Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ****

    Od Angeliny Jolie bych nikdy nečekal takhle skvělý herecký výkon. A Clintu Eastwoodovi bych po Million Dollar Baby nevěřil výjimečnou režii. (Psáno před Gran Torinem.) Tento film ale výjimečný je. Hlavně i díky skvělému scénáři, který má neustále připravené nějaké nečekané překvapení. Od komorního hledání dítěte po vyšetřování masových vražd je Výměna vždy silná a při svojí nesourodosti drží překvapivě pohromadě.(12.12.2009)

  • Kaka
    *****

    Zbytečně polopatická poslední čast, kde by platilo slavné rčení, že méně je někdy více. Jinak ale strhující, minimalistická a srdcervoucí story, ve které předvádí jinak manekýnka a rádoby cool drsňačka Angelina Jolie nejlepší a nejoduševnělejší herecký výkon své kariéry. Eastwood svou dokonale promyšlenou ultra oldschool režií opět zaráží do sedaček a výprava/kamera jsou bezkonkurenčními prvky v tomto dokonale harmonickém bijáku. Zcela jistě jeden z nejlepších filmů roku a co se režie týče, tak možná úplně nejlepší.(31.5.2009)

  • Renton
    ****

    Scénář: J. Michael Straczynski .. Clint Eastwood si rok magických osmiček zatraceně užil. Nejprve Changeling, tohle silné melodrama - následované vyzrálým ohlédnutím Gran Torino. Taktéž Angelina Jolie zavadila v jednom roce o dva výtečné kousky (+ Wanted). Tentokrát, zvláště díky dlouhým šatům a decentnímu účesu, nemá možnost strhávat pozornost jinak než tím, že prostě přesvědčivě a výtečně hraje. Technicky velice precizně zvládnuté dílo, které díky poutavému a vrstvenému příběhu uneseného a později zaměněného chlapce nenudí a to ani přes tvůrcovu celkem obvyklou velkou stopáž, ve které vše plyne pozvolna. Přesně podle not, které Clint mistrně diriguje.(25.12.2008)

  • Matty
    ****

    „Nikdy se s nikým nebij, ale když si nezačneš, bojuj až do konce.“ Angelina Jolie bojuje úplně jinými prostředky, než jsme u ní zvyklí (v čerstvé paměti mám její abnormální akrobacii z Wanted) a i pokud bychom se shodli, že nakonec vítězí, určitě ne nějak drtivě. Na filmech Clinta Eastwooda, potažmo na Eastwoodovi samém, oceňuji neochotu přijímat kategorické soudy. Nic není jednoznačné, každé rozhodnutí může být zpochybněno. Byl jsem dokonce ochoten akceptovat, že Christine, představena jako trochu tajemná, samotářská žena, ve skutečnosti nikdy syna neměla, že šlo pouze o výplod její fantazie. Vnímám to jako důsledek režisérovy šikovné hry s více žánry, z nichž ani jeden nezaujímá dominantní postavení a – co potěší – „povinná“ romantická podzápletka chybí docela. Muset mermomocí škatulkovat, přijde mi nejpříhodnější označit Výměnu za „caprovský“ film. Jak už jsem ale naznačil, Eastwoodův silně humanistický souboj jedince proti mnohem mocnějšímu, zkorumpovanému systému, vyznívá rozporuplněji a ani kladná hrdinka není zosobněním ryzího dobra (dává přednost práci před synem). Ryzí zlo oproti tomu představuje policejní kapitán Jones, jenž mi byl v podání Jeffreyho Donova krajně nesympatický a jehož hloupě zákeřné chování mi přišlo takřka úsměvné. Útrapy, jimž je kvůli němu Christine vystavena, lze společně s prvkem ukončujícím druhou dějovou linii sarkasticky označit za expozici zaručeně oscarových témat. Osobně bych to viděl spíše jako snahu vytřískat ze silné dramatické látky co nejvíc. Bohužel, s přivěšováním dalších těžkých ozdob se větve zpočátku pevně stojícího stromu ohýbají až k zemi. Film nakonec nemá dost síly zasadit stejně přímý úder jako komornější Million Dolar Baby. Mít Výměna o třicet minut méně, anebo (při její výpravnosti spíše) o třicet minut více, asi bych v kině zůstal sedět ještě dlouho po doběhnutí závěrečných titulků. Konec, který jim takto předchází, stejně zůstává skvělým důkazem Eastwoodovy vyzrálosti – osobní i filmařské. Frank Capra by měl radost. Dvojnásobnou. 85% Zajímavé komentáře: Mahalik, Jordan, Phillo, Antek(12.1.2009)

  • Lynn
    *****

    Není to tak nápadné, ale nejnovější Eastwoodův snímek postrádá mezi muži jakoukoli kladnějšího postavu. Hlavní hrdinka tak ve svém boji stojí sama proti všem: pomoc reverenda Briegleba (John Malkovich) není motivována nezištnou pomocí bližnímu, reverend jí víceméně sleduje vlastní zájmy (boj proti zkorumpované policii mu přináší větší popularitu, vyšší poslechovost jeho pořadu...), kapitán J.J. Jones (Jeffrey Donovan) je od začátku jasně záporná postava stejně jako jeho nadřízení, malý Arthur Hutchins (Devon Conti) předstírá, že je Walter jen aby se v Kalifornii mohl setkat se svým idolem, detektiv Ybarra uvěří zadrženému Sanfordovi jeho příběh až poté, co jej nechá holýma rukama vyhrabat onen nesporný důkaz... Že je vše natočeno podle skutečné události pak jen dovršuje trudnou pravdu, že svoboda v Americe nebyla až tak pro každého - černoši, ženy a děti z ní byli jaksi vyloučeni.(6.3.2009)

  • - Clint Eastwood souhlasil s režií ještě to odpoledne, kdy si přečetl scénář. (HellFire)

  • - Clint Eastwood omezoval počet zkoušek, aby dosáhl větší autentičnosti. (Pattrick)

  • - Bistro ze začátku filmu nese název „Bummy's.“ Je to nejspíše vzpomínka na produkčního Henry Bumsteada, se kterým Clint Eastwood dlouze spolupracoval a jež zemřel roku 2006. Jeho přezdívka byla „Bummy.“ (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace