Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (780)
Počítám, že hardcore fandové předlohy budou dost mrmlat a milovníci sci-fi taky nadšení úplně nebudou, ale že by Ghost in the Shell byl propadák, to říct nemůžu. Za dobrý film bych ho však nepovažoval ani omylem. Vypadá to skvěle, průjezdy městem plným obřích hologramů jsou nádherné, hodně se tu vyřádili i maskéři a výprava celkově je asi tím hlavním důvodem, proč vyrazit do kina. Jinak je to bohužel slabší. Scarlett Johansson většinu času divně čumí a tváří se hrozně vážně a o nějakém velkém sex-appealu nebo šarmu se tu mluvit nedá. I akce je spíš průměrná než zajímavá, a i když neurazí, nějak si pár hodin po projekci nevybavím žádnou scénu, kterou bych chtěl vidět znovu. Hlavní problém je ovšem v zoufale průhledné a nezajímavé zápletce, která je béčková a předvídatelná až hanba. Celkově tu máme vizuálně hodně atraktivní svět, ve kterém se však pohybují vcelku nudní hrdinové, dělají nepříliš zábavné věci a vy budete vždycky vědět čtvrt hodiny předem, co se bude dít dál. Nenudil jsem se, ale podruhé bych na to nešel ani omylem. ()
Jako vážně? Toto je asi největší kravina za poslední rok co jsem viděl a chci rychle zapomenout. Mám rád Sci-Fi, mám rád Scarlett ale ..... tady bylo naprosto vše špatně. Ten týpek s těma víčkama z pet flašek na očích, ten byl fakt nejvíc. Scallett místo robotických pohybů, jak kdyby si nas.... do gatí + jeden výraz po celou dobu filmu a ten její obleček místo toho, aby rozptýlil byl úplně antisexy. Asi už jsem starej ale tohle mě fakt na.... naprosto vyhozené dvě hodiny mého života a kdybych to viděl v kině tak bych byl naštvanej ještě víc. ()
To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy. ()
Ta sošná strnulost mi nevadila, stejně jako okázalé myšlenkování. Nějak se to k tomu všemu hodilo. Možná i proto, že moje očekávání byla poměrně opatrná, je to nejen naplnilo, ale i mírně překonalo - v tom, že jsem se nenudil, že to nedělalo ostudu předloze a že mě uspokojila vizuální stránka. Za neexistující 3D body strhávat nebudu, ale bylo fakt špatný, jinak ok. Asi není co víc řešit. Prostě fajn kino. 3 a 1/2 ()
Nemám rád mangu a whitewashing je mi úplně jedno (i když zde na jedné straně z logického hlediska, na rozdíl od Iron Fista, nedává smysl a na tu druhou je to vlastně šumák). Obzvláště potom, co fanoušek originálu poukáže na fakt, že hlavní postava tohoto filmu je úplně někdo jiný než hlavní postava v původní skořápce. Ale k filmu samotnému. Od Ghost in the Shell jsem očekával japonsky-orientovanou sci-fi Lucy s perfektním vizuálem, která bude alespoň trošku dávat smysl. To mi zkušený Rupert Sanders splnil tak napůl. Akce je dost, kamera snímá jedna radost a zajímavých nápadů se zde najde spousta, ovšem celkově je to málo dravé a je asi zbytečné si jen u jednoho filmu stěžovat, co všecko ukázaly trailery, ale zajímavější akční scény mi přišly ty, které si z trailerů nepamatuji. Scarlett Johansson na majora perfektně sedí, sekne jí to a její herecký rejstřík na robotické herectví v pohodě stačí (Úplně jsem nepochopil, jestli její pohyby byly záměrné nebo Scarlett takhle chodí normálně, ale přišlo mi to trošku divné), ovšem kdo mě z obsazení překvapil ze všech nejvíc, je její parťák Pilou Asbæk, který je s těmi bílými vlasy k nepoznání a vyloženě vypadá jako Cable pro druhého Deadpoola (Za tuto volbu bych se vůbec nezlobil). Co se týče předlohy, tak oba dva hlavní animáky jsem viděl, vesměs se mi líbily a nemám problém s tím, jak tenhle hraný film látku pojmul. Problémy, když už, vidím někde jinde...mohlo by to více odsýpat a ne se jen snažit vizuálně ohromovat (na krále cyberpunku se ani netřeba snažit). U některých scén jsem si vzpomněl, že v anime byly velice podobné, až na ten rozdíl, že kde nekompromisní japonci podle předlohy jedou dále a příliš se neohlíží na nějaké vysvětlování, tento hollywoodský film občas až polopaticky vysvětluje jednotlivé příběhové kličky a dokonce ani jako verze z roku 1995 nekončí cliffhangerem, což je o to překvapivější, jelikož by u Paramountů dozajista sequel strašně chtěli. Ovšem nedočkali jsme se ani u megaúspěšné Lucy, tak snad Scarlett ještě nějaké hlavní role čekají...7/10 ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- Oblek hlavní postavy (Scarlett Johansson) je vyroben ze silikonu. (griph)
- Scarlett Johansson dostala za hlavnú úlohu 10 miliónov amerických dolárov. (Zdroj: comicbox.eu) (Chochi)
- Postava Dr. Oueletové, kterou hraje Juliette Binoche, byla původně muž.. Později však byla přepsána na ženu. (Jack_6428)
Reklama