Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Na Johna Waynea western netradiční, na dobu svého vzniku tradiční až moc. Žánrová revize, která koncem šedesátých přišla v Hollywoodu do módy, spočívá především v posunu Wayneova kolohnáta do cyničtější roviny. Do trochu cyničtější roviny. Sice chlastá a střílí na zvířátka, ale v nitru je to pořád ten dobrácký strejda z amerického středozápadu. Významnou aktualizací nepředstavuje ani větší prostor pro ženskou postavu, neboť jde o postavu nedospělou a naivní, čili takovou, jaké byly ženy ve většině westernů. Maršál nakonec budí největší respekt tam, kde o novoty neusiluje – monumentální panoramata americké krajiny, Bernsteinův soundtrack (zkuste si při jeho poslechu nevzpomenout na Sedm statečných) a závěrečná přestřelka, kdy jsem chtěl věřit, že Wayne neuhání vpřed na motorovém vozíku, ale skutečně na koni. V té chvíli jsem pochopil, proč MUSEL dostat Oscara. 65% Zajímavé komentáře: Douglas, DaViD´82, mm13(5.2.2011)

  • Bachy
    **

    Ba ne, asi jsem to čekal ještě horší. Přeci jen Maršál v několika scénách funguje, jen ho až příliš často sráží ta naivita a hloupé plácání postav. Coenovci kopírují scénář krok po kroku (opravdu téměř všechny scény se objeví i v nové verzy) a přesto dokáží ze stejné látky vyrobit o mnoho silnější zážitek. Možná, kdyby byl Maršál silnější, neuhýbala by mi pozornost ke všemu okolo...možná, kdybych byl pozornější, byl by Maršál lepší. Asi by 3 hvězdy byly spravedlivější, ale western stojí na nespravedlnosti.(24.10.2014)

  • Douglas
    ***

    Ten film má vynikající momenty, ale přece jen příliš spoléhá na sílu westernové nostalgie, když hrdinové dlouhé minuty brázdí americké prérie a do toho vyhrávají obvyklé hudební motivy. John Wayne je vynikající a svého drsňáka si i přes pokročilý věk užívá, zejména když si strčí uzdu do úst a vyrazí na koni tryskem proti přesile padouchů s puškou v jedné ruce a s koltem ve druhé. Rytmus ale filmu chybí, snaha o komplikace vyprávění je občas dost křečovitá a skutečný padouch příběhu vlastně chybí... Chaney je moc nevýrazný, a naopak Ned Pepper v podání Roberta Duvalla sklízí všechny sympatie. Ke všemu na oba dojde až v úplném závěru a mezitím jsou vlastně úplně vedlejší, protože celá zápletka je vystavěna hlavně jako road movie s opileckým drsňákem, frajerským hezounem a přidrzlou dívčinou... Každopádně finále má Maršál vynikající, na hollywoodské poměry až překvapivě nesmlouvavé a na rozdíl od zbytku překvapivě rytmické.(21.5.2006)

  • Rob Roy
    ****

    Henry Hathaway se na konci kariéry teda hodně pochlapil a natočil jeden ze svých nejlepších snímků. Chlastající a mazácky hrající John Wayne (čím starší, tím lepší) ovládá plátno a je tím nejlepším co film nabídne. Zápletka sice je klasická, ale s mnoha osvěžujícími netypickými scénami, stejně tak sentiment se tu mísí s nekompromisním cynismem, až jsem z toho valil bulvy. Jako by se tu starý Hollywood mísil s tím novým, nastupujícím.(21.4.2008)

  • Jirka_Šč
    ****

    Celou dobu jsem měl před očima True Grit z roku 2010. Porovnání vůbec nedopadá zle. Přestože film plyne v určitých okamžicích pomaleji, vysvětluje pár okamžiků, které jsou v nové verzi vzaty zkratkou a má konec, který mi připadne být logičtější a víc se mi líbí. Mattie výrazně méně charizmatická, čímž jsou některé okamžiky pravdivější. Též překvapivě krásná krajina. Na druhou stranu, remake bratří Coenů má zase "dokonalejší" postavy a postavičky a je realističtější, drsnější a cyničtější. Obojí za 4*.(16.1.2015)

  • - Oscar pro Johna Waynea za hlavní mužskou roli bývá označován jako notně sentimentální ocenění, udělené spíše za Wayneovu úspěšnou a dlouhou kariéru. Nejeden kritik jeho výkon v tomto filmu považuje za zcela teatrální. (-bad-mad-wolf-)

  • - Natáčení probíhalo od 5. září 1968 do prosince 1968. (Stoka)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Charlese Portise. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace