Režie:
Patrik HartlScénář:
Patrik HartlKamera:
Tomáš SyselHudba:
Marek DoubravaHrají:
Martin Pechlát, David Švehlík, Hynek Čermák, Martin Hofmann, Jana Kolesárová, Zuzana Norisová, Kristýna Boková, Petra Polnišová, Daniela Kolářová (více)VOD (7)
Obsahy(1)
V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (636)
Konečně po dlouhé době česká komedie, která je upřímná, vtipná, zábavná, chytrá, s námětem, který si klidně párkrát zopakujete a s bandou herců, kteří se naprosto perfektně sešli. Patrik Hartl se bál na Instagramu zbytečně. Tohle je jednoznačně hodně povedená záležitost, která snad nemůže urazit nikoho. ()
Čistá realita dnešních mezilidských vztahů. Absolutní pesimismus, deprese, bez jediného náznaku světlejších, nebo naivních nadějí. Jediný podobně upřímný a depresivní film v našich luzích a hájích byly Sněženky a machři po 25 letech, které jste nemilosrdně ztrhali, přitom ukazují úplně stejnou realitu. Dlouho mi nebylo z filmu respektive z jeho obsahu takhle fyzicky zle. Svíral se mi žaludek a chtělo se mi zvracet. Protože to, co jsem ve filmu viděl, jsem si doslova zažil. Takže dost nepříjemný zážitek. Oceňuju na Hartlovi výběr úplně všech herců, každá malá role někdo známý nebo významný. Ultimátní depresivní konec se nenosí. Smrt postavy po její nápravě jsem psal před 20 lety ve scénářích na základní škole. Svět si zaslouží naději Hartle. Velké plus v té depresivní jízdě je plejáda nádherných hereček, od mladých zajíčků po ultimátní milfky. Z tý mladý policajtky jsem byl dobře odvařenej. BTW Čermák by měl přestat hrát role tupých mlátiček kterým nestojí péro, nebo se z tý škatulky nevyhrabe. Režijně jeden z nejkvalitnějších filmů u nás za poslední roky, ale jeho obsah a pointa až moc bezvýchodná. 60%. ()
Jakožto naprosto vhodná charakteristika tohoto škvárku se mi celou dobu projekce honily hlavou slova Mika Pattona, kterými na koncertech skupiny Faith No More obvykle uváděl plíseň Midlife crisis: „This one is for all with hemorrhoids tonight“. Prostě prvoplánově kýčovitá kokotinka o partičce hemoroiďáků, kteří dělají pičoviny, aby je tolik nebolely a aby je tolik nebolelo ani to, že s nimi dvacítky chtějí píchat už jen za prachy. Ovšem kokotinka, kterou se vcelku podařilo udržet mimo přitroublou trapnost tuzemské produkce pásových oparů, i mimo zoufalého prostituta Langmajera, a obsadit čtyřmi fajnovými, sympatickými opravdovými herci, tudíž vám to, kluci, to řitní krvácení, poruchy erekce ani zvětšující se temenní lysinu a kouty nijak zvlášť nezhorší. ()
Před několika lety byla pro mně knížka naprostým zjevením, čtenářským zážitkem a prvním setkáním s Patrikem Hartlem, od nějž jsem pak hltal i další věci (se sestupnou kvalitativní tendencí). Prvoka jsem půjčoval tolika lidem, až se mi někde ztratil. O to víc jsem byl zvědav na filmové zpracování. V první řadě oceňuju luxusní casting, kdy i jednověté štěky zajišťují osobnosti typu Langmajer, Remundová nebo Mádl. Jako celek cajk (s důrazem na herecké kreace Martina Hofmanna nebo epizodky Daniely Kolářové), ale literární předloha je o level vejš. ()
Bez přehánění úroveň "Líbáš jako" filmů. Přitom jít cestou čtyř postav, čtyř příběhu je vděčnou sázkou na jistotu ve smyslu aspoň něco trefit, vymyslet aspoň něco zajímavého, třeba jen u jedné postavy. V první hodině se chlapci mají svléknout na veřejnosti, ve druhé si zase budou hrát na yesmany. A z toho má asi pramenit humor, jak je veřejnost v nejnevhodnějších chvílích zaskočena nahým chlapem, chlapem v ženských šatech a hrou na pravdu, kdy všichni musí přiznat, co choulostivého ten den dělali. Celé je to bezostyšně schématické, v úplně každé scéně stokrát omleté, a pokud jste viděli něco z takových těch největších televizních shitů, tak i hrozně předvídatelné. Každé postavě je přidán určitý životní problém, aby si to hrálo na nějakou výpověď, všechny čtyři linky jsou samozřejmě naprosto banální a "vymyšlené" na první dobrou, jako když máte něco plácnout do pěti vteřin. V těžké konkurenci trapnosti patrně vítězí ten dojáček kolem Šampónova prozření, pět minut déle a dozvěděli bychom se, že ta Karlova s ním čeká. Jestli tam má jít o nějakou krizi čtyřicátníků, tak Hartl ji prokazuje naprosto brutálně, napsat a zrežírovat něco tak nezajímavého, neoriginálního, uslintaného a impotentního je fakt na sebevraždu. Odpouštím těm, které mám rád, že se jim tohle v režimu oddechovka naprosto o ničem mohlo líbit a oni mi naopak odpustí ten odpad v režimu film. Jediné, čím se tento snímek liší od běžného českého odpadu je ta znatelná půlhodina navíc a neobsazení nějakého z Polívků. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (27)
- Gay klub, kde vystupoval Prvok s „kapelou“, je klub Pantheon. (UNK.Cory)
- Lucie Černá (Horová) se kvůli roli ve filmu naučila boxovat. (AgentPavel)
- Hrnek z reklamy na zeleninovou polévku měl 4,5 m na výšku. (UNK.Cory)
Reklama