Reklama

Reklama

Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (610)

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Postavičky "dokonale" animované, až pripomínajú živých ľudí. Ale divne, neprirodzene hýbajúce sa, ako nejakí fakeoví ľudia. Čo je na rozprávku tradične desivá vec. Len asi nie úmyselne desivá. A scenár chabý, ako keby ho autor stihol napísať v osobáku na ceste z bratislavskej Hlavnej stanice do Ivanky pri Dunaji. Alebo ako 100-minútová reklama na Coca-Colu. Lenže na rozdiel od nej, tu neboli vysvietené kamióny, ale vlak. A tie mám rád. V Polárnom exprese som sa síce nudil, ale aspoň som to robil vo vhodnom dopravnom prostriedku s atmosférou. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s vianočnými rozprávkami). ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Najhorší animovaný film. Pozeral som ho cez Vianočné sviatky a tento animák mi ich poriadne pokazil. Strašná nuda a trapáreň, akoby to bolo priamo určené vekovej skupine pod 7 rokov. Deťom je samozrejme prispôsobený aj samotný príbeh, jednoduchý a mierne moralizujúci. V mojom detstve nenosil darčeky žiadny obézny dedo s bradou, takže pochybujem, že by ma táto rozprávka zaujala. Keďže celkom pochybujem, že by detský divák dokázal oceniť nové technológie použité pri natáčaní, predpokladám, že mali nalákať aj diváka dospelého. Samotná animácia prostredia je veľmi slušná, avšak na ľuďoch a ďalších živých tvoroch je potrebné ešte značne popracovať. Bol to však jeden z prvých pokusov spracovať metódou "motion capture" počas celého filmu, takže mierna zhovievavosť je na mieste. Časom bude aj táto animácia dokonalejšia, ale chcel by som sa dožiť doby, kedy budú vo filmoch ožívať už zosnulé hviezdy strieborného plátna. ()

Reklama

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Veľmi pekná vianočná rozprávka, aj keď ja rozprávky príliš nemusím. No mám teraz nejaké citlivejšie obdobie (to bude tým večným nachladnutím) a tak bola určite za 4*. Aj keď mám nejaké drobné výhrady, celkovo sa mi to páčilo a polovicu filmu ma mrazilo po celom tele (no nechápem, prečo nemrazilo hlavných hrdinov, keď sa vo fujavici premávali po vlaku). Jazda po ľade je určite z celého filmu najlepšia. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis vždy vedl pomyslný souboj s jiným hollywoodským velikánem – Jamesem Cameronem. Oba natočili oscarové srdceryvné drama (Forrest Gump/Titanic), sérii tematizující cestování časem (Návrat do budoucnosti I,II,III/Terminátor, Terminátor 2) a oba vždy posouvali možnosti filmové techniky a efektů. Jejich souboj pak vyvrcholil na poli motion-capture animovaných filmů a zatímco Cameron hned se svým prvním pokusem jménem Avatar slavil v roce 2010 triumf, Zemeckis, který si technologii osahával už od roku 2004 a natočil v ní rovnou tři filmy, spíše zpochybnil své schopnosti poutavého vypravěče a donutil fanoušky žadonit o to, aby se vrátil ke klasické filmařině. Polární expres představuje velký milník ve filmografii jednoho z hollywoodských velikánů, bohužel už ne samotný milník filmový, jak by si sám autor díla nepochybně přál. Robert Zemeckis se vždy projevoval jakožto inovátor na poli filmové tvorby, a to především na poli technologickém. Většina jeho filmů oplývala těmi nemodernějšími efekty a technickými vymoženostmi a Zemeckis si vždy pochvaloval, jak se mu každým dalším filmem podařilo nastavit novou laťku, kterou bude pro následovníky nelehké zdolat. Téměř každý jeho film je považován za klasiku a když už si Zemeckis ve své tvorbě vybral slabší chvilku, vznikla z toho přinejhorším poctivá žánrová podívaná. Roku 2000 natočil dva doposud poslední hrané filmy – skvělou „robinsonku“ Trosečník a nedoceněný „hitchcockovský“ thriller Pod povrchem. Poté se na čtyři roky odmlčel. ______ Roku 2004 se stala zásadní událost, která udala nový směr tvorby režiséra oslavovaného Forresta Gumpa a kultovní série Návrat do budoucnosti – do kin byl vpuštěn Polární expres – kompletně animovaný film s užitím techniky motion-capture, který měl být zároveň jednou z prvních vlajkových lodí hollywoodských 3D filmů. Bohužel musím konstatovat, že Zemeckis „opilý“ možnostmi nových technologiíí zcela rezignoval na poutavé vyprávění složitějších příběhů a vše zjednodušil ve prospěch pouhé vizuální atrakce a technologické události. Skrze tento rodinný film vypráví příběh natolik triviální, že by běžnému vypravěči vystačil na slabou půlhodinu, avšak Zemeckis fabuli uměle natahuje všemožnými atrakcemi, které jsou povrchně efektní (zaměření na 3D efekt a neúměrné využití možností „odpoutané“ kamery v digitálním prostoru), bez trojrozměrné projekce ztrácejí polovinu svého kouzla a jejich repetetivnost začne velmi záhy nudit. Film je to neskutečně naivní a povrchně líbivý a ambiciózní pouze ve směru technologickém (z hlediska vyprávění je archaický), dětem velmi nízkého věku by se zajisté mohl zalíbit, avšak od režiséra Zemeckisova formátu bych očekával něco hodnotnějšího a z hlediska uměleckého trvanlivějšího. Na jeho starší filmy se vždy rád podívám znovu, avšak Polární expres byl již ve své druhé polovině úmornou podívanou, která je dnes vizuálně již zastaralá, což například o takové Falečné hře s králíkem Foyerem nelze říct ani po dvaceti letech. Dle dalších dvou následujících motion-capture animáků Beowulf (skvělý scénář zabitý nedokonalým zpracováním a Vánoční koleda (opět povrchní atrakce) lze nyní již s klidným vědomím říct, že rok 2004 byl pro Zemeckisovu tvorbu fatální. () (méně) (více)

kingik 

všechny recenze uživatele

Chlapec pochybující o existenci Santa Clause je na Štědrý večer pozván průvodčím Polárního expresu, aby s několika dalšími dětmi odjel za Santa Clausem na Severní pól. Tahle jízda, s digitálně vyobrazeným Tomem Hanksem, je docela nuda a v závěru se to tak vleče, že jsem málem usnul. V čase vánočním to nemusí být špatná volba, ale riziko, že se ukoušete nudou, je velmi vysoké. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Lokomotíva, ktorá ťahá Polárny expres je Baldwin 2-8-4 S-3 a bola postavená v roku 1931 výrobcom Baldwin Locomotive Works. Do obehu sa dostalo celkom 35 kusov. (Raketoplan)
  • Během filmu se několikrát změní počet vagonů Polárního expresu. (Gerron)
  • I když se Polární express od začátku označuje jako vysněný projekt dua Hanks/Zemeckis, původně se měl objevit v roce 2002 pod režijním vedením Roba Reinera. (imro)

Související novinky

Symfonická show Christmas in Hollywood

Symfonická show Christmas in Hollywood

02.12.2023

Orchestr Prague Pop Symphonics připravuje velkolepý koncert filmové hudby, na kterém představí oblíbené melodie z filmů, bez kterých si období nejkrásnějších svátků v roce neumíme už ani představit.… (více)

Batman a Superman digitálně animovaní

Batman a Superman digitálně animovaní

04.09.2007

Chvíli v tom byl docela slušný chaos. Když studio Warner Bros. oznámilo, že hodlá už příští rok odstartovat natáčení Justice League of America, komiksoví fanoušci začali střihat ušima. Co to, co to?… (více)

Zemeckis, Carrey a duch Vánoc

Zemeckis, Carrey a duch Vánoc

09.07.2007

Filmová veřejnost začíná být ze Zemeckisova Beowulfa pěkně nervózní. Digitálně animovaná adaptace staroanglické poémy, v níž podobně jako Tom Hanks v Polárním expresu ožijí díky technologii motion… (více)

Já se vrátim! Nebo ne?

Já se vrátim! Nebo ne?

14.11.2006

Když se Arnold Schwarzenegger, někdejší nejlépe placený herec Hollywoodu, opětovně stal guvernérem státu Kalifornie, početné zástupy fanoušků opustil i ten poslední zbytek naděje na jeho comeback.… (více)

Reklama

Reklama