Režie:
Ondřej TrojanScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Asen ŠopovHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Aňa Geislerová, György Cserhalmi, Jaroslava Adamová, Miroslav Donutil, Jaroslav Dušek, Iva Bittová, Ivan Trojan, Jan Hrušínský, Anna Věrtelářová (více)Obsahy(2)
Příběh o lásce a také osudovém setkání dvou odlišných povah je zasazen do období 2. světové války. Hlavní hrdinka, nedostudovaná lékařka (A. Geislerová), je nucena kvůli ilegální činnosti svého přítele opustit město a skrýt se před okupanty ve vysokohorské vsi. Tam nalézá útočiště v chalupě zemitého Jozy (G. Cserhalmi) a po počáteční nedůvěře se mezi nimi vytváří upřímný, později milostný vztah. Eliška poznává i tvrdý život lidí v tomto Bohem zapomenutém místě, kde lidé dokáží být milí i krutí stejně jako příroda kolem nich. Zažívá tu vesnické rituály, setkání s partyzány a ruskými vojáky i konec hrozné války… Film, který je připomínkou květnových událostí roku 1945, vznikl podle stejnojmenného povídkového souboru Květy Legátové a podle scénáře Petra Jarchovského, režii měl Ondřej Trojan. (Česká televize)
(více)Recenze (578)
"Jarchovský změnil také pojetí postav, které zjednodušil a okradl o většinu jejich bohatství, takže kořenářka Lucka ve filmu působí jako šílená čerodějnice, starý Gorčík se (především díky podání Jana Třísky) chová a vypadá, jak kdyby utekl z levného westernu; a z částečně opovrhovaného vesnického…"
"Ondřej Trojan natočil teprve druhý celovečerní film, ale ve výsledku působí vyzráleji, než v zásadě skotačivé a nezávazné (byť již kultovní) Pějme píseň dohola, kde se valil jeden sklepácký skeč za druhým a dějová linka byla jen kvůli tomu, aby nějaká byla. Doufejme, že mu producentské starosti…" více
"Želary ponúkajú silný a dramaticky bohatý príbeh, s vlastnosťou diváka chytiť a už tak ľahko nepustiť. Ak sa radi vraciate späť v čase, milujete nespútanú prírodu a príbehy skutočných ľudí, nemali by ste si Trojanov film nechať újsť. Napriek tomu, že sú Želary len fiktívnou dedinkou, jej výpoveď…" více
"Příliš mnoho charakterizačních prvků je popisných, příliš často selhává pojetí postav i jednání jim přisuzované. Pokud pominu operetně směšné "odbojování" v úvodu, vadí mi klišovitě, "skanzenovitě" vykreslený venkov, opatřený jen několika prostoduše načrtnutými symboly mravů i povah. Nevěrohodné…"