Režie:
Ilja NajšullerScénář:
Derek KolstadKamera:
Pawel PogorzelskiHudba:
David BuckleyHrají:
Bob Odenkirk, Alexej Serebrjakov, Connie Nielsen, Christopher Lloyd, Michael Ironside, Colin Salmon, RZA, Billy MacLellan, Araya Mengesha, Gage Munroe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Hutch (Bob Odenkirk) je unavený chlap středního věku, jehož život se smrsknul na otravné každodenní rituály prokládané manželčiným pohrdáním a pubertálními výlevy vlastních dětí. Když do jejich domu vniknou dva lupiči, nechá je beztrestně loupit a praštit svého syna. On se hájí tím, že nechtěl hrotit nebezpečnou situaci, ale všichni v jeho okolí ho mají za zbabělce. Hutch si původně myslel, že to ustojí, ale když se stane jedním z cestujících, které v nočním autobuse obtěžuje banda grázlů, bouchnou v něm nahromaděné saze. A že jich je. Než se usadil, živil se Hutch tím, že s pomocí násilí řešil problémy, na které si nikdo jiný netroufal, a absolvoval kvůli tomu hodně speciální trénink. Krvavá výchovná lekce v autobuse spustí lavinu událostí, které Hutche prověří víc, než cokoliv dosud prožil. Tenhle pan Nikdo má ale pořádně tuhý kořínek. A tajný sejf plný zbraní. (CinemArt)
(více)Videa (4)
Recenze (862)
Je to sice lehce nadprůměrné, ale opravdu jen lehce. Bob Odenkirk mě absolutně nebavil. Nemá v sobě charisma a vůbec nic zajímavého. V průběhu celého filmu mě ničím nezaujal. Dokonce jeho nudnost ochromila i super myšlenku a nápad. Ne, že bych něco takového ještě neviděla, ale tady to bylo rychlé, mělo to spád a zapojení Ruska se mi líbilo. Ale abych si jen nestěžovala, tak mě hodně bavila hudba a Christopher Lloyd. ()
Kolstad trochu moc vykrádá svého Johna Wicka (znovu dostáváme melancholického drsňáka, kterého z důchodu vytáhne ruská mafie) a zároveň zahazuje některé potenciálně zajímavé postavy a motivy (odfláklý hlavní záporák, nebo vztah otce se synem a otce s jeho otcem). Najšuller naopak dokazuje, že umí natočit i klasicky rozzáběrovaný film bez GoPra, zato s hlavní postavou, o níž se dozvíme víc než jen její křestní jméno. A Odenkirk jako ubitý family man i rány rozdávající ex-terminátor válí a je hlavním trumfem jednoduchého, ale rozumně dlouhého a svižně sestříhaného fotrovského akčňáku vyztuženého údernou a nápaditou režií i akcí. Celé je to tak sympatické, že rádi odpustíte nějaké ty kosmetické vady (třeba že ve finále musel někdo záporákovým henčmenům amputovat pud sebezáchovy, protože nabíhají jako ovce na porážku), obzvlášť, když hrdina sejme záporáka tak okázale stupidním-cool způsobem. Na Taken to nemá, ale bavilo mě to víc než první Wick a každopádně jsem za každý podobný akčňáček, kde se místo digibordelu lámou ruce, moc rád. ()
Na Nobody sa musel tešiť snáď každý fanúšik akčného žánru, keďže ide presne v duchu tejto súčasnej žánrovej evolúcie, ktorá kombinuje doby minulé, kedy bol žáner na vrchole so súčasnou dravosťou štýlu Johna Wicka a obľúbeného tématu staršieho muža na odpočinku s bohatými skúsenosťami, ktorý je nútený sa opäť postaviť mnohonásobnej presile a vyšlo mu to veľmi dobre. Ale uznávam len prvú hodinu, ktorá je presne taká, ako som si prial. Zápletka neponúkne nič výnimočné, čo by tu ešte nebolo, ale to ani nikto nechce, hlavný hrdina je vykreslený perfektne, ten jeho stereotyp a znudený život, ale napriek tomu sa akcii radšej vyhne, aj keď vie, že by si s protivníkmi ľahko poradil. No paradoxne práve to spôsobí, že sa predsa len do nejakej akcie zapletie a to mu prinesie len samé problémy. Celá táto hodina mi skvelo sadla, postavy, zápletka, akcia a vizuálne prevedenie. Len ten hlavný záporák mohol byť lepší, opäť šéf ruskej mafie, na ktorom nie je nič zaujímavé, takýchto postáv už bolo nespočet. Ale to je len menší problém. Bob Odenkirk je tu výborný, herectvom, charizmou, aj po akčnej stránke, je radosť pozerať, keď aj neakčný herec dokáže po päťdesiatke v akcii pôsobiť takto dobre. To sa väčšine klasikom, ktorí mali v žánri dlhoročné skúsenosti nepodarilo. Jeho rodina mohla dostať aj trochu viac priestoru, ale nevadí a poteší Christopher Lloyd, ktorý ako jeho otec dokáže pobaviť. Hlavne jeho likvidácia dvoch zabijakov. Akcia je v tejto hodine výborná, nie je to síce žánrová špička, ale akcia má výbornú choreografiu, pár dobrých nápadov, napríklad ako sa dostať z kufru auta, parádne vizuálne prevedenie a pôsobí surovo a namáhavo, tu každý jeden protivník dá aspoň trochu zabrať, nič nie je zadarmo. A preto som nepochopil, prečo posledná tretina na toto úplne rezignovala, keď to tak krásne fungovalo. Tu chce byť akcia až moc štýlová a aj keď pár nápadov je stále dobrých, ale už ma to prakticky prestalo zaujímať. Tu už protivníci padajú po desiatkach, ale už to vyzerá aj tak lacnejšie, bez poriadnej postupnosti, to sú už len akčné momenty nahádzané za sebou, len aby to dobre vyzeralo a už dostali kladné postavy všetko zadarmo. Mne to prišlo ako z úplne iného filmu, na ktorý som sa toľko netešil. Na rozdiel od tej prvej hodiny. Takže na jednej strane som určite spokojný, tá prvá hodina ma veľmi bavila a kvôli nej sa to oplatí pozrieť aj viackrát, ale po skončení si predsa len odnášam trochu pachuť nie úplne ideálneho zážitku. Ak bude pokračovanie, snáď si na to už dajú pozor. 76% ()
Velmi milé překvapení s naprosto božím Saulem v hlavní roli a kopou záměrně přemrštěné a velmi vtipné akce. Taková akční jednohubka, když potřebujete pořádně vypnout večer po práci, která vás zaručeně pobaví. Zejména kompletně celou scénu v autbuse řadím na filmový Olymp. Mám nějakou zvláštní slabost pro hrdiny, kteří v sobě dlouhé roky potlačují hromadící se agresi a vypadají jako ňouma od vedle, která pravidelně okupuje přední lavice při nedělní mši, až jednoho krásného dne totálně explodují. Opravdu vynikající akční jednohubka, které mohu vytknout snad jen posledních 20 minut, kdy už se tvůrci hodně odvázali a utrhli se ze řetězu, Jakožto nejlepší uživatel této databáze musím ovšem napsat, že v rámci žánru to byla opravdu neskutečná pecka. [84 %] ()
Svižná akčná jednohubka, akých tu ale už bolo v posledných dekádach viac než dosť, takže ide skôr o to, či to Odenkirkovi sadlo, alebo nie. Nuž, sadlo, a poriadne. Len ma Nobody nikdy nedokázal poriadne strhnúť, čo je pri takto vražednom tempe veľká škoda. Skôr si potom divák všíma rôzne kamerové fintičky, ako napríklad detail rotujúcej zbrane, kedy je ale kamera v pozícii zbrane, rozumej v pokoji. Na realitu sa tu samozrejme nikto nehrá, ak by sme nevedeli, že je to netflixovina, tak by sme dali ruku do ohňa, že je za tým Besson, pričom Neeson točil zrovna niečo iné, ale veľmi podobné. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (20)
- Když Hutch (Bob Odenkirk) zapálí svůj dům, tak hraje píseň „What A Wonderful World“ od Louise Armstronga. (OJan)
- Dátum uvedenia filmu bol 4 krát zmenený kvôli pandémii Covid-19. Pôvodný dátum pred pandémiou bol 14. august 2020, potom bol presunutý na 26. február 2021. Potom o týždeň skôr na 19. február 2021 a opäť na 26. február 2021. (Game90)
- RZA měl na natáčení pouhé 4 dny včetně zácviku, nicméně do akčních scén se vžil velmi rychle. Režisér Ilya Naishuller k tomu řekl, že: „Snad viděl víc akčních filmů než já, což je opravdu vzácné.“ (NiWi)
Reklama