poster

Království pavouků

  • USA

    Kingdom of the Spiders

Sci-Fi / Horor

USA, 1977, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pohrobek
    **

    Za zhlédnutí stojí opravdu jen poslední třetina filmu - řekněme od onoho pilotního sóla. Pak se tady vyskytují obrázky, které docela slušně splňují žánrové požadavky - pilot má problém s pavouky, město plné hysterických, vzájemně do sebe vrážejích lidí má problém s pavouky, maminka holčičky na houpačce má problém s pavouky a jeden hrdina s kupou bab má v jistém, pavouky obleženém domě, problém. Chvílemi si to hraje na velký film (nominace na nejlepší horor Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films), chvílemi to pláče amatérismem (viditelná ruka člena štábu). Každopádně při tom muselo umřít hodně pavouků.(31.7.2005)

  • darkrobyk
    ****

    Mé obavy, že po letech se mi film líbit nebude, se rozplynuly jako pára nad hrncem. Klasický ekohorror je poctivě udělaný na dobu svého vzniku. Pavouci bez počítačů a v titulcích chybí, že se žádnému nic nestalo (jistěže stalo, spousta jich během natáčení zařvala). Slušivá kamera, skvělá hudba (byť ústřední strašidelný motiv si vypůjčila z Psycha) a drama, které se promění v apokalypsu (nelze nevzpomenout závěr Ptáků). Ani hrdinný William ,,Kirk" Shatner nemůže nad děsivou sílou přírody zvítězit. Několik památných scén - první útok na tele, houpačka, letadlo a klimatizace. Ano, některé filmy nemohou z jistého důvodu končit dobře...(7.8.2015)

  • zelvopyr
    ****

    Podstatný rys Království pavouků je jeho retro styl. Proto zdánlivě nadbytečná scéna, kdy stařík zdlouhavě trvá na ceně výměny pneumatiky jako byla před 20 lety atd. Tedy kolem roku 1957, kdy se takovýchto fláků točilo několik týdně. V Arizonském buranově se zastavil čas, všichni jsou oblečeni do 20 let starých šatů a jezdí v šunkách, takže můj odhad z prvních minut byl skutečně kolem roku 1960. A do toho přijela bloncka v supermoderním mercedesu, v modýlku, za který, slovy mé drahé, by se nemusela stydět ani dnes. Zkrátka pro vizuální kontrast a poctu zlaté éře béček. // Skvěle zvládnuté, hra s klišé a odkazy na kdejakou scénku z 40. (westerny) a 50. (monstra-scifi). Pro fajnšmekry dobrý i úvod, pro ostatní docela působivé nabírání grádů ke konci.(28.2.2017)

  • SOLOM.
    ****

    Pokud jste fanoušky pavoučích hororů, tak byste si neměli nechat tento kousek rozhodně ujít. V mých očích je to po Arachnofobii druhý nejlepší film v této „kategorii“ a je docela škoda, že jej moc lidí nezná. Je ovšem pravdou, že Království pavouků se dočkalo dosti rozporuplných diváckých ohlasů a já se ani moc nedivím. Začátek má totiž hodně vlažné tempo, které může nejednoho z vás dost nudit. Po útoku na tele nás totiž čeká docela dlouhá a hlavně nepříliš záživná pasáž, která se točí hlavně okolo ústřední dvojice a jejich vzájemných sympatií. To ovšem neznamená, že by režisér, nebo potažmo hned čtveřice scénáristů zapomněli na hororovou podstatu svého dítka. Ta začne zhruba v polovině postupně gradovat a divák si tak konečně přijde na své. Vše navíc vyvrcholí docela zajímavým závěrem, ale nebudu tu zbytečně spoilerovat. Pokud jste zarytí ochránci zvířat, nebo trpíte arachnofobií, tak se tomuto filmu však vyhněte velkým obloukem. Při natáčené totiž byly použity skutečné tarantule a ty zde umíraly po desítkách/stovkách. Což samozřejmě znamená, že můžeme rovněž zapomenout na digitální efekty. Tohle rovněž musím tvůrcům přičíst k dobru. Atmosféra tak dostala slušný náboj a držela se nás zuby nehty až do samotného konce. Navíc se zde dočkáme i obstojných hereckých výkonů a pohledných dam. Takže i z tohoto pohledu jsem byl docela spokojený. Bohužel ani zde se tvůrci nevyvarovali některých zbytečností a přehnaností, které mi tu radost zase tu a tam lehce zkazily. 70%(10.8.2017)

  • tron
    **

    Úplne márne to nie je. Tvorcovia nielenže použili živých pavúkov, ale rovno aj najväčších a najchlpatejších. Ich obete sú obalené v pavučinách a zaručene mŕtve, čo je pôsobivé. Pôsobivá je i posledná scéna, z ktorej mrazí (napriek tomu, že je trápne kreslená). Problém je... vo všetkom ostatnom. Tak hlavne, pavúky, tie veľké a chlpaté, by som síce hladkať nechcel, ale nemôžem povedať, že by mi pohľad na ne spôsoboval nočné mory. Takže horor s pavúkmi nepokladám za horor v pravom zmysle slova. Nevidím na tom nič strašidelné, hororové. Jediný dobrý horor s pavúkmi bola Arachnofóbia s Johnom Goodmanom, inak len samé béčka, céčka a televízne blbosti. Väčšina „hororových“ scén v tomto filme vyzerá tak, že vedľa postavy sa objavia dva tri pavúky, začnú po nej loziť, postava vrieska, zatmievačka. V (kvázi)najdesivejšej scéne hlavný hrdina srandovne skacká medzi pavúkmi. V inej stopercentne živých pavúkov zabíjajú kolesá policajného auta. Skutočne úbohá a odsúdeniahodná neúcta k životu a zvieratám. Ďalší problém je v postavách, ktoré sú úplne nezaujímavé, podpriemerné, hrané netalentovanými a nesympaticky sebavedomými hercami (jeden z najarogantnejších kreténov Hollywoodu Shatner). Podstatnú časť minutáže sme nútení bezmocne sledovať strašne nezáživnú romancu medzi veterinárom a mladou pipkou. Navyše to občas pôsobí až ako western, čo je wtf. Pozornosť, hoci tiež negatívnu, si zaslúžia aj geniálne pavúky, ktoré sa do zabarikádovaného domu rafinovane dostanú komínom a vedia zistiť, že týpek je deratizér a chce na nich z lietadla zhodiť otravu. Tak mu samozrejme vlezú do kabíny, počkajú si, kým vzlietne a krátko po štarte ho odrovnajú skôr, než to stihne urobiť. Wau. Zvláštne je i to, že raz stačí, aby vás pavúk pohrýzol a ste za pár sekúnd tuhí a potom ich veterinár odhadzuje holými rukami a minimálne raz ho pohryzú, no on je v pohode. Nechápačka. Po Čeľustiach (1975) sa s podobnými zvieracími horormi roztrhlo vrece, no zakaždým sa ukázalo, aký génius Spielberg bol, že z takéto blbého scenára dokázal dostať taký špičkový, dodnes áčkarský horor. Dva roky pred Kráľovstvom pavúkov vznikla Invázia obrích pavúkov a v roku 1977 okrem Kráľovstva boli nakrútené ešte podobne ladení Mravci s Brianom Dennehym a Tarantula s Tomom Atkinsom.(24.10.2017)

  • - 50 000 dolárov z rozpočtu filmu šlo smerom k pavúkom. Výrobcovia ponúkli desať dolárov za živú tarantulu a zozbierali ich dovedna 5000. Takéto veľké množstvo viedlo k neobvyklým výrobným ťažkostiam. Nielenže sa každý pavúk musel udržiavať v teple, ale kvôli kanibalistickým tendenciám museli byť všetky držané v samostatných kontajneroch. Navyše, tarantuly sú zvyčajne plaché, preto fanúšikovia a vzduchové rúrky sa často museli používať na to, aby pavúky presunuli smerom k ich "obetiam". V mnohých scénach, kde tarantule "napadajú" ľudí, je pre diváka zjavné, že pavúky sa len pohybujú, zvyčajne preč od zamýšľaných obetí. (Paldiny)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace