Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tajemný hrabě Alucard (Lon Chaney Jr.) přijíždí na americkou plantáž, aby se zde oženil s Katherine (Louise Allbritton), dcerou bohatého obchodníka. Jeho žena a on mají plán stát se upíry a být spolu navěky. Katherinin snoubenec na to však přijde a rozhodne se Alucarda zničit. (ČSFD)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Od předchozího příspěvku do klasické draculovské série je tu znát silný kvalitativní propad. Zatímco Draculova dcera byla originálním a svěžím dílkem přispívajícím do upírského mystéria, kde sice hororové prvky tak úplně nehrály první housle, tak syn jen vaří z již převařené vody původního snímku a námětu. Nová je tu snad jen nadužívaná přeměna upíra v kouř a zase zpět, kterou si zřejmě tvůrci předsevzali jako tu nejděsivější součást upírských schopností a tak se ve filmu kouří o sto šest a ve všech lokacích. Otravně pak působí i přemíra vysvětlujících dialogů. Potěšily však všechny scény s Allbritonovou, která působila jako upírka mnohem démoničtěji než chabý Dracula hvězdy Chaneyho a rovněž poslední dvacetiminutovka, která jinak unylému příběhu konečně vlila do žil trochu klasického univerzálního hororu, těch pár střípků z mlžných blat předtím nestojí za řeč. Tři paprsky slunce do hrobky vnikají. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Strašné. Lon Chaney, potom čo bravúrne stvárnil vlčieho muža a dôstojne prebral žezlo Frankensteinovho monštra po Borisovi Karloffovi, sa zapísal do dejín aj prevedením poslednej zo svätej trojice universalovských monštier - Draculu. Bohužiaľ Lon na plnej čiare svoj boj s postavou prehral. Nielen, že mu nesedia fúziky, ale najmä jeho starý smutný pohľad sedí na melancholické stvorenia ako vlčí muž či monštrum a nie na dravého, vášnivého a hrozivého Draculu. Chaney je ale len vrcholom ľadovca. Samotným problémom je už triviálny dej, mdlá hudba a minimum atmosféry (oceniť treba fajn hmlisté močariská v závere). Jedna z najhorších universaloviek, úpadok v najčistejšom prevedení. ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Atmosféra nikde, postavy se chovají jako idioti, ačkoli jsou skoro vševědoucí (doktor Brewster od začátku ví, že Alucard bude padouch, Frank se chová jako úplný pitomec, už vůbec nemluvím o profesorovi Laszlovi), děj mizerný a rozuzlení tragické a slabé. Jo, tenhle universalovský spin-off se moc nepovedl, zachraňuje ho opravdu jen fantastický Lon Chaney, který se s charismatickým hrabětem popasoval na jedničku (jasně, Lugosi je Lugosi, ale při té bídě, co následovalo po něm, je Chaney hvězda). Dracula ani pod primitivně průhlednou přezdívkou Alucard jednoduše nepatří ani na plantáže amerického Jihu, ani do Kalifornie a prostě nikam do Ameriky, jak nás další filmy poučily dokonale. Škoda, Son of Dracula je jen slabší jednohubka, nic víc. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Lon Chaney je jediný člověk, který si zahrál všechna čtyři klasická monstra Universalu - Vlčího muže, Frankensteina, Mumii a nyní i Drákulu. Bohužel kromě Vlčího muže hrál vždycky role, které už před ním hráli jiní, a tak zcela logicky přichází srovnání. A ve srovnání s takovými mistry jako byli Boris Karloff nebo bela Lugosi může obstát málokdo. Přesto Chaneymu role upíra docela sedla. Bohužel měl v celém filmu velmi málo prostoru, ale i tak působil daleko výrazněji než John Carradine. Film mohl být možná maličko kratší. Místy působil trochu rozvlekle. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Atmosférický sice tenhle film není, ale rozhodně jsem se nenudil. Drákula tady totiž hraje až druhé housle a Lon Chaney mu dává tolik charismatu, kolik se od něj očekává. Máme tu totiž ještě jednoho mnohem většího zmetka, na kterého je i transylvánský hrabě krátký. Autoři si pohráli s nasvícením scén a s různými stínovými efekty, které ze začátku vypadají moc hezky hlavně v momentech, kdy se objevují upíři. A vůbec zhmotňování upírů, jejich proměna v mlhu nebo netopýra, jsou na svou dobu natočeny sympaticky efektně. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (8)

  • Ačkoli je příběh o Drákulovi, upířích tesáků se nedočkáme. První tesáky se na plátně objevily až v roce 1957. (Dreadd)
  • Jedná se o první snímek, ve kterém se proměna z netopýra na člověka objevuje přímo na plátně. Dříve to neumožňovaly technické důvody. (Dreadd)
  • V závěrečných titulkách se objevuje výzva ke koupi známek a dluhopisů, k podpoře amerického válečného rozpočtu. (Dreadd)

Reklama

Reklama