Režie:
John MooreScénář:
David SeltzerKamera:
Jonathan SelaHudba:
Marco BeltramiHrají:
Liev Schreiber, Julia Stiles, Seamus Davey-Fitzpatrick, Mia Farrow, David Thewlis, Michael Gambon, Pete Postlethwaite, Bohumil Švarc st. (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mnozí lidé věří, že proroctví z knihy Zjevení je předzvěstí děsivé budoucnosti, která náš svět čeká. nebo že sestává ze střípků historie, které v naší době ožily. Znamení vidíme všude kolem: teroristické útoky, extrémní projevy počasí. jejich výčet je dlouhý. Tato pasáž Bible pojednává konkrétně o příchodu Antikrista, který na svém těle nese numerickou sekvenci 666: znamení Bestie. Svou sílu bude čerpat přímo od Satana, který mu tak pomůže vytvořit falešné království, což bude signál počátku Armagedonu. Robert Thorn o podobných temných proroctvích nic neví - jako zkušený americký diplomat má jiné starosti. Jeho žena Kathryn právě prodělala komplikovaný porod a zatím ještě neví, že během něj dítě zemřelo. Thorn, který je nenadálou ztrátou zdrcen, o ni má velké obavy - v minulosti potratila již dvakrát a tato zpráva jí jistě vezme poslední zbytky naděje.
Nemocniční kněz, otec Spiletto, Thornovi ukáže jiné dítě, které se narodilo té noci a jehož matka zemřela při porodu. Přemluví jej, aby si nemluvně vzal - Kathryn se nikdy nedozví pravdu a syn, kterému dali jméno Damien, bude vyrůstat jako jejich vlastní. Po přestěhování celé rodiny do Velké Británie se začínají okolo nyní již pětiletého Damiena objevovat silně znepokojivé věci: Na oslavě jeho narozenin se oběsí chůva, Thorn je důrazně varován záhadným knězem, výlet dětí do zoo vyvrcholí šíleným chaosem, Damien během návštěvy kostela propadá hysterii a rozmazané pohyby na sérii fotografií jsou předzvěstí šokujících úmrtí. Pak ale tragédie udeří ještě blíže a Thorna čeká odhalení děsivé pravdy: Damien není obyčejné dítě, ale ztělesněný Antikrist, jehož příchod byl již dlouho očekáván. Aby dokázal zabránit nevýslovnému teroru, který svět v případě dokonání Satanova díla čeká, musí Thorn učinit hrůznou oběť. Film je založený na dnes již klasickém hororu Richarda Donnera Přichází Satan! (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (302)
Myslím, že většina zdejších kritiků není k filmu zcela férová. Satan přichází není žádný excelentní kousek, ale taky si nezaslouží takové výpady na údajnou nulovou atmosféru či údajně hrozný scénář. Samozřejmě, že John Moore narazil na odpor fanoušků původního filmu, ale s tím se dalo počítat - důležité však je, že tenhle film rozhodně není určený pro ročníky 1976 a starší. Je pro ty, kteří originál neviděli. Já nedopatřením patřím mezi ně (i když ne již rokem narození) a možná, že právě proto jsem spokojenější než všichni ostatní. Film nepostrádá napětí, kvalitní herecké výkony, je dobře ozvučen, některé scény mají potřebný dynamický spád a spousta dějových prvků je do filmu výborně zabudována (samozřejmě, že za to je třeba vděčit hlavně originálu). A to není málo. Nebýt zmršeného a příliš rychlého konce, který zanechává mírné rozpaky a hlad po opravdovém finále, uvažoval bych možná i o jedné bonusové hvězdičce navíc. Takhle je to za tři. [září 2006] ()
Většinou se snažím u hororových sérií držet chronologické pořadí jednotlivých dílů tak, jak byli postupně natočeny. Pro tentokrát jsem však udělal výjimku, protože jak třetí díl, tak i tento remake jsem už v minulosti jednou viděl a nedávno jsem shlédl původní The Omen. Tudíž jsem chtěl oba filmy porovnat, dokud mám ještě v sobě živé (aktuální) dojmy. Bohužel musím skutečně souhlasit, že film režiséra Moorea je zcela zbytečným remakem téměř dokonalého originálu. Přestože se zde najde několik odlišností, jde zde vidět pokleslá úroveň kvality a to snad ve všech směrech. Docela chápu názory lidí, kteří dosud neviděli původní The Omen (nebo ho viděli až po zhlédnutí remaku), že na ně udělal tento příběh dojem, ale pokud porovnáme oba filmy a jejich vzájemnou podobnost (podobnost důležitých momentů), tak i přes modernější prostředky na mě udělal mnohem větší dojem starý originál. Tam fungovalo vše (hlavně tedy atmosféra) téměř bezchybně, skvěle se pracovalo na postupném gradování jednotlivých