• classic
    *****

    Jasne, zreteľne tu ide o korupciu v boxe,kde naivný „talentovaný” juhoameričan Toro Moreno,ktorý by rád kúpil mame dom sa púšťa do boxerských zápasov cez dobre vymyslenú stratégiu manažéra Nicka Benka(Rod Steiger),ktorý potrebuje ešte obalamutiť tisk,tak ponúkne prácu bývalému novinárovi Eddiemu Willisovi(posledná,ale fantastická rola od Humphreyho Bogarta).Zápasy sú dopredu zorganizované tak,aby všetci súperi proti Morenovi boli knockoutovaní,a potom oni zhrabnú prachy...A talent si myslí,aký je borec,že ide hlava-nehlava až na vrchol,ale o chvíľu príde na to,že by rád cestoval domov!Totiž Moreno je totálny amatér,ktorý absolútne sa nevie biť,jeho údery okopíroval možno aj Bud Spencer? V popredí vedľa boxera je s ním na cestách Eddie,ktorý je zároveň jeho morálnou podporou,ktorému jedinému môže veriť a našťastie sa úsudok už nezmení.Nie je to jednoduché boxovanie,pokiaľ si dotyčný myslí niečo úplne iné,ako sa to má v skutočnosti.Moreno je návnada,ktorý má jediné šťastie,že mu všetci nehodia polená pod kolená... Bogarta považujem za výrazný charakter v jeho bohatej filmografii,kde nie je jediný,skutočne zlý film,tento z boxerskej brandže je ako pre neho stvorený,kde jeho postava musí konať aj proti ostatným,ktorí by ho radi položili na kolená,ale majú smolu,že má prax zo žurnalistiky,tak začne konať,tak ako by mal od začiatku,zo všetkého mu je na grcanie. Chválim vynikajúcu kameru,ktorá zavedie čierno-bielym objektívom do sfér korupcie,boxu,ktorá je intenzívne nepokojná. Humphrey Bogart je nižšieho vzrastu podobne ako Al Pacino,ale kto vyšší alebo nižší sa mu vyrovná?(15.4.2014)

  • cheyene
    *****

    Skvělý pohled do zákulisí světa boxu, do špinavých her a intrik, které stojí za zrody hvězd i pády jiných boxerů. Exkurze do prostředí, kde nehraje roli život, ba dokonce ani zdraví sportovce, ale pouze peníze a těžba maxima z minima, dokud to jde. Humphrey Bogart v perfektní roli výborného filmu, který je s blížícím se koncem lepší a lepší.(7.9.2014)

  • Mol
    *****

    I DON'T KNOW WHAT WOULD PEOPLE THINK OF ME? WHAT DO YOU CARE WHAT A BUNCH OF BLOODTHIRSTY, SCREAMING PEOPLE THINK OF YOU? DID YOU EVER GET A LOOK AT THEIR FACES? THEY PAY A FEW LOUSY BUCKS HOPING TO SEE A MAN GET KILLED. TO HELL WITH THEM! THINK OF YOURSELF. GET YOUR MONEY AND GET OUT OF THIS ROTTEN BUSINESS!!! Bogart jako vždy neskutečně dobrej. Švihák se srdcem na pravém místě. Za to Nick byl tím správným mafiánským prohnaným psem. Peníze jsou první a potom až všechny ty druhotné věci jako přátelství, sliby a pochopení. Co se týče zápasů, tak všechny až na poslední vypadají hrozně. Skoro jako kdyby se rvali děti ve školce o stavebnici lego. Ale prostředí amerických měst, rozhovory.. z toho všeho je strašně cejtit ta poctivá atmosféra toho špinavýho světa co se děje za oponou. Za mě výborný.(30.3.2016)

  • strougy
    **

    Problém děl zabývajících se kritikou dobového společenského neduhu bývá, že po letech se ztrátou aktuálnosti často zůstane jen tezovitý děj, dialogy bez intenzity a černobílé postavy psané a střetávající se podle předem jasné šablony. The Harded They Fall je pak přímo ukázkový příklad. Vzhledem k diametrálně jiné situaci ohledně peněz ve sportu a mé neochotě si celý problém složitě přesouvat do jiné oblasti se z filmu vytratila potřebná naléhavost a zbyla jen šeď, kterou unylý Bogart a až přehnaně nešikovný, takřka na hraně karikatury se pohybující antiboxer nejsou schopni vyzvednout z nevýrazného průměru. Předvídatelnost veškerého dění pak jen podtrhne závěr, kdy už to celé zavání až vyloženou nasládlou pohádkovostí. Film tak možná kdysi pomáhal budovat schémata příznačná pro celý žánr, dnes však už představuje pouhý zastaralý relikt.(14.10.2015)

  • Hwaelos
    ****

    Nemůžu si pomoct, na Bogarta si potrpím, i když v tomhle filmu o boxu a špinavých penězích už bylo vidět, jak špatně na tom je jeho zdraví. Robson odvedl dobrou práci. Stvořil (ne)příjemný film o sportu a vlivu médií, jehož téma je aktuální i dnes. Tím hůř, když padnou nemá takřka žádné z formálních atributů filmu noir, takže jeho zařazení do této kategorie je spíš pochybné. Nicméně filmové prostředky, které používá jsou v boxerských dramatech moderní dodnes (point of view aktéra v ringu...)(10.5.2010)

  • - Jedná se o Bogartův poslední film, dotáčel jej už těžce nemocný a říkalo se, že jeho hlas musel být předabován. Pravda to však nebyla. (Sfinkter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace