Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek Las Days je zamyšlením Guse Van Santa nad vnitřní posedlostí jednoho talentovaného muzikanta, která ho ničila v posledních hodinách jeho života. Blake, mladý umělec, se zhroutil pod tíhou slávy, úspěchu a absolutní izolace. V domku uprostřed lesů se snaží uprchnout před svým životem, svým okolím a svými povinnostmi. Vyhlíží, naslouchá a očekává vysvobození. Michael Pitt září v dramatu o vynikajícím hudebníkovi, jehož život a kariéra připomínají život a kariéru frontmana skupiny Nirvana, Kurta Cobaina. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vyborny film do duse jedneho talentovaneho muzikanta /Kurt Cobain/, ktory reziroval Gus Van Sant /Good Will Hunting...../. Perfektny uhol pohladu na cloveka, ktory sa psychicky zrutil pod navalom slavy, popularity a izolacie. A ze film to je o frontmanovi mojej milovanej Nirvany, tak musim ist na 95 % ()

jasse 

všechny recenze uživatele

... ale houby, nikdo přesně neví, proč se Kurt zabil a všechny kolem něho to tehdy překvapilo. Všichni počítali s tím, že se jednoho dne předávkuje, ale že by našel odvahu ukončit svůj život sám, to nečekal nikdo. Všichni kvůli tomu mají dodnes výčitky svědomí, to je evidentní. Dá se to jen dedukovat, z toho, co se kolem něho v posledních měsících dělo a co se stalo. Dá se to i předpokládat, díky dědičné dispozici. Dá se to i chápat, kvůli Kurtově povaze, díky které neviděl jiné východisko. A houby ví i Gus Van Sant. Tudíž mi jaksi uniká, kdo mu dal právo se "inspirovat" k vytvoření filmu o smrti právě Kurtem Cobainem. Naštval mě šíleně tím, že věrně zkopíroval Kurtovu podobu, jeho oblečení, jeho povolání, ale zbytek si úplně vymyslel. Když je tedy ten film "pro Kurta, ne o něm", tak proč nezvolil pro svou postavu jinou "image"? Prostě ho podezírám, že i když film má být nekomerční, tak prostě komerční bude, jen kvůli tomu jménu Kurta Cobaina, se kterým si každý ten film spojuje - běžní fanoušci si ho nenechají ujít a budou akorát zklamaní. Proč například naprosto věrně zkopíroval vzhled toho skleníku, a přitom vnitřek domu byl hnus - tak odpornou kuchyň by ani špindíra Courtney nesnesla. :)..Blake z filmu měl být úspěšný, a přitom bydlel v domě, kde byl nábytek jak u cikánů. Je to trochu nelogické a nechápu, proč Sant takto řešil interiér toho domu. Ale to je jen taková nepodstatná drobnost. První půlka filmu mě teda trochu iritovala. Trochu jsem se pobavila scénkou, jak si Blake huláká u ohně jakousi americkou vlasteneckou píseň, tu poznají určitě jen Amíci, my ne..a proč ji zpívá, naprosto netuším. Možná ji dobře znal, a líbilo se mu zařvat si ji v tom lese - třeba ho jako zpěváka upoutala ta akustika tam...Pak scéna s prodavačem reklamy ve Žlutých stránkách - ten chlap absolutně netušil, s kým mluví, prostě úspěch je opravdu relativní... Nějak nerozumím tomu, proč jsou některé záblesky z Kurtova života tak zřejmé... proč Sant tyhle známé věci ve filmu použil tak okatě, a jiné ignoruje. Nebo si je zcela vymyslí - například návštěvu Kim Gordonové (ze Sonic Youth), která hrála zřejmě nějakou zástupkyni nahrávací společnosti. No jasně, chtěla pomoct, ovšem samozřejmě neúspěšně - jako všichni...Spíš chtěla, aby se vrátil k práci, k turné, aby dál fungoval, jako před tím...to chtěl i manažer, který ho v domě hledal, chtěli to i chlapi z kapely, co mu volali...Všichni po něm něco chtěli...i ten týpek z domu, co chtěl poradit s nějakou písní, nebo ten, co po něm chtěl peníze... A tady už jsem začínala Santovi rozumět. Začínalo se mu dařit ukázat, proč je Blake tak unavený, prázdný, apatický.....A když jsem se dostala k té improvizaci ve studiu, to už byl Kurt....Poslední emoční úder pro mě byla píseň Death to Birth, je naprosto úžasná, herec ji zazpíval (i prý napsal) přesně, jakoby ji asi zpíval Kurt.. No a ten závěr - ty zvony - to už snad pochopil každý.... - Jistěže to není životopisný film, tudíž mi (ne)vadilo, že nepodává žádné informace. Na dlouhé statické záběry jsem si zvykla a (ne)vadily mi. Naprosto nepodstatné postavy a jejich nic neříkající dialogy mi taky (ne)vadily. Chybějící příběh mi taky (ne)vadil, protože ho známe. Ve filmu samozřejmě není žádné šokující odhalení, Courtney Love, nebo její charakter, je jen hlasem v telefonu. A neexistuje tu žádné vysvětlení tragické události. Věci se prostě jen staly. Možná mi trošku nestačilo Pittovo ztvárnění duševního stavu jeho postavy, hlavně v závěru. Čekala jsem trochu víc, ale tou jeho písní si u mě fakt šplhnul. Dal do ní tolik bolesti, kolik jí asi Kurt v té době v sobě měl....Celkově ten film nezatracuju, ale chce to hodně trpělivosti a mě osobně akorát rozčílil...Souhlasný komentář: MA.KI () (méně) (více)