scén (i samotného příběhu), ale zde to místy dost skřípalo. Mohl za to i fakt, že se tvůrce snažil diváka jakoby šokovat tím, co už bohužel jednou viděl a za mnohem lepší situace. To platí především u některých úmrtí (kněz, fotograf). Také úroveň hereckých výkonů byla někde úplně jinde. Představitel Damiena mi byl krajně nesympatický a svému předchůdci nešahal ani po kotníky. Obdobně tomu bylo i u Julie Stiles, které to tady moc nesvědčilo. Mia Farrow taky nebyla tak „démonická“ jako Billie Whitelaw. Takže jediný kdo mi udělal alespoň trochu radost, byl Liev Schreiber. Toho mám coby herce docela rád a ani tady mě vyloženě nezklamal. Bohužel však musím konstatovat, že v souboji obou filmů, tento remake prohrál na plné čáře. Tudíž mu nemohu dát ani průměrné hodnocení. 40% ()
O dvacet let později, když se šestky setkají v tajemném trojčíslí, ďábel se vrátí na svět... Remake původního filmu The Omen s příběhová linie až na pár drobností identickou, ale bez působivé hudby. Herci jsou slušně vybraní a nedělají ani na vteřinu ostudu. Nejvíc mě zaráží, že remake nevyužívá hlavní zbraň původního filmu, hudby(a z ní vycházející atmosféry), a výrazně zvýšil tempo. Obyčejně bych to ocenil, ale u podobně laděného hororu to prostě není správné. Výsledná atmosféra je slabší, ale zase pro dnešního diváka přístupnější, stejně jako obohacení o snové pasáže. Rozhodně ne pokažený remake, jen je modernější i při zachování celého příběhu, ale kdo se opravdu bál? Ten kluk byl nějakej divnej, ale bez Ave Satani to není ono... (průhlednější konec být nemusel) ()
Celkom zbytočný film. Remake málokedy predčí originál a toto je ďalším dôkazom. Nie zlý, ale ani nie moc dobrý. Možno sa až moc drží pôvodnej verzie a kopíruje jednu scénu za druhou. To by až tak nevadilo, ale jednoducho tomu chýba atmosféra a trochu viac svižnosti by tiež neuškodilo. Na film som sa tešil z osobných dôvodov, bohužiaľ zbytočne. To najlepšie na filme je prvých 5 minút kedy rabíni (či kto sú to) citujú z biblie (či z čoho) a zakomponujú do toho pád Svetového obchodného centra. ()
V tomto případě se drasticky odlišují hodnocení dvou skupin hodnotitelů - těch, co film berou (ať už správně nebo chybně) jako remake a těch (o dost méně) ostatních. S remake nemám problém, včera jsem film viděl v originále a poprvé.. a tím pádem nemám asi ani takový problém s filmem jako takovým. Samozřejmě žádný novátorský počin se nekoná, ale film docela svižně odsejpá, řada scén je pěkně udělaná, pár dobrých nápadů ve scénáři se taky najde, Mia Farrow je hodně dobrá... za tři to vydá, za víc ani náhodou. Film dobrý na skouknutí, když se flákáte v hotelovým pokoji jako já včera, pokud máte (jako já) třicet nezkousnutejch dývek (nikoli dívek, dývek! - nebo že by dívek?), strčte ho v hromadě spíš někam dolů.... ()
Galerie (68)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (20)
- Scéna, kdy novináři stojí před ambasádou v Londýně, se ve skutečnosti natáčela na ulici 5. května 1640/65, Praha-Nusle. Jde o kongresové centrum. Společenská akce se natáčela v Národním muzeu, které leží na Václavském náměstí. Setkání Thortna s duchovním otcem se odehrálo Praze na Malé Straně, konkrétně jde o ulici Na Kampě. Zhruba kolem 48. minuty utíká duchovní otec v bouři do chrámu. Ve skutečnosti utíká po ulici Barborská, kterou můžeme najít v Kutné Hoře. Italské město s nemocnicí je ve skutečnosti Praha-Nové Město, konkrétně pak Divadelní ulice. Italské náměstí je ve skutečnosti Náměstí Václava Havla. Pohled na starý klášter v Itálii byl natáčen na Zvíkovském Podhradí u vodní nádrže Orlík. K natočení nádvoří kláštera v Itálii posloužil hrad Zvíkov. Starý hřbitov v Itálii je ve skutečnosti zřícenina renesančního zámku Zvířetice. [Zdroj: filmovamista.cz] (pornogrind)
- Při automobilové honičce v závěru filmu je na fasádě domu zřetelný nápis "Městská část Praha 2", ačkoli se děj filmu odehrává v Londýně. Ve scéně, kdy jede celá rodina do kostela, je zase z auta vidět na jednom z obchodů na ulici nápis „Ovoce – zelenina“. (Akumulátor)
- Seamovi Davey-Fitzpatrickovi během natáčení neřekli, že ztvárňuje satanova syna, tvůrci si mysleli, že je příliš mladý na to, aby to pochopil. (imro)
Reklama