Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 531)
Anjelov a démonov som videl až po Da Vinciho kóde a Inferne a musím povedať, že ide o jednoznačne najlepší diel. Tom Hanks je tu najsympatickejší (resp. aspoň trochu sympatický, v zvyšných dvoch častiach nie je sympatický vôbec) a snímke veľmi prospelo, že aj najnepodstatnejšia rola nie je obsadená slávnou hollywoodskou tvárou. Je tu síce Ewan McGregor, ale potom už len tehotná manželka hlavného hrdinu z Mníchova, jeden starý Nemec a jeden o čosi mladší, ale aj tak už relatívne starý švédsky. Filmu pomohlo, že postavy nie sú obsadené slávnymi, ale kvalitnými hercami vrátane tajomného zabijaka, ktorý vykosí polovicu Vatikánu a charizmatického inšpektora Olivettiho s tvárou sympaťáka (pozor, idem na to) Pierfrancesca Favina (!). Kým prvý a tretí diel série pôsobili napriek slušnému rozpočtu ako televízne filmy, Anjeli a démoni vyzerajú sebavedomo a filmovo. I tak ale nechápem, čo na tomto preboha mohlo stáť až 150 miliónov. Snímka ich každopádne na celom svete zarobila 485, takže nikto v štúdiu určite nenadával. Nielenže výprava je kvalitná (a svojím spôsobom fascinujúca – predsa len, vatikánske zákulisie nevidíme v každom druhom filme), ale poteší i dunivá hudba a relatívne drsné úmrtia. Zápletka o vraždách vo Vatikáne a s tým súvisiace dejové linky sú fajn, ale samotný scenár je napísaný rutinne, za čo David Koepp raz pôjde do pekla (niektoré zvraty sú vskutku béčkarské a až úsmevne predvídateľné). ()
Howard má řemeslo v malíku jako málokdo. Svým způsobem jej obdivuju za to, jak dokázal z tak prostého scénáře (knižní předlohu jsem si raději nechal ujít) vytřískat stylovou honičku za různými symboly, sochami, obrazy a šílenými konspiračními teoriemi, která i přes neustálé žvanění nenudí ani minutu. Oproti Šifře navíc absentují bláboly vzbuzující nevoli ve Vatikánu, čímž sice ubylo marketingově výhodné kontroverze, ale aspoň se film vystříhal vyložené debility. Ne snad, že by z toho divák sednul na prdel – na to je Brown pořád až moc levný pohádkář, ale jako thriller, jehož cíl je protentokráte spíš bavit nežli tupě poučovat, funguje překvapivě slušně. Zvláště herci jsou lahůdkoví a už jen kvůli tomu charismatu Hankse, Skarsgarda a Mueller-Stahla a fantastickým Zimmerovým chorálům si to někdy rád pustím znova. PS: Být ženská, tak z pohledu na Ewana McGregora v kině bez milosti vlhnu, kolárek ještě nikdy nebyl na plátně tak sexy. ;-) 3 a ½. PPS (pro Karla): Ano, je to lepší než Šifra. :) ()
Brownovy knihy jsou nenáročnou, intelektuálně chabou, ale zatraceně dobře odsýpající četbou, která je jako stvořená k odpočinkovému čtení někde v létě u vody. S filmy už je to horší, protože se celkem vlečou, jsou ukecané až běda a nelogičnosti, které se v psané podobě schovají mezi řádky (respektive je dost prostoru pokusit se je vysvětlit tak, aby nelogicky nepůsobily), vyplouvají ve hrané verzi na povrch a jsou takřka nepřehlédnutelné. Angels and Demons trpí v podstatě stejnými neduhy jako The Da Vinci Code, možná jsou jen o trochu napínavější. Ale stejně je to ve výsledku nepříliš přitažlivý thriller, který někoho možná překvapí pár drsnějšími scénami a mnohé bude nudit svou cudnou bezpohlavností a korektností. 6/10 ()
|| Scenár: David Koepp, Akiva Goldsman | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Ron Howard, Brian Grazer, John Calley | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Imagine Entertainment | Rozpočet: 150 miliónov $ | Tržby: 485,900,330 $ || Je jedno, ako človek nazýva svojho Pána alebo svoje náboženstvo. Nezáleží na tom, v čom človek verí. Hlavné je, že verí, a skrze tejto viery koná dobro. Presne tak, ako Joshua Bell koná violové sóla v Zimmerovej hudbe pre radosť našich uší, a naplnenie naších duší nekonečnou krásou hudby. (...) Môj názor na tento film sa v celkovej miere zhoduje s komentárom uživateľa Arx. ()
Překvapivě lepší a kompaktnější, než první díl. Howard konečně pochopil, že roztomilou Tautou a kostrbatými akčními scénami příběh lepší neudělá a začal se spolehat na jiné věci. Například mrštný scénář, který poměrně zábavným a dynamickým scénářem kupí na sebe jednu hádanku za druhou. Fantastický (opět) Hans Zimmer dodává celému dílu nekompromisní říz. Sice už asi po osmnácté složil to stejné, ale stále se to krásně poslouchá. Zní to až neuvěřitelně, ale i v těch několika miniaturních akčních pasážích se Howard neuvěřitelně pochlapil. Pořád je to sice přizdisráč, posera a nekonfliktní vlezdoprdelka Hollywoodu, ale tohle se alespoň dalo vydržet. ()
Galerie (74)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (41)
- Vittorii (Ayelet Zurer) měla původně hrát Naomi Watts. (artcha)
- Thure Lindhardt (Chartrandt) při nouzovém volání z archivu nemluví italsky, ale německy. (ČSFD)
Reklama