Režie:
J.A. BayonaScénář:
Sergio G. SánchezKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Belén Rueda, Fernando Cayo, Geraldine Chaplin, Mabel Rivera, Edgar Vivar, Roger Príncep, Andrés Gertrúdix, Montserrat Carulla, Óscar CasasVOD (1)
Obsahy(2)
Mrtvé děti si chtějí hrát... Laura vyrůstala v sirotčinci na mořském pobřeží a po třiceti letech se spolu s manželem a synem vrací do míst dětství. Ráda by znovu otevřela opuštěný ústav jako domov pro postižené děti. Její syn se však na novém místě začíná chovat zvláštně a Laura se pomalu přesvědčuje, že starý dům má své hrůzostrašné tajemství, o kterém neměla ani potuchy! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (968)
Už jsem přivykla faktu, že mě vyděsí spíš scéna v muzikálu než v hororu a to, ať se odevzdávám sebesubmisivněji, ale fantasticky vypointovanému El Orfanatu pšenka vykvetla. Belén Rueda jako žalem šílená matka, atmosféra ponurého domu, Geraldina a její duchařské intermezzo, zvraty, zvuky ... jedna ňamka na druhou a tady se dočítám, že to není originální ?! V tom zaujetí mi to uniklo. 4,5*. ()
Tyhle španělský filmy maj takovou zvláštní mysteriózní atmosféru, která se mi fakt strašně líbí, krom toho Del torův rukopis je na tom taky hodně znát. Možná to neni úplně horor, kterej by nějakej děsil, ale že je celkem mrazivej to už říct můžu a hlavně má skvělej příběh s parádním nečekaným zakončením a pointou ()
Scénář: Sergio G. Sánchez .. Slušná bububu pohádka pro odrostlejší, kde požitek kazí pachuť všeho možného, již obehraného. Viděl jsem tam Kruh, Ty Druhé a další známé duchařské "pecky." Nějaké to mrazení v zádech vyvolala jediná scéna a to když do domu dojela skupinka para-vědátorů a rozjel se jejich experiment. Jinak povětšinou průměrné, stavící jen na silném hereckém výkonu (skutečně vynikající Belén Rueda), zasazeném do brilantně učebnicových hrátek se světlem/stínem, kamerou, diváckým očekáváním. Jenže bát se bude leda nováček nebo notorický strašpytel (třeba Rob Roy:-*). ___ Zvláště pětkaři opět přehání a pod nátlakem výrazného stylu zcela ignorují obsah. Z prvního pohledu se může jednat o fantasticky natočený film, z druhého ovšem také o vcelku nudný a pro znalejšího diváka neobjevný počin. ___ Takže pozor, až budete pod nátlakem současného vysokého hodnocení (83% a bude klesat!!) vstupovat s přehnaným natěšením do prostorů Sirotčince. 55%. ()
Je pouze otázkou času kdy Juan Antonio Bayona nebude potřebovat ke zviditelnění svého filmu jméno producenta Guillerma del Tora. Takový talent prostě nemůže zapadnout. Místy sice ještě staví formu nad obsah, ale to ani v nejmenším neznamená, že by ho nějak opomínal či snad dokonce zanedbával. Atmosféra je perfektní. Ne přímo strašidelná, ale taková ta příjemně mrazivá (což neznamená, že mi párkrát řádně nezatrnulo). Velký podíl na ní má dokonalá hudba Fernanda Velázqueze a úžasná ruchová stránka filmu. Španělsko se na tento typ horrorů snad specializuje. Vyloženě geniální je pasáž s moderním médiem - ač je pro film nepodstatná. Co potěší je závěr. Ani ne tak (ne)pointa jako spíše jeho krása. Kdyby si byl Bayona více ohlídal tempo v některých pasážích (čtěte zkrátil to o deset minut), tak se dalo uvažovat i o vyšším hodnocení. Pomyslné absolutorium si tak odnáší aspoň Belén Rueda za hlavní roli. ()
Tradiční lekačky (především bába Tutovka vs. dodávka 0:1), audiovizuální holomráz na zádech při seanci s médiem, či "Cukr, káva, limonáda" scéna s akutním nebezpečím divákova postolicování.. Je toho hodně, co solidní duchařský thriller El Orfanato může nabídnout, ovšem díky své kolísavé atmosféře a šablonovité pyrenejské formě pro mě zůstane jen s přídomkem "další v řadě". Spoiler: Pokud mají rodiče velký dům a ztratí se jim (v něm!) dítě, měli by každý jeho kout prohledat nejméně stokrát, jinak si to dítě ani nezaslouží.. ()
Galerie (47)
Photo © Picturehouse Entertainment
Zajímavosti (21)
- Ačkoli není uveden v titulcích, Guillermo del Toro hraje lékaře na pohotovosti, který se stará o Lauru (Belén Rueda) poté, co si poranila nohu. (veronikajel)
- O roli Simóna (Roger Príncep) se ucházelo více než 400 dětí. (rafix)
- J.A. Bayona, který byl ve společnosti herecké veteránky Geraldine Chaplinové (Aurora) poněkud nesvůj, prolomil ledy hned první den tím, že se schoval pod postel a chytil ji za nohu, když si ve tmě klekla. Její leknutí ve filmu je tak autentické. (Šakalík)
Reklama