Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bozvav
    ***

    Satira z "velkého světa" v níž se překvapivě lépe po herecké stránce prezentuje Bruce Willis, než Tom Henks. Zřejmě je to rozpoluplným scénářem, u kterého jako by tvůrci nevěděli do jakého žánru mají film usadit. Viděno před lety - tenkrát byl dojem pozitivnější, nyní přece jen trochu zklamání. I tak jde o koukatelnou záležitost, která nenudí, ale snadno se na ni zapomene. Za mne 60%.(9.11.2016)

  • lamps
    ***

    Od De Palmy jsme zvyklí na docela jiný kafe, a myslím že nikoli pro nic za nic. Jeho pokus o sociálně kritickou komedii sice nepostrádá potřebný nadhled a uštěpačnou ironii a zdobí ho až nevídaná škála luxusních hereckých výkonů, ale o to víc to působí jako celek nepřesvědčivě, nezajímavě a poněkud vyprahle. Ve svých mafiánských eposech chrlil režisér na publikum jednu pamětihodnou scénu za druhou a stavěl na unikátní dobové atmosféře, zde něco takového naprosto absentuje a pouze vědomí, že jsem se během sledování cítil fajn, film z těžkopádného průměru bohužel nevytáhne...(31.3.2012)

  • Renton
    ***

    Scénář: Michael Cristofer .. Nečekejte, že se u filmu budete smát až za břicho popadat. Je v tom mnohem víc a k smíchu to zrovna není. De Palma také nepředvádí nic extra a netahá z rukávu nějaké ty kamerové hrátky apod. a tak jsem chvílemi sice skřípal zuby i já, ale vydržel jsem do konce a něco jsem dostal. To něco je zajímavý pohled na "skoro hrdiny" naší doby, na moc politiky, medii a podobných tlaků, které tahají za nitky na jejichž koncích se pohupujeme my, obyčejní lidé. Buďte mravní!(27.8.2006)

  • Anderton
    ***

    Ako satira je Ohňostroj márnosti funkčý, z dramaturgického hľadiska to však drhne. Prvá polovica je asi lepšia, čiže plynulejšia, tá druhá chaotickejšia, čo ale mohol byť aj zámer. Chybou bolo zaradiť záverečný patetický preslov na súde, ktorý mal akože prehovoriť do duše všetkým prítomným cynikom, ale dosť o tom pochybujem. O čo účinnejšie boli záverečné scény, kedy smotanu lízal zase niekto iný. Najviac si zapamätáte Morgana Freemana ako sudcu a miestneho afroamerického kňaza z niekoľkými fakt hustými zlatými reťazami. Zvyšok by sa musel dať ostrihať alebo si nechať urobiť lepší účes, pozerať sa na Willisovu začínajúcu prehadzovačku z tohto obdobia je doslova utrpenie. Nezaostávajú ale ani Hanksove kudrlinky. No a že to točil De Palma, tak na to si spomeniete iba pri jednom na dve polovice rozdelenom obraze.(20.4.2020)

  • Ainy
    ****

    Taky bych panikařila, ale je pravda, že bych k tomu asi neměla ani příležitost. Nechovala bych se jako kus hovězího a nechtěla bych svého milence za volantem na dálnici omilovat. Tímpádem by dotyčný amant stihl včas odbočit a jakékoliv drama, spojené se čtvrtí hrůzy, by bylo eliminováno na úplné minimum. Jinak docela dobře odvedená práce. Příběh měl zajímavou myšlenku, byl opravdu dobře zahrán skvělými herci a měl spád. Je pravda, že mě některé situace pobavily, hlavně ten černošský kazatel, po kterém jsem měla vzápětí stochutí hodit chlebem. Soudce byl kupodivu supr chlap. Nestranný, rozumný a hlavně soudil spravedlivě. Film ve mně vyvolal takový odraz dnešního smutného světa plného lží, nespravedlnosti, měření dvojím metrem a zpolitizovaných kauz.(10.1.2017)

  • - Tom Wolfe, autor románu Ohňostroj marnosti, podle kterého byl film natočen, obdržel za práva ke zfilmování díla od společnosti společnosti Warner Bros. 5 milionů amerických dolarů. (StevenW.)