poster

Hanebný pancharti

  • USA

    Inglourious Basterds

  • USA

    Inglorious Bastards

    (pracovní název)
  • Německo

    Inglourious Basterds

  • Slovensko

    Nehanební bastardi

  • Austrálie

    Inglourious Basterds

  • Nový Zéland

    Inglourious Basterds

  • Velká Británie

    Inglourious Basterds

  • Kanada

    Inglourious Basterds

Dobrodružný / Drama / Válečný

USA / Německo, 2009, 153 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    *****

    Tarantino kupodivu splnil, co nasliboval, a natočil film, který bude mít v jeho filmografii po roce 2000 stejné postavení, jaké má Pulp Fiction v devadesátých letech. Totiž výsadní. Na Basterdech by se dalo pochválit snad všechno - od hereckých výkonů, přes scénář, vybroušené dialogy až po několik režijně absolutně dokonalých scén (celý začátek, závěr v kině, Šošanina příprava na akci...). Inglourious Basterds je pro mě zkrátka zatím nejlepší letošní v kině viděný film, šance na překonání vidím maximálně u Districtu 9, Antichrista anebo Avatara. PS: Poslední větu, která ve filmu zazní, by mohl říct sám Quentin.(28.8.2009)

  • Marigold
    ****

    Předchozími filmy se Tarantino klaněl všemu možnému, tímhle se poklonil především sám sobě. A vůbec ne zle! Kontroverzní filmař sice nezapře svoje trademarky, ale Pancharti vyznívají tak nějak usedleji, rozumněji a uměřeněji než jeho otravné žánrové onanie v minulosti. Mám-li vybrat postavu, které jsou podobní nejvíce, byl byto bezesporu Aldo Raine (Brad Pitt). Hanebníci disponují šarmem, cynismem, přímočarostí a vyprávějí rozvleklým jižanským akcentem. Dialogy a jednotlivé situace se neuvěřitelně táhnou, ale zároveň perfektně vytvářejí napětí mezi postavami, které každá další replika může rozetnout v prudkou a krátkou přestřelku. Pancharti nejsou kupodivu snímkem akčním, spíše konverzačním. Co vytknout? Že na neskutečné ploše neudělají nic víc, než odříkají banální partyzánskou historku, předestřou komiksově chytlavé postavy a pokloní se podvratné moci filmu. Srovnám-li to s předchozími Tarantinovými filmy, je to hotový epos... Pro mě osobně zřejmě nejlepší snímek krále filmového pulpu.(17.8.2009)

  • charlosina
    *****

    Hanebný pancharti: Historky z války. Quentin Tarantino mě po dlouhé době svým výplodem odrovnal. Totálně. O jeho posledním filmu jsem nevěděla nic, jen jména Pitt, Schweiger, Roth, kráska Laurent... a to mi stačilo. Ovšem to, co se na mě vrhalo z plátna, jsem nečekala ani v nejmenším... Místo válečného dramatu mi Tarantino naservíroval válečnou tragi-grotesku, a to v tradičně "netradičním" balení. První kapitola mě překvapila a dodala ráz těm následujícím - Christoph Waltz alias "Lovec Židů" vystupuje vyloženě jako vychytralý maniak-magor, o kterém člověk neví, co si má myslet. Hned v kapitole druhé nastupuje Brad Pitt jako "Lovec nácků" a rovněž působí jako přinejmenším "podivuhodné" individuum. A tak to plyne po celou dobu, vážná témata jsou prošpikovaná groteskní atmosférou a to bych ani nečekala, jak mě vyvražďování "těch v uniformách" pobaví. Tarantino se toho prostě nebojí... Absurdní příběh stojící na konverzačních pilířech mě vyloženě odrovnal a na dotaz (pronesený s nezaměnitelným akcentem): "Budete i nadále nosit nacistickou uniformu?" nikdy nezapomenu.(1.9.2009)

