Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (676)

hippyman 

všechny recenze uživatele

mnohokrát už tu padly výrazy jako originální, zajímavý, nápaditý a klaustrofobický - takže nezbývá než to opět v kostce zopakovat. ono se k tomu ani nedá nic moc jiného vymýšlet, tenhle snímek je opravdu něčím výjimečný. ale bohužel má pár hluchých míst, charaktery by mohly být vykresleny více, prostředí je (zřejmě schválně) hodně chudé, konec mi přišel trochu nedotažený. škoda. 60% ()

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Zajímavý sci-fi thriller (určitě ne horor), po jehož skončení se vám možná malinko zatočí hlava a nějakou tu dobu ho budete muset vstřebávat. Což je vlastně dobře... Škoda, že já byl na matiku vždycky blbej, takže kdybych sebou neměl taky nějakého matematického Einsteina, byl bych asi hodně brzo v pr... :) ()

Reklama

dennykr 

všechny recenze uživatele

“Big Brother is NOT watching you”. Co se stane, když slasher oberete o vraha i jeho motivace? Vznikne Kostka, mechanicky chladná vyvražďovačka, která zlomyslně odepírá vysvětlení a pohrává si s žánrovými pravidly. Skupina postav se probouzí v železné pasti a pokládá si tři zásadní otázky klasických slasherů: Kdo nás ohrožuje? Z jakého důvodu? A proč zrovna nás? Vyprávění je – a diváka – pak nechá konstruovat možná vysvětlení. Má nějakou souvislost přítomnost zločince a policisty? Lékařky a architekta? Co znamenají čísla u každé místnosti? A proč jsou různě barevné? Ze všech vznesených hypotéz se naplní pouze jedna, a to tak absurdním způsobem, že odhalí všechna úmrtí jako zbytečná. Kostka je ztělesněním absurdní individualistické nadbytečnosti. // A je to i poměrně zábavně vyprávěné. Smrtící pasti v místnostech totiž plní roli vraha pouze v první polovině, protože dynamika se ve druhé obrací. Hlavní konflikty se přesouvají z Kostka vs. postavy k postavy vs postavy. I tak se ve světě, v němž chybí vysvětlení, navazuje na klasické vyprávění – z kontextu stavby se nedozvíme nic, ale obrací se vnitřní dynamika vztahu mezi postavami, která prochází tradičním vývojem. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Kostka je pochmurné, klaustrofobické a dusné vězení, do kterého jste zavřeni s postavami a spolu s nimi vás až do konce bude dráždit nastolená hromada k paranoie svádějících záhad, co je Kostka vlastně zač, jak a proč jste se v ní ocitli a je-li jaká cesta ven. Chytrý námět i scénář s dobře napsanými postavami a dialogy i solidní dávkou napětí a zvratů, vizuálně i zvukově pozoruhodná lokace, hustá atmosféra a slušní neznámí herci. Pasti jsou oproti dvojce primitivní, ale ta úvodní a "místnost ticha" jsou parádní. Minimalistický klenot. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Kostka je velmi milý film plný mrazivého napětí. Žánrové zařazení mezi horory neberte vážně. To se někdo zase spletl. Film je naprosto čistokrevné drama, neboť splňuje všechny jeho aspekty. Já se tedy bavil. Sledovat takové pěkné futuristické vězeníčko plné důmyslných pastí, to je skutečně radost pohledět. Sice mi bylo úplně jedno, jaký osud hlavní hrdinové potkají, ale i tak film za pokoukáníčko rozhodně stojí. Některé pasáže byly velmi mrazivé, jiné zase o trošku méně. Scénář není marný a všechny prokombinovanosti jsou lahůdkové. Lepší 3*. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Většina filmu byla natočena ruční kamerou. (Kulmon)
  • V jedné ze scén se Leaven (Nicole de Boer) Kazana (Andrew Miller) zeptá, kolik dělitelů má číslo 30, načež dostane odpověd, že 3. Přestože je odpověd ve snímku považována za správnou, ve skutečnosti má dělitelů 7. (hendrich6)
  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama