poster

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

  • USA

    Pulp Fiction

  • USA

    Black Mask

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Pulp Fiction: Historky z podsvetia

  • Kanada

    Pulp Fiction

  • Nový Zéland

    Pulp Fiction

  • Velká Británie

    Pulp Fiction

  • Austrálie

    Pulp Fiction

Krimi / Drama

USA, 1994, 154 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Karlos80
    ****

    Důležité upozornění!!! Komentář může obsahovat SPOILERY!!!Silný žánrový film se silnou směsicí pop-kultury, film, který je považován za prototyp postmoderního filmu. 1. povídka: Vincent Vega a žena Marselluse Wallace. Jednoznačně nejsilnější povídka, a to bez násilí, přátelé..Uma neměla opravdu chybu. "Krvavý steak u Mazanýho králíčka". Nebo: Vinci? Chceš slyšet ten vtip z tý Liščí pětky? 2. povídka: Zlaté hodinky: Druhá nejlepší s Willisem, který mi zde moc neseděl a ani jsem mu moc nevěřil. Opět jsou zde zachyceny docela brutální scény například v obchodě s hudebninami, kde je zachyceno znásilnění šéfa podsvětí nějakým obyčejným prodavačem a jeho přítelem, policistou. 3. povídka: Situace kolem Bonnie: Krvelačná povídka s opravdu černočerným humorem, avšak pro mě osobně povídka nejslabší. Scéna v autě však byla velmi originální. Nultá 4. povídka: Závěr filmu, který nebyl až tak kdejakým závěrem, jednalo se totiž o rozuzlení. Páreček mladých gangsterů Pumpkin a Honey Bunny, který jsme mohli vidět už v prologu filmu, tu dostal dobře za vyučenou v podobě konání dobra, životního obratu a jakéhosi kázání od Julese. Příběh: Tři příběhy odehrávající se během čtyř po sobě následujících dnů nejsou řazeny chronologicky (což mě docela štvalo), část třetího příběhu předcházejí prvnímu, druhý začíná po třetím atd. V posledním záběru vystupuje jeden z hlavních hrdinů (konkr. Vincent), jehož vraždě jsme přihlíželi de facto dobrou půl hodinu předtím. Dialogy: Rozhovory se točí de facto kolem různých Big Maců, erotických masáží nohou a starých televizních seriálů. Několikaminutové víceméně směšné černočerné dialogy kolikrát bez jakéhokoliv vztahu k filmu, ale na druhou stranu i zábavné dialogy, i když vesměs o ničem, nás provází celým tímto filmem. Herecké výkony: Herecké výkony všech herců jsou fascinující. A přece i nad těmito "všemi" je ještě jeden, díky kterému se dostala skoro upadající hvězda Johna Travolty v roli groteskního gangstera Vincenta Vegy v Hollwoodu opět na výsluní. Původně se totiž do role Vincenta počítalo s jiným gaunerem, a sice s Johnem Madsenem. Z jeho grotesky jde jistěže mráz po zádech, ale divák, který ze strachu z filmu neuteče, drží takovému gangsterovi palce. Mladičká tehdy začínající přitažlivá Uma Thurman by si snad svým tanečním výkonem zasloužila samotného Oscara..Špatná ale nebyla ani ve svém útulném baráčku při kamerovém sledování Julese nebo při svém šňupacím a skoro smrtícím koktejlu! Scénář: Jediný Oscar z původně sedmi nominací! Tarantinova volná ruka v podobě krvelačného scénáře přeneseného na filmové plátno skutečně velkorysým a mimořádně dráždivým způsobem. Film bez hlavního určitelného hrdiny, ale i tak velice silný. Hudba: Geniální!!! Jedním slovem nejsilnější složka hned po výkonech herců Jacksona, Travolty a Thurman..Rock 'n' Roll padesátek opravdu můžu. Násilí: Všeobecně v Tarantinových filmech hodně kritizováno, tady má však spíše místy groteskní než krvelačný charakter, s častým používáním sprostých slov a zčásti i rasistických nadávek, které ovšem k zachycovaným typům patří. Shrnutí: Promyšlená struktura filmu, kombinace překvapivých prvků, zápletka postavená na důmyslně připravených zvratech, prolínání časoprostorových vazeb umožňující několika historkám i několik point najednou, perfektně stylizované dialogy s plejádou vynikajících hereckých hvězd, silný scénář a dynamická hudební složka učinili z tohoto filmu oblíbený divácký hit především mezi mladými rebely a z jeho režiséra kultovního autora jedné generace, mezi kterou patřím i já. Na závěr: To bych se snad už jen zmínil o tom, že se jedná ve své podstatě o film který se zaobírá tématy jako jsou odpuštění, milosrdenství vlastně všechny ty povídky končí nějakým tím vesměs smířlivým gestem. Pulp fiction se stal ihned po svém uvedení do kin kultovním a paradigmatickým filmem postmoderny. V jistém měřítku se jednalo o opravdu novátorský film v duchu tradice avantgardy šedesátých let 20. století.(10.10.2007)

