• Tommassi3
    ****

    "Ukážeme těm zatracenejm černejm hubám - Óh, promiň mi ten výraz !! - těm negrům, že je tenhle úřad miluje.." ;) Brian De Palma promyšleně, pomalu a s jízlivým úsměvem rozhazuje drobečky toho výtečného koláče Toma Wolfea, jakkoli je tedy ta jeho novela naopak velká divočina s úchvatnými charaktery, nicméně v důsledku si jeden tenhle biják užije téměř stejně jako jeho literární předobraz.. Byť tedy tím spíš, pokud jej četl.. Zejména parádně obsazený minimalistický Hanks oscilující mezi dvěma polohami, bezohledného mazaného nadutce a tou fyzicky náročnou k smrti vyděšeného muže, nestrpí výhrad.. Podobně jako Melanie Griffith užívající si svou roli až do posledního vzdechu..;) Ohňostroj marnosti není názvu navzdory marný ani zdaleka.. De Palma je zkrátka suvenýr !! Že, Marie ?! ;)(10.1.2017)

  • Renton
    ***

    Scénář: Michael Cristofer .. Nečekejte, že se u filmu budete smát až za břicho popadat. Je v tom mnohem víc a k smíchu to zrovna není. De Palma také nepředvádí nic extra a netahá z rukávu nějaké ty kamerové hrátky apod. a tak jsem chvílemi sice skřípal zuby i já, ale vydržel jsem do konce a něco jsem dostal. To něco je zajímavý pohled na "skoro hrdiny" naší doby, na moc politiky, medii a podobných tlaků, které tahají za nitky na jejichž koncích se pohupujeme my, obyčejní lidé. Buďte mravní!(27.8.2006)

  • Rodin
    ***

    Já se obávám, že Brian nečetl knihu. Zřejmě aby se nenechal zviklat. Ale to měl. To měl. Film obsahuje slušné množství vtipných scén (namátkou vycházka se psem), nicméně kde je nějaký psychologický přesah? Na to, že jde o dvouhodinový biják, je s podivem, jak málo z předlohy se na plátno podařilo přenést.(27.1.2010)

  • peetriss
    ***

    Je pravdou, že se Ohňostroj marnosti jako komedie pokulhává - sází jen na hořkosladkého Hankse a flegmatického asociála Willise, a protože jsme oba v takovýchto rolích viděli mnohokrát, mění se tato komedie v čistě rutinní záležitost. Nejedná se však o čistou komedii, nýbrž o satiru, což je něco jiného - a jako satira funguje poměrně dobře, navíc takovým způsobem, že padá na úrodnou půdu i v dnešní době. Z obsazení nejvíce potěšil Morgan Freeman v roli svérázného a věčně rozohněného soudce.(21.6.2014)

  • zdenny
    ****

    Zde je třeba si uvědomit několik věcí: Za prvé, do vězení se může dostat kdokoliv za skoro cokoliv. Prostě špatná shoda okolností a ani se nenadějete. Někdy je opravdu nadlidský výkon v té změti paragrafů dokázat svou nevinu. Za druhé, a co je horší, že se do vězení můžete dostat ne jen hloupou shodou okolností. Dostanete se tam proto, že si to tak někdo prostě naplánoval. Jako v tomto filmu. Ono je pak hodně těžké z dobře promyšlené akce proti vaší osobě vybruslit. To potom člověk musí opravdu čekat na zázrak. V tomto filmu ano, ve skutečnosti se ten zázrak ale stát nemusí. Další věc, která stojí za uvážení - především v dnešní době, kdy se tu a tam dějí určité rasové nepokoje. Podle zástupců minoritních rasových či etnických skupin je to takhle - přesně nalajnované: Když něco udělá černoch, zavřete ho, když to samé udělá běloch, nějak se to vysvětlí. No, je zde i druhý výklad a to z druhé strany (nyní budu vycházet ze zkušeností v našich, českých podmínkách): Když něco udělá bílý cikánovi, je to rasismus, když to samé udělá cikán bílému, nějak se to vysvětlí, přinejhorším je to výtržnictví, kde ale musíme důkladně prozkoumat, zda bílý člověk cikána do tohoto trestného činu náhodou neuvrtal sám svým provokativním chováním. Mluvím zde o trestním právu, mohl bych mluvit o sociálních dávkách a dalších věcech, kde český rasismus funguje opravdu skvěle. Nechci podněcovat zlobu či nenávist. To v žádném případě. A jak vždy říkám - není na vině ani jedno etnikum, ani jedna kultura. Na vině je legislativa té či oné země, na vině je malá vymahatelnost práva (především naší země), a v neposlední řadě je na vině chuť a síla co se týče uplatňování spravedlnosti. Tedy příklad: pokud je legislativa taková, že mám deset dětí a mám nárok na výživné (střelím) 30 000 Kč, tak ať to dostane černý, stejně tak i bílý. Pokud chci nějaké dávky od státu, musí mé děti chodit poctivě do školy - černé i bílé. K této sociální otázce a dá se říct právně-sociálnímu fenoménu by se dalo napsat a říct dost. Mně se jednalo (v návaznosti na daný film) především o spravedlnost před soudem - tedy samozřejmě pro všechny stejnou. A toto vše krásně na konci shrnul černý soudce (prostě musel být černý), když řekl, že se jedná především o mravnost - a to je ta, kterou nás učila naše babička. Myslím si, že soudce byl černý proto, aby si lidé uvědomili, že v každé rase najdeme dobré a zlé lidi. Svým obrovským charismatem Morgan Freeman dokáže přesvědčit všechny. A jak říkal: devadesát procent z těch, co jsou obžalovaní před soudem, jsou černoši, portorikánci nebo mexikáni. A podle mého názoru to není proto, že by je společnost primárně chtěla vidět za katrem. Dle mého názoru to tak v jejich etnikách prostě je. Samozřejmě to vše souvisí s politikou té které země, jak již jsem uvedl výše. Film nám dále dává otázku, zda je dobré ztratit svou duši za světské výdobytky. Já osobně si myslím, že daleko je důležitější obyčejné lidské štěstí. Ale jak na konci praví Bruce Willis: já mám vše, ale ztratil jsem svou duši. Podívá se na všechny ty lidi, co mu takřka klečí u nohou a říká: ale to taky není špatné. K hereckým výkonům mohu uvést pouze tolik, že byly sympatické. Především Bruce Willis se mi jako výpitek velice líbil. Naivního milionáře dobře zahrál Tom Hanks. A i další jim zdatně sekundovali. Celé to je v jakémsi hávu devadesátých let, což mne nikdy nepřestane přitahovat, neboť tato doba je dobou mého sladkého mládí.(19.6.2013)

  • - Tom Wolfe, autor románu Ohňostroj marnosti, podle kterého byl film natočen, obdržel za práva ke zfilmování díla od společnosti společnosti Warner Bros. 5 milionů amerických dolarů. (StevenW.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace