Reklama

Reklama

Obsahy(1)

František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (708)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Český Tony Scott natočil českého "Amerického gangstera". A je to znatelný rozdíl bohužel ve většině aspektů, snad jen s vyjímkou Vicy Kerekes, která se povede vždycky. Plytký film s pár více vtipnými a méně mafiánskými momenty, příšerný videoklipový styl a absolutní absence něčěho i zdánlivě epického. Snaha se cení, ale díra do světa se nestala. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je jedno, kdo kde tuneloval, koho uplácel, na koho sháněl kompromitující materiál, kdo je prolhaný a kdo prohnilý. Tenhle zahořklý český kousek á la na každou svini by mělo jednou dojít, nás protáhne několika společenskými náladami a pokusí se nás přesvědčit o tom, že před sebou máme sakra velký příběh. Ve skutečnosti se toho o prohnilosti moc nedozvíme, když jde do tuhého, uskočí se a slibně rozjetou situaci pak tvůrci zbytečně rozmělní. Vaculíkovy voice-overy nakonec nevadí (on samotný mě ale příliš neoslovil), Vetchý je na tom o poznání lépe, jejich společné scény fungují. Chronologický pohled na vzestup gaunera nicméně nestrhne, zdviženému ukazováčku na zkorumpovanou policii, justici i politiku chybí „opravdová“ naléhavost. Znovu vadí ono neosobní řemeslné tajtrdlíkování, naštěstí je snaha kopírovat vizualitu zaoceánských thrillerů jen v první půlhodince. I tak by měl někdo za to laciné experimentování s kamerou a střihem vrátit honorář. Místy slušné, místy hodně k smíchu. Ve výsledku slabší tři hvězdy!! ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prečo je to občas nakrútené ako od Tonyho Scotta? Prečo to preboha trvá iba 99 minút? To sú však jediné, i keď nie nezanedbateľné, výčitky smerom k tvorcom, avšak vzhľadom na tému, množstvo mne neznámych informácií a skvelé tempo som sa rozhodol mierne nadhodnotiť. Vetchý, Vaculík aj spol. sa podľa môjho názoru do svojich úloh skvele hodili a patrične si ich aj užili. Teraz už len dúfať, že aj náš Miki bude kvalitatívne porovnateľný. Samozrejme by bolo lepšie látku nakrútiť ako seriál, či možno 160 minútový film, avšak je obdivuhodné, že aj do tak krátkej stopáže sa podarilo vtesnať všetko podstatné. Scéna v lese a výzor nájomného vraha nemajú chybu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na perfektně organizovaný gang Františka Vedrala/Mrázka byla každá policie v tomhle státě krátká. Ve filmové podobě jej tvoří dva ťunťové, s nimiž byste nešli ani na polní pych, natož složitě drancovat a tunelovat tuhle naši matičku českou, které režisér Petr Nikolaev pořádně povolil šrouby. Hned po pár záběrech máte jasno, aniž byste nahlédli do titulek, že tenhle maník má na svědomí "nejakčnější" seriál z akčních, a sice tupoblbý Atentát. Představte si, jak urputně chce být film drsný, i když pár drastičtějších scén nepovažuji za nepovedené, ale naopak, poměrně zajímavě komponované. Smích budí hlavně zločinecká elita, která měla mít respekt. Vetchý z toho ještě vyšel relativně dobře, ostatní už jsou jen připitomělé figurky, jimž režisér nedal žádnou zajímavost. Sice se v záhlaví film urputně brání sdělením, že nešlo o autentické zpracování příběhu vlivného zločince, jenže to moc neobstojí, nepracuje-li film s vyloženě fiktivní postavou. A to rozhodně není případ přejmenovaného Vedrala. Ten, jak známo, slyšel jen na povel peníze a ve své době s nimi mohl tapetovat. Podle filmu se jednalo veskrze o inteligentního, necitlivého ničemu, který by sotva snesl vedle sebe pitomce, jaké ztvárnili Jan Vondráček a Jiří Dvořák. Filmu však šlo ještě o něco jiného. Naservírovat divákovi řemeslně zdatně natočenou krimi, jakých je jen hrstka. Příběh je v podstatě vyprávěn z pohledu vyšetřovatele Čestmíra