  • tron
    ****

    „Za toto vás zastrelia.“ – „Nemyslím. Možno zavolajú na koberček. Nebolo by to prvý raz.“ Minimálne 7O% filmov z celého sveta má banálne, tupé, tuctové, v lepšom prípade priemerné dialógy. Hoci nie som žiadny extra fanúšik Quentina Tarantina (= nemyslím si, že kufrík z PULP FICTION je metafora na nekonečný súboj Dobra, Zle a Metafyziky, je to proste obyčajný kufrík), na jeho nový film sa vždy teším. On medzi tých 7O% nepatrí. Jeho hlášky berú dych („Drž hubu a začni si to rovno trénovať.“) a zo zaškatuľkovaných hercov kreše zaujímavé herecké osobnosti, prenášajúce neskutočné dialógy. Jedná sa síce častokrát o dialógové perly, väčšinu času však dialógy nestrhávajú pozornosť od deja. Naopak, sú takou prirodzenou súčasťou deja, že ak sa začne strieľať a tiecť krv, je to nuda, ale len čo sa znova začne hovoriť, je to bomba. NEHANEBNÍ BASTARDI majú svoje mínusy (o vec, na ktorú som sa najviac tešil, teda židovské komando baseballovou palicou masakrujúce Nemcov, v deji takmer vôbec nejde a skvelý Brad Pitt na plátne skôr nie je, než je). Ale bavilo ma to vďaka dobrým postavám (často čím menej známy herec, tým lepší výkon), vynikajúcim dialógom a prekvapivému scenáru (Hitler samozrejme neumrel v kine... ale je to Tarantino a Tarantino si v pohode upraví históriu tak, ako sa mu práve hodí).(9.5.2011)

  • Djkoma
    ****

    Mám chuť napsat, že IB jsou nejlepší Tarantinův film. Bohužel sebelépe natočený a napsaný pancharti nedokáží překonat mé opojné pocity/dojmy/emoce ze stylově nabušeného Kill Billa. Pancharti jsou opravdu skvělá, neakční, podívaná založená na postavách s neskutečnými dialogy, za které si QT zaslouží neskutečný potlesk a to především v dnešní době, kdy jsou dialogy často jen omáčkou okolo efektů... Krom toho Tarantino dostává z každého herce maximum a u některých se tomu těžko věří (Diane Kruger promine mé nadávky po Troyi a naopak Mélanie Laurent, Christoph Waltz s Pittem jsou neskuteční). Rozdělení do kapitol není špatné, i když možná trochu zbytečné (a název sem QT dal asi jen pro fanoušky, kterým kdysi něco jako IB slíbil:)) jinak tu pancharti příliš nejsou...). Celkově na mě nejlépe působila úchvatná první kapitola, která až do scény v baru představovala výrazný vrchol celého filmu. Potěšilo však také závěr, v kterém se konečně všichni normálně smýšlející dočkali... Přesto to na 5* prostě není. Film ve mě totiž vůbec nic nezanechal a přestože mě bavil, prakticky celých 153 minut, nemám důvod se na něj nejen dívat znovu, ale nějak výrazně na něj vzpomínat. Technicky úžasná záležitost v krásném prostředí s nutnou dávkou nadhledu a scénářem na Oscara, ale to je tak všechno... Třešnička na dortu mi chybí. PS: je to lepší film než jednička Kill Billa, ale to hodnocení prostě výš nejde...(27.11.2009)

  • - Daniel Brühl nadaboval svou postavu ve španělské verzi filmu. (jarkolar)

  • - Německý důstojník odhalí britského agenta v podání Michael Fassbender. Jeho tajemství je vyzrazeno kvůli tomu, že při objednání drinku, ukázal číslo „tři“ na prstech jinak, než jak by jej ukázal pravý Němec a spousta dalších lidí, kteří žijí v Západní Evropě. Zde se začíná počítat od palce. Ve Spojeném Království je to ale od prostředka. (leo430)

  • - Ve scéně, kde major Dieter Hellstrom (August Diehl) navrhne hru s kartami, má pivo v rohu stolu. Když se vrátí s kartami, má pivo na jiném místě. (G3niu5)