Reklama

Reklama

Zlé královně (Julia Roberts) se podařilo získat vládu nad královstvím. Uprchlá princezna (Lily Collins) se však svého výsostného práva jen tak snadno nevzdá a rozhodne se jednat. Za pomoci sedmi vynalézavých trpaslíků začíná plánovat odvetu. Sněhurka ožívá v novém dobrodružném příběhu plném lásky, ale i žárlivosti a zrady. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (22)

Trailer 1

Recenze (689)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $85miliónovTržby USA $64,935,167Tržby Celosvetovo $167,100,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,214,803 //počet predaných kusov 425,052Tržby za predaj DVD v USA $21,880,002 //počet predaných kusov 1,268,125║ No ako obsadenie Julie Roberts do úlohy "krásnej" kráľovnej trapas roka, nepochopiteľné, za to Lily Collins je roztomilá a ďaleko predčí "suchý" náprotivok roka 2012 Kristen Stewart, Tarsem Singh je verní svojmu uletenému vizuálu a podáva príbeh sebe vlastným štýlom, takže tu máme pekný gýč, ktorý miestami pôsobí otravne a miestami mu to aj vychádza, hlavne výcvik Snehulienky, či niektoré kiksy s trpaslíkmi sú fajn, celkovo len podpriemer. /40%/ ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(Komentář může obsahovat spoilery) Filmy Tarsema Singha vždy pracují se žánrem tak, že konvence s ním spojené ozvláštňují vypravěčskou změnou perspektivy. V psychologickém thrilleru se doslova noříme do mysli sériového vraha, v dramatu z nemocničního prostředí si své příběhy vzájemně ovlivňují jejich dva fabulátoři, v akčním fantasy je na dění nahlíženo z božského pohledu na místo upřednostňování lidského hrdiny. V případě pohádky se pravděpodobně nejzažitější disneyovská verze Sněhurky genderově obrací naruby, a tak se z titulní hrdinky dělá emancipovaná obdoba Robina Hooda, která již není pouze pasivním objektem hrdinových tužeb, ale sama aktivně jedná. (Objektem na pohled se zde naopak stává princ, což je Zlou královnou na mnoha místech glosováno.)_____ Český překlad názvu právě vybízí ke srovnání s "kanonickou" verzí pohádky a nakládáním s jejich charakteristickými prvky (trpaslíci, jablko ad.), ale mnohem podstatnější je originální titul MIRROR, MIRROR. Určuje totiž formální strukturu díla, založenou na "zkreslení odrazu". Vyprávění je zdánlivě filtrováno skrze postavu Zlé královny, která nám po dobu tří čtvrtin podává verzi příběhu ze svého hlediska. Je přitom značně ironická, což je sjednocujícím principem pro většinu scén (ironie založená na rozporu mezi řečeným a myšleným, mezi atmosférou scény a dialogy v rámci ní atd.). Nakonec se ale ukáže, že ústřední protagonistkou nebyla Zlá královna, ačkoliv to film nespolehlivě prezentoval, ale Sněhurka, což s sebou nese i přepnutí do zcela jiného modu - muzikálového. Ten, přestože na něj řada lidí nadává, je opodstatnitelný uvědomělostí úvodů a závěrů ve filmech i filtrací (Královnin "marionetový" prolog, Sněhurčin bollywoodský epilog) a taktéž vyplněním mezery z první čtvrtiny, kdy Sněhurka konstatuje, že za života jejího otce lidé zpívali a tančili._____ I manýrističnost, která je vytýkána s poukazem na okázalost kostýmů, by se dala snadno vyvrátit jejich mnohovýznamovostí a motivovaností ve vyprávění. Kostýmy zde slouží nejen k určení sociálního statutu postav (časté je okradení pánů kmány právě o oblečení, narážky na genderové role s oblečením spojené), ale i jako metafora povahových vlastností (význam svých převleků v bajkách) a jako kompoziční prvek (možnost přestrojení či dokonce "přepravy"). Soustředěním se na formální stránku by se dalo pokračovat v podstatě do nekonečna, protože za rozbor by stála míra vyprázdněnosti/plnosti mizanscény vzhledem k (ne)přítomnosti Sněhurky/Zlé královny, barevná dieferenciace (dominance zlaté u Zlé královny, modré ve scénách s Princeznou) i řada kompozičních návazností při spojování scén mezi sebou._____ Nedošlo by ale na symptomatickou bohatost snímku, kdy se jedná o zjevnou satiru na posedlost krásou a zároveň "sociální" vyjádření se ke způsobům řešení ekonomické krize. Podstatné je ale jedno: MIRROR, MIRROR je formálně neuvěřitelně opojné dílo, jehož ozvláštnění oproti známé předloze spočívá ve změně perspektiv(y) a v rámci filmu samotného pak v sebeuvědomělosti při ironickém komentování použitých formálních strategií (vypravěčských - kdo je hlavní hrdinka? i stylistických - např. kostýmy). () (méně) (více)

