Režie:
Samuel BayerKamera:
Jeff CutterHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jackie Earle Haley, Kyle Gallner, Rooney Mara, Katie Cassidy, Thomas Dekker, Kellan Lutz, Connie Britton, Clancy Brown, Julianna Damm, Christian Stolte (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Pětice dospívajících přátel, která žije ve stejné ulici, má sny o hrozivém muži se znetvořenou tváří, strašidelným hlasem a zahradnickou rukavicí s noži místo prstů. Jednoho po druhém terorizuje ve snech – kde platí jeho pravidla a jedinou cestou, jak před ním uniknout, je probuzení. Když ale jeden z nich zemře, ostatní pochopí, že se jejich sny staly skutečností a jediný způsob, jak přežít, je zůstat vzhůru. Kdesi v jejich minulosti se skrývá dluh, jehož splatnost právě vypršela. Aby se zachránili, musejí se ponořit do mysli nejzvrácenější ze všech nočních můr: Freddyho Kruegera. Legendárního zloducha hraje v současné verzi klasického hororu Jackie Earle Haley. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (622)
Pokud by se to nejmenovalo NoES, možná bych dal tři hvězdy, takhle jsem pěkně nasranej a musím se přemáhat, abych dal aspoň ty dvě. No nebudu úplně krutej, ale bohužel, tohle dnes předběhne pomalu každej druhej slasher. Pro mě je toto trapná vykrádačka jměna, které se v původní sérii vyšplhalo na level, jež se pyšnil úplně jinou sadařinou. 40% ()
Opravdu mizerný remake. Předně je Krueger pitomě udělanej. Jeho ksicht, který spíš značně připomíná mumii (z filmu téhož názvu z roku 1999) je naprosto nedostatečný, ba dokonce s touto souvislostí i směšný. Oproti klasickýmu, který je nejen zjizvenější, ale hlavně jsou na něm perfektní detaily přiškvařené kůže a to na postavě Kruegera dělá právě ten správný šmrnc. Dále je ve filmu hodně mizerné a nízké napětí u kterého člověk jenom zívá a snad nejhorší na celém filmu je slabá brutalita. Pravý Krueger si oběť vždy maximálně vychutnával. V několika případech dokonce doslova. Také herci budí špatný dojem a to nejen svým výkonem. Jest-li to dělá to oblečení nebo opravdu jsou tak přestárlý (ve smyslu jakožto hlavních obětí) už přesně nevím a znovu se na to dívat mě opravdu neláká. Stačí mi to jednou a dost. Co, ale vím, že ve všech ostatních filmech byla jasně vidět minimálně doznívající puberta. Jedna z největších hovadin pak na celém filmu je, že by všechny oběti v pěti letech měli tak velké okno, aby si nic nepamatovali. To mi nejde moc na rozum. Celkově tak film opravdu nepřináší nic nového nebo převratného, že by to stálo byť za jednu hvězdičku. Nakonec musím dodat, že postavu Freddyho Kruegera si stejně budu vždycky spojovat s Robertem Englundem. Jemu se jiný herec v tomto směru nevyrovná. ()
Tak odporně smrdutou břečku jsem fakt nečekal. Po docela fajnově udělaných počátečních titulcích přichází na scénu povinný a impotentní "first blood" úvod, v němž lacině vyhlížející katalogový hezoun čelí rutinním lekačkám za doprovodu už vskutku očumělého vizuálu. Proč musí každý teenage horor z počátku třetího milénia vypadat jako momentka z natáčení reklamního spotu T-Mobile? Proč musí ti katalogoví neherci s nulovým charismatem otevírat huby a vypouštět z nich připitomnělé repliky o holkách, rozchodech a kamarádech, kteří něco/někoho zradili? Kecy! Mimochodem, všimli jste si? Ano, ta kráva USNULA za bílého dne na pohřbu svého kamaráda! V mnoha filmech je nutno logiku všeho dění mírně přizpůsobit efektnosti (a vlastně i efektivnosti), zde je ovšem logika ZCELA přizpůsobena zevnějšímu pozlátku (které je úplně obyčejným smrdutým shitem). Tenhle gradující trend vážně nežeru. Všechny postavy se chovají naprosto iracionálně a v celém filmu není jediný vlastní nebo dokonce originální nápad. V průběhu stopáže je rozeseto spoustu detailů pro hnidopichy (dcera se s typickým výkřikem probudí ze sna, což její maminka patrně čekala, protože v téže vteřině rozráží dveře a dcerušku vyděšeně kontroluje) a pokud by divák čekal zajímavé snové vize, nápadité scény vražd či snad slušné gore, musí se spokojit s ošuntělou fabrikou, dívčinou poletující po pokoji a několika bodnořeznými Freddyho zásahy. Často digitálními. Co se týká samotného vyprávění příběhu, byl mi docela sympatický začátek, kdy děj sleduje několik postav za sebou, z nichž se ani jedna neukáže býti tou titulní. Se zbytkem je to horší. Opravdu může celá třída cca osmnáctiletých studentů zapomenout na zážitky z pěti let, které očividně silně zasáhly jejich životy? Pokud ano, proč je titulní dvojice tak silně přesvědčena, že si všichni vymýšleli? Znalce originálu na kostře příběhu nepřekvapí nic a nově dodané prvky jsou čitelné na míle dopředu. V kontrastu s původní sérií není v nové Noční můře sranda ani chtěná, ani nechtěná, je to zkrátka jen nudná, šablonovitá, bezradná a do několika tuctových motivů zahleděná kravina. Původně jsem chtěl dát jednu hvězdu, jelikož Jablonsky chvílemi podkresluje docela hezky a Rooney Mara je Rooney Mara, jenže nový Freddy je zoufale nezajímavý kačer a především - je to horor a jako horor to není ANI TROCHU děsivé či atmosférické. Blah. 1/10 ()
Freddy, dříve drsný assassin, nyní bez zrnka charismatu, žízní po teenagerské krvi a já u toho cedil pot horem-dolem. Hora nelogických scén se kupí jedna báseň (Kruegerovu minulost opravdu nepotřebuji znát) a režisérská bezradnost podtrhuje už tolikrát známý fakt, že natočit horor v dnešní době je velký kumšt. Jenže to i ten Lucio Malaver měl větší koule! Ach jo! ()
Je mi zle pri pomyslení, že toto je remake klasiky z ´84. Nijak zvlášť som nebol na vetvy ani z originálu (za tri) ale čaro filmu a charizma Freddyho v podaní Roberta Englunda je neodškriepitelná. Remake je nudný (nezaujímavé postavy), ľakačky absolútne nefungujú a Jackie Earle Haley (s rešpektom k jeho Rorschachovi) veľmi zlou voľbou spolu s jeho prezentáciou Freddyho diametrálne odlišnou od originálu – jasné, je to šialenec, ale nie je s ním sranda... Ešte horšie ako biedny remake Friday the 13th. Tvorcovia remaku Hellraisera nech sa neopovážia preobsadiť Pinheada! ()
Reklama