky po krajině nebo setkání s černým pasažérem (nebo průvodčím) za to opravdu stojí. Ho, Ho, Ho... ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
Zajímavosti (31)
- Polární expres byl prvním mainstreamovým filmem, který byl uveden jak v klasické 2D verzi, tak ve 3D verzi pro kina IMAX. (imro)
- Během filmu se několikrát změní počet vagonů Polárního expresu. (Gerron)
- Film využívá technologii motion capture, která umožňuje nasnímání pohybů herců a jejich převedení do digitální podoby. Všechny dětské postavy tak mohli ztvárnit dospělí herci s použitím kulis uzpůsobených jejich výšce, aby scény působily přirozeně. (imro)
Reklama