Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Susan Sarandonová byla skvělá. Byla mi o to víc sympatičtější, že nenosila jeptiškovský hábit, i když byla řádovou sestrou. Působila velmi civilně a přirozeně. Ocitla se mezi dvěma mlýnskými kameny. Na jedné straně byl muž sedící v cele smrti čekající na svůj ortel, na druhé straně rodiče brutálně zavražděných obětí, kteří chtěli pořádné zadostiučinění. Otázka trestu smrti je velmi ožehavá a vždy bude lidi dělit na dvě nesmiřitelné strany. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

A máme tu další příklad ryzí filmařiny. Klobouk dolů před Timem Robbinsem, takhle silné drama se kolikrát nepodaří přivést na svět ani zkušeným režisérům, natož pak "obyčejnému" herci. "Death Man Walking" funguje skvěle jak po stránce příběhové, tak po stránce herecké (s Oscarem putujícím do rukou Susan Sarandon plně souhlasím), útočí na city a nutí k hlubšímu zamyšlení se nad jednou z nejpalčivějších otázek "moderního" světa. I přes opravdu špičkově odvedenou práci však nemohu dát plný počet, a může za to právě ona morální stránka věci. Těžko říct, jaké pocity měl film v divákovi primárně vyvolat (možností je totiž hned několik), ale pokud to měl být soucit a odpuštění, pak v mém případě selhal. Já totiž na rozdíl od Helen Prejeanové razím filosofii "oko za oko", tudíž vezmeš-li někomu úmyslně život, ztrácíš tím nárok na svůj vlastní. Výjimky? Nepřípustné; mrtví se nevzkřísí, ani kdyby se vrah "napravil" 100x. ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

tomuto filmu som sa dlho vyhýbal (mal som pred ním asi akýsi rešpekt) a prakticky až doteraz (2012) som ho obchádzal (čiže dobrých 17 rokov - nakoľko som ho evidoval a registroval už od jeho vzniku): považoval som ho za "ťažkú kládu", za psychologickú drámu so smutným koncom a silným morálnym posolstvom, očakával som, že bude okrem iného nudná a miestami "americky" patetická; napokon som si to pozrel a musím skonštatovať, že som mal pravdu: okrem výbornej hudby a naozaj pozoruhodných (dobrých) výkonov aj sarandonovej aj penna je tento film ako som predpokladal nudný a v závere aj "americky" patetický; každopádne však nie je zlý, ak si uvedomíme, že rozoberá naozaj silnú tému a že je to príbeh nie dead man-a ako hlása názov, ale sestry helen, ktorá čelí "patovej" situácii, veľmi silnej, emočne vypätej a dostáva sa doslova medzi mlynské kamene - kedy nemá oporu ani v rodine, odvracajú sa od nej žiaci, sám matthew ju nechce k sebe pripustiť a otvoriť sa jej, jedinou oporou jej (okrem staručkého právnika) ostáva vlastná viera a Boh, no práve pre to, čo prežíva, je to aj previerka jej viery a vnútornej sily; a to je popri spomínaných hercoch a hudbe asi najsilnejšie na celom filme... ale verím, že rovnako silné to je aj v autobiografickej knihe, ktorá bola robbinsovi predlohou, takže okrem toho, že "ho" natočil, mám pochybnosti, či ešte nejako ten príbeh obohatil... a je tiež na zváženie, či tejto knihe pomohlo, že bola sfilmovaná: keby nebola, asi by sa o nej tak veľa ľudí nedozvedelo (ale koľko z nich ju potom následne čítalo?) a či napokon kniha nie je lepšia - minimálne v tom (ak opomenieme akúkoľvek polemiku na tému "film versus kniha ako médium a umelecký druh"), ak je film (okrem toho, že bol ocenený oscarmi) v podstate nudný... no málokto si to prizná, lebo je to považované za vážny film so statusom kvalitných drám, oscarových klasík; ešte však musím dodať, aby som nevyznel tak čierne (a navyše som silný alibista), že ten film naozaj nie je zlý, len na to, na aké veľdielo v mojich očiach za tých 17 rokov nabubral, som bol mierne sklamaný, keby som ho videl pred možno aj takými 10 timi, asi by som išiel s hodnotením vyššie, lebo film má aj silné "scény" - napríklad pre mňa osobne všetky, v ktorých vystupoval mr. delacroix (otec zavraždeného waltera) s ktorým sa spája vlastne aj záver - ktorý je (čo sa týka témy - alebo aspoň pre mňa osobne toho, o čom ten film bol: nie primárne o treste smrti z právneho hľadiska, ale o jeho "ľudskom" spracovaní) podľa mňa dobrý (v zmysle aj "filmovo/príbehovo" kvalitný, aj eticky správny); hawk ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nádherný film, který se věnuje jednomu z nejdiskutovanějších témat vůbec, otázce trestu smrti. Netroufnu si zde na rozdíl od mých některých kolegů říct zda trest smrti ANO či NE. Osobně by mě zajímalo, zda všichni ti, co mají v sobě tolik lidství a po jednom filmu kříčí trest smrti NE, zda by své NE zopakovali i v případě kdyby před jejich očima nějaký gauner brutálně zmasakroval jejich nejmilovanější osobu a pak jen bezmocně sledovali směšný verdikt soudu a následně tuto bestii ještě živili ze svých daní aniž by měla bestie nějaký povinnosti, za to měla spousty práv. Dále by mě zajímalo, zda všichni ti, co mají v sobě tolik touhy po pomstě a říkají trestu smrti ANO se pozorně dívali na tenhle film, zda se svým ANO nestávají úplně stejným člověkem jako ten, jehož vnitřní zloba ho také zavedla k ANO nad ukončemím lidského života. Tím chci říct, že vynášet soudy na csfd je lehké, ale umět nést za ně odpovědnost, umět žít se svým vlastním svědomím, umět žít s obrovskou bolestí nebo umět žít s odpuštěním, tam bych směřoval naše otázky, tam bych přemýšlel nad ANO a NE, protože říct ANO nebo NE a nějak si to udůvodnit, to umíme všichni, ale dost už mých myšlenek i když se velmi týkají obsahu filmu, samotný film příliš nekomentují. Já jsem původně chtěl filmu pomoci a otevřít mu svou mysl i srdce, ale to se nakonec ukázalo jako zbytečný, protože každýmu kdo má alespoň trochu citu, příběh vstoupí do srdce sám. Susan Sarandon a Sean Penn tady hrajou líp než já chlastám a možná i díky tomu film Mrtvý muž přichází z mé hlavy příliš rychle neodchází. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nádherný film plný ryzí empatie a nekonečně tíživých morálních dilemat. Soucítit s oběťmi je "snadné", ale mělo by se soucítit i s někým, kdo si to zřejmě vůbec nezaslouží? V pravém smyslu slova "křesťanský" snímek a vynikající příspěvek do debaty o ne/správnosti trestu smrti. Nic zde není černobílé a názor si musí udělat každý divák sám. Trio Robbins/Sarandon/Penn odvedlo prvotřídní práci. 90 % ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Tim Robbins venoval film svojmu starému otcovi z otcovej strany Lee Robbinsovi a starej mame z matkinej strany Thelme Bledsoe z vďaky za jeho školné. (Arsenal83)
  • V roku 2002 Tim Robbins, ktorý adaptoval knihu pre film, napísal aj divadelnú verziu "Dead Man Walking". Kniha bola tiež adaptovaná ako opera s rovnakým názvom, ktorá mala premiéru v San Franciscu. (Arsenal83)
  • Film bol kritickým a komerčným úspechom; zarobil 83 miliónov dolárov pri rozpočte 11 miliónov dolárov. (Arsenal83)

Reklama

Reklama