Kamera:
Harold RossonHudba:
Lennie HaytonHrají:
Gene Kelly, Donald O'Connor, Debbie Reynolds, Jean Hagen, Cyd Charisse, Douglas Fowley, Millard Mitchell, Rita Moreno, Mae Clarke, Bobby Watson, Lance Fuller (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (455)
V historii kinematografie vzniklo nemálo uměleckých klenotů, které jsou schopné s grácií obstát zkoušku času a Zpívání v dešti, po právu označované jako jeden z nejlepších muzikálů vůbec, je to toho zářným příkladem. Ostudou budiž fakt, že jsem se zhlédnutím této klasiky svého žánru tak dlouho otálel - nicméně jsem rád, že jsem se k ní dostal a že jsem měl možnost vidět film na velkém plátně, kam rozhodně patří. Snímek zaujme a ohromí (i dnešního diváka) díky bezchybným tanečním číslům a chytlavým písním, které jsou protkány sympatickým a nenásilným humorem a úžasnými hereckými výkony. Vedle toho jsem ocenil vskutku zábavný a do jisté míry i poučný exkurz do doby, ve které se filmoví tvůrci museli vypořádávat s nástupem zvuku, bez kterého se v dnešní době neobejde téměř žádný film. Při projekci v kině jsem z filmu cítil neskutečně silný náboj - jakousi nesmírně pozitivní energii, která na mě z plátna sálala a nenechala mě z něj ani na chvíli odtrhnout oči. Velice kvalitní filmový zážitek, který i po tak dlouhé době od svého uvedení nepřišel k jediné vrásce či šedině. ()
A další vyhlášený film, který pro mě byl spíše zklamáním. Chvílemi mi připadal jako filmy Rolanda Emmericha - čekal jsem jen na hudební čísla a všechno mezi byla jen nutná výplň. Pak mi ale došlo, že kromě Singing in the Rain vlastně žádná jiná písnička není chytlavá a během sledování jsem se dokonce párkrát přistihl, že myslím úplně na něco jiného a nevnímám děj filmu. Chicago pro mě stále zůstává nejlepším muzikálem. ()
Iluze zahalená v iluzi zahalená v iluzi. Je těžko uvěřitelné, že v polovině dvacátého století vzali sami hollywoodští tvůrci film jako takový a pak ho (v hávu zábavy) rozebrali na ty nejdrobnější kousky. Zpívání v dešti nabízí částečně historickou reflexi s příměsí nutné fabulace, výlet do všemožných i nemožných žánrů, zároveň však ironizuje jak klišovité příběhy, tak samotnou produkci, fungování velkých natáčecích studií a dokáže se vysmát i většině filmových profesí (od nervózních režisérů, přes „nahraditelné“ osoby jako jsou kaskadéři a zvukaři, až po hvězdný manýrismus). A aby toho nebylo málo, nakonec se divák dostává až někam do psychoanalytických vod v pojetí kinematografie jako pokrouceného zrcadla skutečnosti. To se nejvíce projevuje na hlavních ženských postavách, z nichž jedna zobrazuje ideál, který je ale ve své podstatě falešný (Lina), zatímco druhá je obyčejnou dívkou bez pozlátka, která je však až „příliš obyčejná“ pro stříbrné plátno (Kathy). Proto jsou tyto dvě postavy těžko oddělitelné, potřebují jedna druhou. Ostatně člověk by těžko vydržel zcela bez umění, či kulturního vyžití (jakým je například film = velkolepá iluze) – to by se z každodenní rutiny, šedi a starostí nejspíše zbláznil. Na druhou stranu by však těžko mohl celý svůj život prosedět jen před plátnem kina - za touto příjemnou náhradou světa by se totiž v konečném důsledku skrýval pouze skřípavý zvuk nicoty. ()
Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších romantických filmů - 100 Greatest Romance Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Nádherný biják, strašně pozitivní, s chytlavou muzikou a lehkonohými tanečními a stepovými scénami, které působí velmi přirozeně. Navíc obsahuje pravdivý příběh o přerodu němého filmu ve film zvukový, vztažený na příběh Gene Kellyho a jeho partnerek. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=36QiuRc_3I8 a titulní píseň: http://www.youtube.com/watch?v=TVpPuT4FjsQ ()
Film o filmu ve filmu, v kterém pronikáme různými úrovněmi média v dlouhých (až moc) choreografických sekvencích, že vynořit se poté z celého toho světa zpět do reality je jak probudit se z hodně dlouhého a hlubokého snu. Technicolorové barvy, nelidská vizáž protagonistů a jejich děsivě dokonalé choreografie k tomu jen dopomáhají. Naštěstí mě během sledování občas vyhodí z kolejí prudká bolest mezi žebry po kopanci od Alexe DeLarge. ()
Galerie (116)
Zajímavosti (62)
- Donald O'Connor si postěžoval, že se na práci s Genem Kellym těšil, ale kvůli Geneho perfekcionismu ho záhy považoval téměř za tyrana, zvláště když na něj Kelly neustále křičel. Několik prvních týdnů natáčení si vyčítal, že vůbec podepsal smlouvu. (Kulmon)
- Scéna Broadway Ballet sa trénovala celý mesiac a štúdio stálo vybavenie celej scény 60 000 dolárov. (AdamCritic)
- Natáčení někdy trvalo až 19 hodin denně. (Kulmon)
Reklama