  • Hakha
    *****

    Tolik silných okamžiků a šílených příběhů se v jednom filmu jen tak nevidí. Naprosto dokonalé herecké výkony, soundtrack, dialogy, kamera a není snad nic, co by se tomuto kultovnímu filmu dalo vytknout. Má srdcovka, kterou hodnotím 5 hvězdičky... „Pokud jsem dobře informován o situaci, máme tu auto plus tělo mínus hlava v garáži“(20.2.2006)

  • Falko
    *****

    John Travolta - (Vincent Vega) +++ Uma Thurman - (Mia Wallace) +++ Samuel L. Jackson - (Jules Winnfield) +++ Tim Roth - (Pumpkin - Ringo) +++ Amanda Plummer - (Honey Bunny - Yolanda) +++ Eric Stoltz - (Lance) +++ Bruce Willis - (Butch Coolidge) +++ Ving Rhames - (Marsellus Wallace) +++ Rosanna Arquette - (Jody) +++ Peter Greene - (Zed) +++ Frank Whaley - (Brett) +++ Steve Buscemi - (Buddy Holly) +++ Christopher Walken - (Kapitan Koons) +++ Quentin Tarantino - (Jimmie Dimmick) +++ Harvey Keitel - (Winston ´The Wolf´ Wolfe) +++ Hudba: Kristen Becht, Billy Gottlieb, Rolf Johnson, Chuck Kelley, Laura Lovelace, The Marketts, Kathy Nelson, Karyn Rachtman, Mary Ramos +++(17.11.2006)

  • Faidra
    *****

    Těžko říct něco, co už neřeklo sto lidí přede mnou a líp. Snad jen tolik, že hlášky z málokterého snímku se zaryjí tak hluboko, že je člověk používá ještě roky poté. Výběr z mého Top 10 : "A jak teda říkají čtvrtlibráku se sejrem?" "Jsem připravená, uděláme to teď hned a tady." "Zed je mrtvej, lásko, je mrtvej." "Kdybys měla bříško, dal bych ti do něj pěstí." "Viděls na tomhle baráku nápis - Sklad mrtvejch negrů?" "Já za to nemůžu, najels na ňákej hrbol nebo co..." "Zmizíš nebo tě zmizím já." Existuje nějaký jiný film, kde diváka u resuscitace člověka, který se předávkoval drogami, nebo u zastřelení nevinné oběti bolí břicho od smíchu dva dny? A existuje kromě Tarantina někdo, kdo dokáže z neskrývaně brakového materiálu, s minimem prostředků a herci v té době prakticky neznámými nebo považovanými za odepsané, vytvořit kult?(1.7.2007)

  • robbiee
    *****

    [imdb: 9.0/10] | me: Mega KULT! No doubt about it. Yeah, we cool. Two things. Don't tell nobody about this. This shit is between me, you, and Mr. Soon-To-Be-Living-The-Rest-of-His-Short-Ass-Life-In-Agonizing-Pain Rapist here. It ain't nobody else's business. Two: you leave town tonight, right now. And when you're gone, you stay gone, or you be gone. You lost all your L.A. privileges. Deal? (21.1.2013)

  • - Ve scéně, kdy si Mia (Uma Thurman) objednává shake, se číšník ptá, zda si dá Martin a Lewis nebo Amos a Andy. Dean Martin a Jerry Lewis bylo bělošské komediální duo, The Amos 'n Andy Show (od r. 1951) byl pořad s černošským duem v hlavní roli. Ptal se jí tedy, jestli chce vanilkový nebo čokoládový shake. (Janzic999)

  • - Na začátku filmu ve scéně přepadení kavárny říká Honey Bunny (Amanda Plummer): "Any of you fucking pricks move, and I'll execute every motherfuckin' last one of you". Když pak vidíme stejnou scénu z pohledu Vincenta (John Travolta) a Julese (Samuel L. Jackson), říká: "Any one of you fucking pricks move, and I'll execute every one of you motherfuckers!" (nAS)

  • - Kapitán Koonz (Christopher Walken) nosí hodinky značky Lancet WWI Trench. (dyfur)