Reklama

Reklama

Tak se ptám

(seriál)
Drama / Psychologický
Československo, (1980–1983), 15 h 28 min (Minutáž: 70–102 min)

Režie:

Jiří Adamec

Hrají:

Tomáš Juřička, Petr Oliva, Miroslav Zounar, Vladimír Menšík, Radovan Lukavský, Vladimír Dlouhý, Jiřina Švorcová, Jana Hlaváčová, Dana Bartůňková, Jan Čenský, Dagmar Havlová, Ivana Andrlová (více)
(další profese)

Epizody(11)

Obsahy(1)

Tak se ptám je volný cyklus samostatných příběhů ze života mladých lidí. Ve své době upoutal pozornost svou nestrojeností a věrohodností. Triumvirát úspěšných autorů, manželů Zelenkových a režiséra Adamce, v letech 1980-83 vytvořil 11 příběhů věnovaných se tématům jako je: protekce, nezralost vztahů, alkoholismus, žárlivost, tedy životním vzletům a pádům. Na obrazovce jsme tak ponejprv mohli vidět začínající mladé herce, kteří se časem stali velmi žádanými a obsazovanými, např. Karla Rodena nebo Vilmu Cibulkovou. (sator)

(více)

Recenze uživatele Marthos k tomuto seriálu (2)

Výhoda (1980) (E01) 

Úvodní epizoda z úspěšného televizního cyklu Tak se ptám, který býval zaměřen na ožehavé problémy v tehdejší společnosti, rozehrává nadčasový konflikt o úplatkářství, o tom, že znalosti (ne)lze vyvážit penězi a vlivnými protekcemi, a také o ztrátě důvěry a pocitu vlastní nedostatečnosti. Nepochybně kvalitní scénář Otto Zelenky byl svěřen do rukou Jiřímu Adamcovi, který do hlavních rolí obsadil Jiřinu Švorcovou, Vladimíra Menšíka a Vladimíra Dlouhého. Všichni hrají otřesně: Dlouhý hystericky, Menšík a Švorcová schematicky. Celek je bohužel nesnesitelně přepjatý a svým způsobem i nechtěně komický. A přitom jde o závažné věci... ()

Příliš mladí na lásku (1980) (E02) 

Vrásky z první lásky. Příběh Aleny a Ondřeje přirozeným způsobem popisuje radosti i strasti mladých milenců, pokoušejících se uhájit svůj vztah navzdory všemu a všem. Zajímavé téma, ale z dnešního pohledu už možná pasé. Ivana Andrlová s Janem Čenským tvořili v osmdesátých letech sehranou dvojici, která funguje sama o sobě, proč ne. Blanka Bohdanová vysekla i na malém prostoru strhující portrét unavené ženské, které to v životě nevyšlo a sledovat charakterové proměny Jany Hlaváčové je doslova radost. Jiří Adamec uměl kdysi dobré filmy, škoda, že později dal přednost jiným žánrům. ()

Reklama

Reklama