Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom_Lachtan
    ****

    Taková malá, bizarní a především byrokratická záležitost ve stylu 1984, fraškovitá parafráze a především vtipná záležitost (alespoň po většinu stopáže) s dechberoucím a vypiplaným vizuálem, který vypadá jako něco mezi noirovou představou sci-fi distopického světa a představou podnapilého opraváře mopů o praktikách a životu úředníkově. Jen škoda, že závěr samotný je trošku moc přehnaný (závěrečné nepřekvapivé vypointování ani skvělá postava De Nirova na tom nic nemění) a nemající v sobě dávku humoru, která se vyskytovala především z počátku. Hodnocena režiserská verze(27.2.2014)

  • tron
    ****

    „Čo ste urobili s jeho telom?“ Mrazivá kópia Orwellovej utopistickej klasiky „1984“, ktorá sa štúdiu nepáčila svojho času natoľko, že ju odmietlo distribuovať do kín a nakoniec zmenilo názor až keď režisér naznačil možnosť trestného oznámenia. BRAZIL uspokojí každého, kto má rád Orwella, ale podľa mňa čitateľ bude skôr zaskočený drzosťou, s akou bol Orwell vykradnutý. Naopak, divákov, ktorí knihy nečítajú, snímka zaskočí tradičnou gilliamovskou netradičnosťou, cez svojské herecké výkony (keď som to videl prvý raz, až vďaka záverečným titulkom som zistil, že vo filme hral Robert De Niro), zaujímaví vizuálna stránka a bláznivý mix komédie a surovej politiky. Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/154922/Brazil-80.html(7.8.2005)

  • kOCOUR
    *****

    Velice bizarní a zábavná Gilliamova fraška, ve které je vize o konci 20. století prezentována téměř v Čapkovském duchu protknutá lehce depresivní náladou pozdějších 12ti Opic. Lehké porovnání s dnešním Minority Report je nasnadě, narozdíl od Gilliama však Spielberg sází na jiné aspekty a místo řádného příběhu bez sladkého konce láduje naše mozkové buňky vizuálními orgiemi... Gilliam se však drží a ve vyprávěcím stylu a tempu nepoleví ani v šokujícím závěru. Takhle má vypadat apokalyptická vize, takhle má vypadat ten správný "what if" z budoucnosti...(21.1.2003)

  • kinej
    *****

    Tenhle film doslova miluju. Ty dvě hodiny jsou absolutním gejzírem skvělých nápadů. A taky obsahuje kvanta různých zajímavých detailů, jako například pes se zalepenou řití, nebo plakáty zaručující bezpečnou dovolenou. Přijde mi to jako takový zfilmovaný mišmaš Kafkova Procesu a Orwellovo 1984. Sny o létání jsou opravdu působivé a navíc k tomu přihrává skvostná hudba. Gilliam je génius. Tohle je jeho nej.(15.11.2004)

  • Rocky62
    odpad!

    Je to cca rok, co jsem tento film nedokoukal a tak to mělo zůstat navždy. Dnes jsem shlédl Brazil celý a zřejmě mi zůstane navždy záhadou, jak mohl tvůrce geniálních 12 opic natočit takový psychosomatický sranec. Neuvěřitelně trapné, hloupé a nemilosrdně nudné. Občas při projekci nějaké nudné sračky si přeji, aby už to skončilo, ale tady jsem se zoufale modlil k Bohu na kolenou i přesto, že jsem ateista. Bůh mé modlitby nevyslyšel a má důstojnost je poznamenána navždy. Dveře do světa Terryho Gilliama mi zůstanou asi navždy zamčené bohuž.... spíš bohudík.(4.6.2011)

  • - O úlohu Jill sa uchádzalo množstvo známych herečiek, ako napríklad Jamie Lee Curtis, Rosanna Arquette alebo Madonna. (classic)

  • - Scéna se samurajem měla původně vyjadřovat lásku Terryho Gilliama k filmům Akira Kurosawy. (HellFire)

  • - Technik, který na začátku filmu zabije mouchu, a ta poté spadne do stroje, je Ray Cooper, bubeník, který mimo jiné doprovázel Eltona Johna na koncertě v Rusku roku 1979. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace