Reklama

Reklama

Final Cut - Dámy a pánové

(festivalový název)
  • Maďarsko Final Cut: Hölgyeim és uraim (více)
Trailer
Experimentální / Drama / Romantický / Komedie
Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Chiu-wai Leung (a.z.) (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

lamps 

všechny recenze uživatele

Zhmotněný sen každého filmového nadšence. Film, který by si mohl sám sestříhat v podstatě každý, ale Pálfi to svedl v rámci zachování vypravěčské kontinuity a plynulé návaznosti tak doknale, že už si ho snad nikdo netroufne napodobit. Pravoslavná cinefilní óda, skutečný balzám na moji unavenou dušičku... ()

Garch 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit jako film. Střihačské orgie. Střípky ze 451 (°F) filmů, slepených do mozaiky. Samo o sobě spíš práce, než umění. Naštěstí, skvěle spojeno přesně načasovanou hudbou. Ta ohladí nerovnosti a dotáhne tvar. PS jako divák nemám klid, když mi každých pár vteřin naskakují názvy filmů nebo vidím, co ještě neznám. Je to kvíz. Za kvíz 4-5*, za příběh 2-3*, podle nálady, zda mě baví vtip střihu nebo zlobí splácanost. ...PS Všechny záběry ukradeny z netu. PPS Hodnocena kopie stažená z uloz.to ;-) ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Abych pravdu řekl, nevím, jak začít. Asi takto; nikdy jsem se netajil tím, že jsem cynická bestie, která dokáže humorovat i v případě té nejhorší tragédie, takže mě romantické záležitosti jen málokdy opravdu osloví, ale Maďaři se mi opravdu umí dostat pod krunýř. Jejich Testről és lélekről mám už nějaký čas v desítce oblíbených filmů a dnes mě dokonale dostali touto záležitostí. Tohle byla krása. Byla radost sledovat tuto filmovou koláž na téma láska a Finové od Balatonu zase jednou naplno ukázali, že umí. Já nejsem filmař, jsem jen laický divák, ale tipoval bych, že je asi snazší natočit nový film, než jej poskládat z takového množství již hotového materiálu tak, aby celé dílo dávalo smysl. Něco takového jsem ještě nikdy neviděl a myslím, že už ani neuvidím. Maďaři dokázali vzdát z jedné vody načisto poctu světovému filmu, celému davu herců a hereček, a ještě dát dohromady film o lásce, kterým mě fakt ohromili. Věru, o mocný zážitek se mi postarali filmaři z puszty. / Poučení: Některé nápady dokáží zavařit i nůžky. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Absolutní film. Věřím, že něco takového se v REM fázi spánku honí hlavou opravdovým cinefilům. Emocionálně i vypravěčsky jde o překvapivě funkční experiment, zdárně navozující dojem příběhové kontinuity, a dokonce schopný vyvolat jakous takous identifikaci (s archetypálními romanticko-filmovými situacemi, nikoli s postavami). Pálfiho autorský otisk je nejpatrnější v plném zužitkování situací čpících tou nejfyzičtější člověčinou (nechybí fragment "cukrové" scény ze Sweet Movie) a v podvratném nabourávání seriózních situací zcela nepatřičným záběrem Yody nebo někoho/něčeho podobného. Vlastně jde o trochu nápadnější využití techniky, kterou Tyler Durden v Klubu rváčů vylepšoval dětské filmy. Filmoví fanoušci jistě mohou soutěžit, kdo pozná více snímků (jen bych to příště prosil konat při neveřejném promítání), ale touto aktivitou se zábavností potenciál filmu podle mne zdaleka nevyčerpává. Nedivil bych se, kdyby o střihové skladbě a typech návaznosti záběrů (atmosféra, pohyb, tvar) někdo časem napsal přinejmenším bakalářku. 90% ()

dan.pacino 

všechny recenze uživatele

Pocta světovému filmu (a ani na český se nazapomnělo!). Dílo působí na diváka v mnoha rovinach a to, jakou rovinu vidíte, je jen vaše volba. Jedním z úhlů pohledu je dívat se na Ladies and Gentlemen jako na romantický příběh dvou lidí, kteří jsou dokonalí svou anonymitou, protože dávají divákovi možnost vytvarovat si je tak, jak chce, aby vypadali. Druhou možností je dívat se na film jako na prezentaci toho, co všechny filmy spojuje a v čem jsou odlišní. S úsměvem na tváří budete pozorovat, jak jsou scény z vašich oblíbených filmů, u kterých byste to ani nečekali, změneny v jedno pro filmového fanouška dokonalé dílo. A co vidíte vy? ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Film vznikl, aniž by autoři řešili autorská práva. Filmy, z nichž čerpali, stáhli díky torrentu. Na poslední veřejné projekci v Budapešti Pálfi před publikem prohlásil: "Z torrentu jsme vzešli, na torrent se vracíme". Nevyřešený copyright zabraňoval tomu, aby film vidělo platící publikum, takže je jeho oficiální distribuce omezená na "potřeby výuky" na dvou maďarských filmových univerzitách a na DVD (stáhnutelné v HD verzi), které je součástí "učebnice o filmu Final Cut". Po projekci v Cannes v roce 2012 si film vzal pod křídla Wild Bunch, aby vyřešil právní problémy s použitím cizích záběrů, do roku 2014 se však situace kolem autorských práv nezměnila. (Ydiot)
  • Režisér György Pálfi si pri procese tvorby filmu stanovil pravidlo na zahrnutie maximálne 2 filmov od jedného režiséra. Ako veľký fanúšik tvorby Davida Lyncha sa pri ňom rozhodol toto pravidlo porušiť a použil viac než dva. (Madsbender)
  • Film vznikal tři roky z peněz, které měl György Pálfi z grantu určené na filmovou postprodukci. Šlo o znouzectnost v době, kdy vznikal a měnil se systém financování maďarské kinematografie a autoři neměli peníze na to, aby natáčeli filmy. Pálfi se tedy rozhodl vytvořit film z peněz, které měl určené pro postprodukci - tedy bez natáčení, jen postprodukcí cizího materiálu. (Ydiot)

Reklama

Reklama