Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Amistad je jméno lodě převážející v roce 1839 otroky z Kuby do USA. Na cestě se africký kmenový náčelník Cinque postaví do čela vzpoury a zmocní se lodi. Pokračují v plavbě a doufají, že najdou cestu zpět do Afriky. Zvolí ale špatný směr a když doplují do Spojených států, jsou uvězněni jako uprchlí otroci a zdá se, že je čeká smrt za vraždu jejich věznitelů. Pak se ale jistý právník, který je přesvědčený abolicionista, rozhodne, že se jejich případu ujme. Argumentuje tím, že to jsou svobodní občané jiné země, nikoli otroci. Případ se dostane až k nejvyššímu soudu, kde John Quincy Adams přednese plamennou výzvu k jejich propuštění. (Filmbox)

(více)

Recenze (262)

jda23 

všechny recenze uživatele

Na rok 1997 je snimok neoriginalne natoceny a nicim iny ako ostatne pribehy s podobnou historicku temou. Cleni sa tak hned po jeho vypusteni do kolonky s nazvom moderne archaizmy. Akoby sa narodil predcasne a inkubator i tak mnohe zmeny nepremenil a nevyvinul(nevylepsil). Herci si meno nekazia, no ulohu si na seba nik neberie, mozno Djimou Hounson v eskalovanom momente v sieni uz uz zacina stotoznovat silu pribehu. Dojem z hrania pritom posobil vlazne ale v dobrom davkovani osviezujuceho vanku Spielberg je takmer neviditelny a neskodny, dlzka (152min) filmu nevadi, nenudi a pri pozerani od jednej do pol stvrtej hodiny rannej ani (prekvapivo) neuspava. Mozno to bolo vhodnym doplnenim inych aspektov produkcie (strih, kostymy alebo vyprava), historickym čarom udalosti alebo svojou standartnou nahodenou latkou, neviem, ani nechcem na to prist, lebo dojmy su v podobe spokojnosti. Ako ked si precitate clanok s nejakym viac-známym historickym nazvom a ste radi, ze matka mudrosti nad vami drzi ochranu ruku. Aspon zatial. My rating sa blizi ku 4 * ale nikdy nieje rovny. thomas richard. ()

waska 

všechny recenze uživatele

Strhující, naprosto neprávem k zapomění odsouzený Spielbergův film s naprosto úchvatným Djimonem Hounsouem. Je pravda, že film je možná trochu delší než by mohl být, ale sledovat Hounsoua, Hopkinse, Freemana a další vše vynahradí. ()

krizi 

všechny recenze uživatele

Historické filmy mám rád, ale musí být podle pravdy a tedy uvěřitelné, což tenhle beze zbytku splňoval. A jednu hvězdu přidávám za proslov Anthonyho Hopkinse, který podle mě předvedl oscarovější výkon než Cuba Gooding Jr. v Jerry Maguire. ()

sehe 

všechny recenze uživatele

,,Treba ovládať súdy,aby si mohol ovládnuť krajinu."Spielbergova historická dráma z 19.storočia z čias otrokárstva v USA mi čímsi pripomína súdy v dnešnom čase u nás na Slovensku.Réžia,hudba,Hopkins bez výhrad,iba záverečný happy end nemusel byť. ()

VanMagnifico 

všechny recenze uživatele

Skvělý příběh obstojně zfilmovaný. Zkrácení o půl hoďky akademického žvanění by filmu jen prospělo, naštěstí to výborní Anthony Hopkins a Djimon Hounsou svými výkony vytáhli. ()

danny_21 

všechny recenze uživatele

Amistad byl mnou dlouho opomíjeným Spilebergovým snímkem, a jako kdybych tušil, proč že se mi do něj nechce, je totiž neslaný, nemastný a ukrutně uplkaný a až na jednu scénu na Amistadu při zbavování se nadbytečných těl nemá dramaticky moc co nabídnout. Velkými hereckými jmény se to jen hemží, ale pořádný kus prostoru nedostane ani jeden, zato třeba toho afrického brebentění bylo až moc a scéna, kdy kluci snědí objevovali Ježíše mě fakt dostala do kolen :-) Kdepak, Amistad u mě neboduje Steve, chtělo to fest prostříhat - 60 % ()

Mngwa 

všechny recenze uživatele

Film, kde je v plné kráse ukázáno, jaký bylo otroctví v USA nechutný shit. Už se těším, až do nás amíci budou zase někdy drbat kvůli rasismu :D Celkově dost drastické, plné zajímavých diváckých momentů, ale chvílemi typicky spielbergovsky patosovité. Váhala jsem mezi 3 a 4, ale Matthew McConaughey vypadá i s tím podivným archaickým účesem tak strašně sexy, že musím dát 4. ()

junxi91 

všechny recenze uživatele

Otrokářství bylo a stále je jednou z nejtemnějších kapitol naší civilizace. Stála na nich společnost už v době faraonů nebo antického Řecka. Tento film pojednává o tom, jak se mladé USA před občanskou válkou postaví k problému otroků, kteří se vzbouřili na španělské lodi Amistad a dopluli na americkou pevninu. Jasně ukazuje, že unášení a zotročování lidí bylo staletou tradicí většiny afrických černošských kmenů, takže se opravdu nejedná o výsadu bílého privilegovaného muže, jak se nám snaží dnešní progresivisti nakecat. Matthew McConaughey a Anthony Hopkins zde hrají role právníků a státníků, kterým otázka lidských práv a hlavně SVOBODY není lhostejná. Konec dobrý, všechno dobré, ale přesto tyto problémy nejsou dodnes vyřešeny a máme jako lidstvo před sebou ještě kus práce. ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

První věta v češtině po dvanácti a půl minutách, to jde... po 14 minutách za stálé neurčité hatmatilky projíždí muž na drezíně. Celkem dvě a půl hodiny soudních blábolů, tu v řeči, které našinec rozumí, tu v nějaké podivné hatmatilce, která mě srala víc a víc úměrně tomu, kolik jí přibývalo, občas proloženo nějakou kulervoucí scénou z otrokářské lodi. Ne, fakt mě to nebavilo ani trochu, jedna * spíš za to, že jsem to přestál až do konce a za to, že od Spielberga to byla ještě poctivá filmařina, která je v téhle délce ale neskutečně dlouhá a nudná. ()

src 

všechny recenze uživatele

Silny pribeh, vynikajici Hopkins a Hounsou, polovina filmu v jazyce, kteremu prakticky nikdo nerozumi (alespon ne v Evrope ci Americe). To vse (ano, i to posledni) jsou klady tohoto snimku, kteremu bohuzel obcas dochazi dech. ()

vince 

všechny recenze uživatele

Vynikajúci historický príbeh o jednej z mnohých chýb ktorých sme sa my ľudia dopustili a to otroctva. Film ani minútu nenudí, a pekne znázorňuje akého svinstva sú ľudia schopný či už kvôli peniazom, politickému vplyvu a podobne. Musím vyzdvihnuť hlavne Djimon Hounsou, herca ktorý má obrovskú charizmu a ešte o ňom budeme počuť. Veľmi sa mi v tomto filme páčilo vyobrazenie afričanov, otrokov ich prežívanie, cítenie, túžby ktoré majú znázornené veľmi ľudsky, ktoré má každý človek bez ohľadu na to akej farby plete je. ()

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Uběhlo dvanáct let od vzniku tohoto snímku, vlastně třináct, než jsem měl možnost ho shlédnout. Začnu zpracováním. Spielberg je profesionál, to každý ví, a proto jeho filmy nepotřebují žádný obšírný zozbor, co se realizace týče. Má vždy perfektní kameru, výborné vizuální pohledy, záběry a výtečné světlo. Už od prvního záběru se dá vytušit jak bude výtvarně snímek proveden. Toto hezké hodnocení se dá vtisknout i zvuku, kostýmům a celkovému vizuálnímu pojetí. Scény jdou pěkně chronologicky za sebou a jejich dramatická gradace se přímou úměrou s časem, zvětšuje. Dialogy mají smysl, jsou sice místy psány až (pro středoevropské uši) silně teatrálně, ale lze tuto skutečnost omluvit daným tématem. Tímto se dostávám k vlastnímu příběhu. Po shlédnutí jsem zjistil, že jsem vlastně sledoval děj, který pojednává o dvou aspektech naráz. Jedním je problématika otroctví, druhým pak nekonečné možnosti svobodné země a její společenské organizovanosti, kterou v tomto případě ztělesňuje soudnictví Spojených států. Američané jsou na své pilíře demokracie velmi hrdi a rádi o tom sledují filmové příběhy. Režisér Amistadem, myslím tuto potřebu vrchovatě ukojil, jelikož odkazů na bezvadný chod systému soudů zde najdou přehršle. Děj nepostrádá spousty scén, které hravě umí vytvořit patřičné emoce a diváka postavit do spousty vlastních soukromých konfrontací.Spielbergovi se několikrát ve filmu podařilo zvěstovat různá poselství, útočící na samou podstatu lidství. Propašoval nestoudně i tu skutečnost, že my, civilizovaní lidé, jsme vám (rozuměj otrokům) celým tímto procesem, nejen soudním, pomohli ke svobodě, ale jako podmínku si klademe, že nebude ke škodě pokud trochu přičichnete ke křesťanství a opustíte své pohanské bohy. Jak je vidět, určitá náboženská dogmata, mají obrovskou sílu a nacházím je prakticky kdekoliv. Herecké výkony jsou zde střídavé. Příběh je natolik rozvleklý, že i když jde prakticky o dialogový film, mám pocit jakoby herci dostávali málo prostoru ke svým projevům. Všichni byli svázáni tématem. Hodně dialogů působilo divadelním dojmem. Hounsou byl jediný, který se svými projevy zarýval pod mou kůži. Naopak postava Freemana a jeho výkon, zde byl poněkud do počtu a jeho smysl, mě nějak pocelý film unikal. Příběh dosáhl vrcholu již u soudu státu, kdy soudce pronesl svůj verdikt. Následné odvolání a obhajoba advokáta, kterého hrál Hopkins již takové emoční kouzlo nemělo a pohybovalo se zcela na éterické rovině sdělení. Nicméně snímek nepatří v žádném případě k šedému průměru. Režisér opět dokázal, že ho filmařina baví, a že svými filmy chce toto umění vždy někam posunout. Ačkoliv vždy z jeho díla vždy cítím svázanost jak komerčního rázu, tak i rázu vlasteneckého, (i v tomto filmu jsem tuto svázanost našel) nevadila mě zatím nikdy natolik abych se u jeho filmů nudil, či dokonce rozhořčil. Čtyři a půl. ()

