Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou…
Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob. (Festival francouzského filmu)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (469)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Musím se opakovat, ale v tom chlapovi to je... jako v koze! Vincent Casel si možná šlape po štěstí s tou svojí hereckou dráhou. Místo ní se měl dát na zločineckou a určitě by se stal ještě legendárnějším a zbožňovanějším gangsterem než celej Mesrine. A o jeho opěvovaných krvavých skutcích by byl natočen ještě víc strhující film. I když, to už vlastně ani nejde. ()

francis 

všechny recenze uživatele

Začíná druhá část a všechno je jinak. Mesrine se vrátil do Francie a je k nepoznání - sebevědomí z něj čiší, a i když jeho politický povědomí neni nijak velký, dokáže ho využít ve svůj prospěch a pro svojí popularitu. A je to právě závislost na popularitě, která ho v Epilogu charakterizuje. Zatímco v první části Jacques svoji tvář hledal, teď se snaží ji co nejvíc ukazovat. Jeho vizáž je dokonalá; při každé své proměně vypadá dokonale, v soukromí sebe i přítelkyni zasypává luxusem, vymýšlí nejbláznivější plány jen proto, aby na sebe upozornil ještě důrazněji, než při předchozí loupeži... A jestli první díl představuje diskutabilní zrání a vzestup gangstera, epilog je jeho stejně rozporuplným rozkladem a pádem. Vincent Cassel už snad Mesrina ani nehraje, on jím je - a i když ho scénář tentokrát občas staví do poněkud předvídatelných situací a vůbec je Epilog celkově mnohem tradičnějším filmem než neustále překvapující první část, je ve svý roli až neuvěřitelně přesvědčivej. ()

Reklama

movie 

všechny recenze uživatele

V mnoha ohledech mě naopak od ostatních bavila jednička o něco víc. V EPILOGu sice Richet a Cassel pracují se svébytným charakterem Mesrina, ten se ale s příchodem 70's stavá tak trochu buranským egoistou, sebevědomým a troufalým zlodějem, který místo aby využil svoji štěstěny, se potlouká Paříží a troufale čeká, kdy se zase objeví na první stránce novin a svoje gaunerství maskuje za fádní tvář politického radikalismu. To sice v žádném případě není chyba tvůrců, ty svůj díl odvedli skvěle. Skvostná režie, bravůrní herecké výkony, v EPILOGu určitě zaujme i šílený Amalric. EPILOG je vlastně dokonale odvedené řemeslo o někom, kdo byl totální blb. 95% ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 7.4/10] | me: Výborne,... prvá polovica Epilógu je dynamická akčna jazda nie na Hollywoodsky spôsob, ale presvedčivo reálna a napriek tomu pútava a vymodelovaná do posledného detailu. Vynikajúco vykreslená postava sa už od samého začiatku vyvíja vďaka skvelému Casselovi. Druhá polovica filmu ma už serióznejši priebeh, ale napriek tomu nestráca na napätí a deji. Všetko graduje a vyvrcholí v napínavom závere. Nie americké a tym pádom iné - ale v tom najlepšom slove zmysle výborné. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL Č. 1: EPILOG se má k VEŘEJNÉMU NEPŘÍTELI Č. 1 asi jako KILL BILL: VOLUME 2 ke KILL BILL: VOLUME 1. V prvním dílu nám byla představena figura, která teprve získávala své charakteristické znaky a utvořila se kolem ní mytologie, ve druhém již sledujeme životnou a dýchající postavu v komplexní, mnohem soudržnější, chytřejší a zábavnější podívané, která přestala klouzat po povrchu a odkazovat na jiná díla, okázale upozorňovat na sebe sama. Již se nestřídají nálady, žánry a formální postupy vystihující jiné filmy 70. let a Mesrine si nezkouší jednotlivé masky, ale už si jednu vybral, pracuje na své mediální image a médii konstruované identitě a vypovídá se víc o skutečné době a společenských náladách. Zatímco se v jedničce vystihovala ústřední teze "je mnoho pohledů, skutečný život nelze vystihnout v jeho úplnosti" neustálými změnami masek v každé scéně, ve dvojce se scény z prvního dílu kontextualizují do nových rámců. VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL Č. 1: EPILOG je tak nejlepší gangsterkou posledních let (píšu gangsterkou, nikoliv "policejním a gangsterským filmem", protože tuhle pozici zastává AMERICKÝ GANGSTER), která vypovídá o mediální prezentaci zločince, násilí, utváření si ikon a je nejen formálně (vpíjení textu do obrazu, střih akčních scén), ale i společensky podvratná. Výborná záležitost o mediální mrdce Mesrinovi. 10/10 ()

Galerie (22)

Zajímavosti (15)

  • V závěru filmu se objevuje český nákladní vůz značky Avia. (noelcoward73)

Související novinky

Festival francouzského filmu

Festival francouzského filmu

11.11.2008

Nebývalý počet atraktivních předpremiér nabízí 11. ročník FFF, který se koná od 20. do 26. listopadu v Praze a zároveň v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci, Ostravě, Pardubicích a… (více)

Reklama

Reklama