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tak zajímavě to ze začátku vypadalo, když jsem si naivně myslel, že Sněhurčin příběh tentokrát uvidím vyprávěný z pohledu královny, která byla v podání Julie Roberts opravdu perfektní a neměl bych nejmenší problém držet jí palce. Bohužel jsem se pletl, žádná finta "oblafneme vás trailerem" se nekonala, královna měla postupem času méně a méně prostoru a do popředí se dostávaly infantilní vtipy, naprosto nesnesitelní trpaslíci a další zbytečné podivnosti a podivné zbytečnosti. Na konci jsem z toho všeho byl tak nevěřícně zpitomělý, že se mi líbilo videoklipové finále. Za ně, za Julii Roberts a za Menkenovu hudbu dávám dvě hvězdy, víc ale ani cíp. To, co film udělá s postavou královny, mimochodem skvěle vystihuje scéna, kdy si Julia Roberts nechá natřít obličej ptačími... ehm... trusem. Pak už to je jenom horší. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Myslím, že alespoň pro ty výtvarně vypiplané scény to stojí za pozornost. Desítky milionů dolarů evidentně padly na honosné sály, výrobu umělého lesa a vymazlené kostýmy. Indický tvůrce Tarsem Singh, který stále čeká na pořádné prosazení v továrně na sny, má pevnou autorskou vizi a výtvarné cítění, které mu můžou mnozí kolegové jen tiše závidět. První plus. Ironická Julia Roberts (zatraceně jí to sluší) bezpečně strká zbytek hereckého osazenstva do kapsy. Druhé plus. Zbytek ale pokulhává. Uvolněná a bizarní hra na postmoderní pohádku s bollywoodskou tečkou selhává v tom, že mezi těmi esteticky poutavými záběry nalézáme show, kdy se parta lidí snaží po svém vyzrát na klasické pohádkové téma. Zůstali však jen na půli cesty, protože jejich pohádka není až tak dojímající a jejich jízlivost není až tak vtipná. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Sněhurku v její tradiční podobě zakonzervoval Disney už před válkou, proto všechny další pokusy o oživení téhle klasiky představují jen více či méně ambiciózní nadstavby. Vzhledem k tomu, že se z téhle látky stal takový zlatý grál, Disney nikdy nepovolil oficiální pokračování a konkurence vždycky musí přicházet s něčím navíc. Z takových nápadů můžeme zavzpomínat na roztomilé trpaslinky nebo naopak na příběh hrůzy, Mirror Mirror Tarsema Singha přichází v době Snow White and the Huntsman a chtě nechtě spolu musí oba filmy soupeřit. Je to trochu škoda, protože žánrově jde pokaždé o něco jiného. Tohle je herecké sólo Julie Roberts v nové komediální poloze, která se nepodbízí a je něčím nová. To, co se děje mimo scény s ní je sice odvaz, ale špatné to také není. Zajímavé triky, opulentní kostýmy, nevšední pojetí prince a dialogy, které by nikdo v pohádce nečekal, to je, oč tu běží. To závěrečné taneční číslo budu ignorovat, protože je hrozně anorganické (podobně jak v Milionáři z chatrče). ()

Galerie (114)

Zajímavosti (18)

  • Pri pohľade na prvé zábery z nakrúcania boli tvorcovia prekvapení a tvrdili, že by začarované zrkadlo na kráľovninu otázku: "Kto je najkrajší na tejto zemi?" určite nemalo odpovedať: "Ty pani, si nádherná, ale najkrajšia je Snehulienka". Julia totiž v krvavočervených šatách a korunke pôsobí naozaj očarujúco, až je nemožné si predstaviť, že bude nevinnej mladej Snehulienke hádzať na jej ceste za šťastím polená pod nohy. (Aberforth)
  • Na jaře 2012 byly v kinech uvedeny hned dvě filmové adaptace příběhu o Sněhurce a v obou dabovali hrdiny členové kapely Nightwork. Ve filmu Sněhurka se dabingu ujal Vojtěch Dyk a ve filmu Sněhurka a lovec (2012) Jan Maxián. (JUK_JANA)
  • Jedná se o posledním film, na kterém s režisérem spolupracovala kostýmní návrhářka Eiko Ishioka, která zemřela začátkem roku 2012. Její kostýmy se objevili ve všech Tarsemových předchozích filmech. (CBD)

Související novinky

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Oscars 2013 - výsledky

Oscars 2013 - výsledky

25.02.2013

Letošní udělování cen Akademie máme za sebou. Diváci i přímí účastníci slavnostního večera zřejmě přežili ostrý humor letošního moderátora Setha MacFarlanea. Kromě tradičního vzpomínání na ty, kteří… (více)

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

10.01.2013

Nikoho asi nepřekvapí, že se žádné překvapení nekoná. Letošní nominace na Oscary jsou opět nudně konzervativní a předvídatelné. Emoce opět budí spíš nenominování některých filmů – fanoušci Temný… (více)

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Reklama

Reklama