Cajthajmla, který šel s buldočí zarputilostí drahná léta Vedralovi po krku, ale na kobylku se mu pořádně nedostal. Lukáš Vaculík byl ve své správňácké roli zajímavým protihráčem Ondřeje Vetchého. A i když se tihle dva za film moc nepotkají, bylo cítit, jak to mezi nimi vře a jak se vzájemně nenávidí. Proč se tenhle skvělý koktejl nenamíchal i u vedlejších postav, u kterých se spíše poserete smíchy, než abyste se zamysleli nad jejich existencí. "Nájemný" vrah Zahrádka, stižený Downovým syndromem, to je jeden z těch okamžiků, kdy se budete smát na celé kolo, když jej poprvé spatříte. Množství postav je ve filmu přejmenovaných, ale většina z nich nejsou fiktivní. Přejmenování se také nevyhnulo bance a firmám, jejichž (nesmyslná) loga lze ve filmu spatřit. Jak příběh postupuje ze socialismu až do nedávné současnosti, celé se to zhoršovalo. Policejní přístup a metody jsou přihlouple zkreslené, moc neobstojí ani přítomnost státní zástupkyně (jednalo se údajně o podobným způsobem zesnulou prokurátorku Kozubkovou) a premiéra vlády (tehdejšího premiéra Stanislava Grosse ten filmový ničím nepřipomíná, nepočítáme-li jeho familiární oslovení). Postavy se prakticky vzhledově neměnily. Vaculík měl jen šedivějící vousy, Vetchý byl bez kotlet, novinářka Vica Kerekes zůstala zaražená ve vývoji, čestnou výjimku tvořila její prsa atd. Moc jsem tomuhle filmu na chuť nepřišel. Zpracování trpělo typickým stylem zjednodušování, které známe z Atentátu. Když se film do kauzy opřel, byly to v několika scénách, které se ale nějak významně do paměti nevryjí. Ústřední herecké duo šlape, na dynamiku ve filmu si nelze stěžovat, některé scény jsou pěkně syrové, zajímavý přechod z neidealistického komunismu do méně přívětivého kapitalismu je zvládnut perfektně neotřele, ale kauza Mrázek si žádala hlubší režijní analýzu, než jaké se divákovi dostalo.Když tohoto kmotra budete brát s notnou rezervou, je docela možné, že vás film zaujme. Zaujme, ale nestrhne. Tak bych jej charakterizoval. 60% () (méně) (více)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem si kousíček knížky přečetl a chystám se ji dočíst hned, jak bude trošku více času. Snímek je poměrně zkratkovitý, ale na české poměry neskutečně dobře zmáknutý. Dlouho u nás nebylo natočeno něco, co rozhodně dovede oslovit i zaujmout. Petr Nikolaev je výborný režisér. Mockrát mě o tom přesvědčil. Celkově je film výborně obsazený a excelentně zahraný. Dokonce nechybí ani ozdoba Vica Kerekes, která umí být docela číča, když chce. Film nám dovoluje opravdu lehoulince nakouknout do mafiánského podsvětí. Zachycuje, co všichni dobře víme nebo alespoň tušíme, a přesto dokonale ignorujeme, protože se nás to zdánlivě netýká. Samozřejmě lze předpokládat, že se na povrch dostalo jen to, co se dostat mělo. Kmotra Mrázka bych rozhodně neviděl špičkou ledovce, ale spíše drobným podvodníčkem, který měl dlouho štěstí. Filmu to ovšem na kvalitách neubírá. Mně se snímek více než líbil. Působí na mě spíše inspirativním dojmem, než že by nějak vehementně hrozil ukazováčkem. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (32)

  • Režisér filmu Petr Nikolaev je jen o šest měsíců mladší, než byl skutečný František Mrázek. I proto si Nikolaev myslel, že může Mrázkovu dobu, motivaci a postupy chápat lépe, než kdyby točil film o někom, kdo žil před sto lety. (navabaca)
  • Ve filmu se v roce 2001 a 2002 objeví Bentley Continental GT, které se ale začalo vyrábět až v roce 2003. (hynn3k)
  • Režisér Petr Nikolaev prohlásil o Františku Mrázkovy: „Ten, kdo nezná knihy Jaroslava Kmenty, těžko uvěří, že v naších podmínkách taková osoba mohla existovat.“ (Olík)

Související novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (více)

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama