Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (295)
Azda jeden z najlepších českých seriálov vôbec ... už len tá - na dobu i krajinu - veľkolepá výprava si zaslúži zvláštnu pozornosť, o prekrásnej hudbe Karla Svobodu nehovoriac. Cirkus Humberto však nie je len - v istých ohľadoch - prelomovým počinom, ale predovšetkým hlboko ľudským, hrejivým, generačným opusom, hodným všemožnej pozornosti množstva divákov. Menšie výhrady by som mala k nie vždy celkom dobre zvládnutým starnutím postáv, kedy sa napríklad blonďavé modrooké chlapča mohlo zmeniť na čiernookého a pomaly už sivejúceho 17ročného mladíka ... Nebyť týchto detailov, a nebyť prílišnej epizodickosti (predsa mám len radšej príbehy smerujúce k jasnej pointe), považujem tento seriál za svoj osobný seriálový objav roka. ()
Vždy, když slyším tu překrásnou hudbu, zamrazí mě a srdce mi párkrát bouchne trochu rychleji.. Nejprve se mi v pár sekundách vybaví celý příběh Cirkusu Humberto a hned poté si vzpomenu na Karla Svobodu (jaká škoda, že už nemůže nic dalšího složit). Cirkus Humberto jsem sledovala jako malá a před nedávnem jsem opět na pár dílů narazila. Přestože mám raději první díly, líbí se mi i jako celek a patří k seriálům, na které nikdy nezapomenu. ()
Cirkus mi nikdy nepřipadal jako nějak zvlášť zajímavá zábava, ale jeden z mých nejoblíbenějších spisovatelů, mistr zemitého slova, Eduard Bass mě málem přesvědčil o opaku.. A jiný mistr, či režisér považovaný za mistra, totiž František Filip, se dané látky chopil a učinil z ní legendu české seriálové tvorby, pokud pomineme fakt, že se jedná o seriál koprodukční.. Famózním se jeví rozhodně ústřední hudební motiv Karla Svobody !! Absolutorium, za mě jasných pět hvězdiček.. Dál už lze Filipovi přiznat snad jen to mistrné vedení svých herců, hvězdy vedle hvězdy.. ()
Můj nejoblíbenější seriál z domácích pastvin a vzorová ukázka, jak převést knihu na plátno/televizní obrazovku, aniž by scénárista úzkostlivě hlídal každý svůj krok. Ne vždy se takový postup vyplácí, zde se ale vyplatil vrchovatě. Výkvět nejlepších českých herců, kteří spolupracují se zahraničními ve stejné shodě, v jaké funguje běh samotného cirkusu, zaručuje spolu s nestárnoucím příběhem nestárnoucí podívanou. Za okupace udělal Bassův román pro Čechy zázraky, aniž vznesl jediné slovo proti německému národu, dnes se to jeho televizní podobě daří se stejnou silou. Nestydím se přiznat, že pokaždé, když vidím a slyším Bureše-Bartošku recitovat Máj, tlačí se mi slzy do očí. ()
Většinou se film (nebo seriál) knižní předloze těžko vyrovnává. Navíc pokud jde o dílo tak poutavé, jako je Cirkus Humberto od Eduarda Basse. Františku Filipovi se to ale skvěle povedlo - Cirkus Humberto patří k nejlepším českým (dobře československým, sice za vydatné pomoci německé kinematografie) seriálovým počinům, a těžko říct, jestli jsem kdy viděl nějaké dílko, kterého by se zúčastnila taková plejáda známých tváří. Líbilo se mi, jak skvěle se František Filip vyrovnal se stárnutím herců - přece jen, život Václava Karasa (Jaromír Hanzlíka) mapuje od dětských krůčků až ke stáří. Nelze nezmínit také výbornou hudbu Karla Svobody (Krev toulavá v podání Karla Gotta). I když jsem chvilku přemýšlel o plném hodnocení, přece jen - v druhé polovině seriálu (přesun do Prahy,varieté) mi přišly některé scény trochu odbyté... ()
Galerie (392)
Zajímavosti (60)
- V epizodě zazní hovorové pojmenování pro zedníka „rochně“. Správně to bylo pojmenovávání pro zednické učně, nejspíš proto, že než se řemeslo naučili, vypadali jako rochně, tedy prase. Další souvislost může být s tím, že se dříve stavělo z nepálených cihel, kterým se říká vepřovice. (sator)
- Ve scénách, kde Jaromír Hanzlík (Václav) předvádí dvojná salta na cválajícím koni, za něj zaskakoval jako dublér známý český fyzioterapeut vrcholových sportovců doktor Pavel Kolář. Jako honorář za svůj výstup tehdy dostal osm set korun. (fleker)
- Pro scény se lvy byly použity dvě klece v sobě, které byly kovovými pruty v přesném zákrytu, takže herci byli v bezpečí. (M.B)
Reklama