Režie:
Steve AntinScénář:
Steve AntinKamera:
Bojan BazelliHudba:
Christophe BeckHrají:
Christina Aguilera, Cher, Eric Dane, Cam Gigandet, Julianne Hough, Alan Cumming, Peter Gallagher, Kristen Bell, Stanley Tucci, Dianna Agron, Glynn Turman (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ali opouští rodnou Iowu a míří přímo do L.A., aby si splnila svůj sen a stala se zpěvačkou a tanečnicí. Hned první den narazí na noční podnik Varieté, který řídí vysloužilá kabaretní zpěvačka Tess se svým kamarádem a krejčím Seanem. Podnik má své dny slávy dávno za sebou a Tess bojuje o to, aby chátrající divadlo udržela při životě. Ali se do tohoto místa hned zamiluje a za podpory číšníka Jacka se v něm snaží prorazit. Tess je k jejímu snažení vrcholně skeptická. Ali nezbývá než vzít do ruky podnos a v roli servírky čekat na svou příležitost a bojovat o své místo na jevišti. Události však naberou rychlý spád, když její silný hlas způsobí, že se z ní nakonec stane hvězda, jakou vždycky chtěla být. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
(4x) Scénář to nemá, ale kdo ho potřebuje, když každý jednotlivý frame pulsuje s jediným účelem... aby se s ním divák pomiloval. Klišé by vypadalo jinak, ostatně tradiční příběhy na téma zrození hvězdy se už dneska netočí. Respekvite dneska už to nikdo ani neumí, takže jediné, co se sem tam ještě zrealizuje, jsou retro vzpomínky na nejlepší leta culoidového zázraku, na jeho kouzlo a šarm. Škoda, že odkaz klasik jako Die grosse Sehnsucht nebo Es leuchten die Sterne, a celkově backstage subgengre, zachraňují už jen zpěvačky populáru. Přetlak tedy rozhodně nemám mít z čeho čili mazlím se s každým hudebním číslem. Vida, kam to dotáhla jedna ze čtveřice Lady Marmelády ;) O dokonalosti Cher pochybováno samozřejmě ani nebylo a nemohlo být ani v nejmenším. Welcome to Burlesque! / You haven't seen the Last of Me ...cukříky se též staly Stanley Tucci a jeho koloušek, veterán ulítlosti Alan Cumming a samozřejmě Kristen Bell zraje jako víno. I got a dentist... Dr. Longjohn! (a má pomalu dve metry :D) Vrcholně požitková je cele extase s But I am a Good a Girl a rafinovaně roztoužená Guy what takes his Time - kam mám dát očit dřív? Show Me how You Burlesque! ()
Ohranější schéma filmu snad už ani nenajdeme, ale má to "něco" a to "něco" je přitažlivější a důležitější než to, že každý víme, co se za pět minut stane a jak to dopadne. Z hlasu Christiny mě mrazí, atmosféra klubu převládá a celkový dojem jen upevňuje. A Stanley Tucci mě tu snad posté utvrzuje v tom, že je to jeden z největších sympaťáků v Hollywoodu. ()
Stačí vědět, že tu hrají Aguilera a plastika Cher - a skepse je na místě. Kupodivu obě nepodávají tak katastrofické výkony. Co se zpěvu týká, je naprosto nepopiratelné, že Aguilera má dobrý hlasový fond, ale ve výsledku je to na škodu. Když totiž vesnická nicka spustí v klubu, (lustry se chvějí), působí to v rámci příběhu hodně nevěrohodně. Varieté hodně těží z Chicaga. Ale kde se Roxie postupně propracovávala na vrchol, tak tady se Ali vyšvihne hned. Gradace je tedy mizerná, oba songy (jeden nominovaný, druhý Zlatý Glóbus vyhrál) jsou naprosto průměrné. Nejlepší je finální číslo, které má konečně potřebný švih, energii a drive./// Naprosto naivní je dějová linka s barmanem. Ten si s Ali povídá jeden večer a pak ji celej starostlivej přináší zpátky do domu, aby chudinka nezmokla a měla kde bydlet. Nehledě na to, že prsatá bloncka je sirotek a na celém širém světě nemá nikoho./// Tucci je poměrně nevýrazný a mohl z role gaye vytřískat víc, ale nebudeme si lhát do kapsy, všichni víme, na kom stála propagace filmu./// Kde si Moulin Rouge chytře půjčoval známé písničky (Diamonds are a girl's best friend) a dával jim atraktivní formu a interprety, tak Varieté nabízí jen tanec, s nepřitažlivou choreografií. Kostýmy byly dráždivé, de facto však ošklivé, ale mé oko potěšil E. Dane alias dr. Sloan z Chirurgů, byť tam byl vlastně úplně zbytečně, nikam film neposunul./// Po Nine se jedná o další průměrnost, s muzikály to vzdávám. ()
Pár zajímavých písniček poslepované dohromady příšerně klišovitým příběhem a většinu času odejpající režií. Cher i Christině to zpívá pořád dobře, hudební čísla jsou udělány uspokojivě a herecky je to taky celkem fajn. Cher je výborná, Stanley Tucci si svou roli vychutnává a Cam Gigandet se pokouší aspoň trochu držet pohromadě tu romantickou linii. Christině to totiž dobře zpívá a hezky vypadá, ale herecký talent u ní najdete ztěží. Navíc byla ta její postava strašně nesympatická. Zbytek obsazení byl bohužel celkem nevyužitej (Dane, Bell, Cumming..). Příběhově je to ale strašná nuda s příšernými dialogy, která vás nemá naprosto čím překvapit. Navíc je to i dost dlouhý, takže posledních 20 minut už jsem se, i přes režisérovu snahu, regulérně nudil. Po loňském Nine další muzikálový průměr.50% ()
Nové Chicago to sice není, ale i tak Burlesque nabízí téměř vše; vše až na vybroušený děj nebo zápletku. Za dvě hodiny se toho nestane o moc víc než v traileru, ale upřímně mi to nevadí, protože scény z povrchu zemského postrádají to kouzlo klubu (kabaretní čísla doplněná o zpěv Christiny Aguilery, atmosféra 30. let), které je důvodem, proč mě tento film v nabídce kina zaujal. Nemáte-li rádi podobný styl hudby nebo čekáte-li brilatní herecké výkony (zde herecky dominuje mistr vedlejších roli Stanley Tucci) a zajímavý příběh, odstraňte si vizuálně z mého hodnocení klidně dvě až tři hvězdičky. Nedůležitá poznámka na závěr: Pokud Cam Gigandet natočí v budoucnu pár komerčně úspěšných filmů, má velkou šanci stát se ženským sexsymbolem 21. století. ()
Galerie (89)
Zajímavosti (21)
- Ve scéně, kdy se Ali (Christina Aguilera) poprvé objeví s krátkými vlasy, je možné všimnout si pihy pod okem na pravé tváři. Hned v dalším záběru je ale piha na straně levé. (Dlee)
- Režisér Steve Antin dostal nápad na tento film při sledování výkonu Christiny Aguilery hostující jako vokalistky při vystoupení kapely Pussy Cat Dolls v roce 2002. (oje)
- Podnik Burlesque Lounge bol v ateliéri postavený v priebehu 6 týždňov. (drake31)
Reklama