Gromit 

všechny recenze uživatele

Amistad určitě není tříhodinová akademická nuda, jak někdo poznamenal. Je to velmi dobře natočené historické drama, jehož zdánlivou konvenčnost příjemně narušuje Spielbergova práce s biblickými symboly a realističnost některých scén. Mimořádně kvalitní je rovněž herecké obsazení, kterému vévodí zejména znamenitý Anthony Hopkins v roli bývalého prezidenta Johna Quincyho Adamse. ()

john.h 

všechny recenze uživatele

Moc dlouhé, moc ukecané. Další ze Spielbergových nízkorozpočtových bokovek, která tak nějak ničím nepřekvapí, ale jedná se o příjemný zážitek na jedno shlédnutí. Spielberg umí skvěle natočit takové malé velké scény typu zbavování se "zboží" do moře nebo třeba počítání africkou řečí nahlas v ulicích při hledání tlumočníka - a to je to, čím posunuje ty svoje dramata o úroveň nad ostatní režiséry, protože na scény podobného ražení se jen tak nedá zapomenout. ()

HarqAlAda 

všechny recenze uživatele

Chrápajúci Hopkins mi hovorí priamo z duše. Dalo sa aj s kratšou stopážou, každopádne odporúčam, v rámci žánru neurobíte chybu zhliadnutím tohto snímku. ()

Knor 

všechny recenze uživatele

Úžasnej a strhující velkofilm. Spielberg dokazuje, že je opravdu jeden z největších režisérů. Nemám pořádně co dodat. Při proslovu Hopkinse a následným děkování jsem měl pěknou husinu. Určitě doporučuju tohle vidět. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zručná filmová lekce na téma svoboda versus otroctví, coby nelehké konstituování jedné ze základních hodnot vepsaných do vlasteneckého genomu USA. Naštěstí se Spielberg většinou obešel bez příliš přepjatého amerického patosu, i když úplně se mu také vyhnout nemohl. ()

Bigfuckman 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je špičkově natočeno! Bravisimo Spilbergo! Excelentní výkon podává Djimon Hounsou, podobně jak v Krvavém diamantu. Amistad velmi přesně nastavuje zrcadlo americké společnosti pár chvil před občanskou válkou. Velmi působivý je závěrečný projev u nejvyššího soudu Anthony Hopkinse. Morgan Freeman zde nemá sice tolik prostoru pro hraní, ale to vůbec nedělá jeho postavu zbytečnou. Ba naopak. Dávám 87%. ()

Související novinky

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Piráti bez kostlivců a hlášek?

Piráti bez kostlivců a hlášek?

20.05.2008

Studio DreamWorks na to šlo chytře. V klidu počkalo, až dozní kanonáda z Černé perly a hromobití nad obrovským vírem na konci světa, a teď, když už se na kapitána Sparrowa a jeho kumpány začíná… (více)

Spielberg a Nolan – zaručená spolupráce

Spielberg a Nolan – zaručená spolupráce

25.03.2007

Není žádnou novinkou, že Steven Spielberg se už několik let intenzivně zajímá o nejnovější vědecké objevy ohledně teorie relativity a červích děr, jimiž se prý dá cestovat nejen do paralelních… (více)

Reklama

Reklama