Reklama

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Od doby, co se Van Sant na chvíli upsal hollywoodskému ďáblu (PSYCHO), soutěží sám se sebou o to, kdo v USA natočí největší anti-komerci. Koho neodradí série improvizovaných impresí na téma umělce-trosky, pro toho má autor jeho oblíbené triky: narušenou linearitu „vyprávění“ a homosexuální motiv. Nebýt ten film tak evidentně laciný (odehrává se v baráku uprostřed lesa), nikdy by nevznikl. ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Dokonaleji by hypotetické poslední okamžiky vykořeněné a ztracené lidské existence ani natočit nešlo.... Znovu(19.3.2011) musim vzdát hold tomudle filmu, co jsem ho znova viděl. Jako kdyby se Sant rozhodl, že to bude opravdu film o Kurtovi Cobainovi a nikoliv jen "inspirován", tak by to byl asi nejdokonalejší film o slavné osobnosti co se týče vystižení pocitu a stavu duše oné osoby. Nebyl by to klasický životopisný film, který se soustředí hlavně na fakta a vnější události ze života slavných osobností, toto byl čistě jen ponor do psyché a to ponor velmi sugestivní. Ale Santa chápu, proč to udělal, proč se skryl za postavu Blakea. Protože nenatočil mainstreamový film a dobře věděl, že todle neni film pro masy, ale jen pro "spřízněné duše", také proto, že je mu samotná osobnost KC natolik drahá, že si netroufl svůj film točit přímo o něm, ale celá ta kamufláž s Blakem je víc než zřejmá, a dotýká se podstaty KC daleko víc, než by to dokázal hollywoodský film, který se beztak chystá(chystal a bude chystat). Pro mě je toto jediná důstojná verze, kterou Gus složil s porozuměním a vcítěním a je to the best In loving memory film, co mohl vzniknout. Nádherný symbolický záběr a závěr a KC má alespoň důstojný filmový pomník a vzpomínku. Kurt v nebi sice neni, neboť je rozprášen kdesi po lučinách a skalinách, ale jako symbolicky se dá brát, že v nebi bude, lepší by sice bylo, kdyby byl with us tady na zemi, ale to už se těžko může stát, alespoň má tedy tento citlivý filmový epitaph. Jemu by se taky líbil. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Závěrečný díl tzv. trilogie o smrti. Gusi Van Santovi byly tentokrát inspirací poslední dny legendárního Kurta Cobaina. Těžko říct, kde se stala chyba. Třeba pasáž, kde Michael Pitt zazpívá song Fetus a kamera se nejenže nepohne, ale ani se neobjeví střihový zásah. Bohužel tohle už zavání samoúčelností. Má to sice pořád něco do sebe, ale pokud máte po ruce geniálního Slona, sáhněte raději po něm. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (5)

  • Píseň "Last Days", kterou si Blake pobrukuje, složil sám Michael Pitt. (Taja.S)
  • Scéna, kdy Blake (Michael Pitt) sedí u bicích a hraje, trvá beze střihu skoro deset minut. (vyfuk)

Reklama

Reklama