poster

Kingsman: Tajná služba

  • Velká Británie

    Kingsman: The Secret Service

  • Velká Británie

    The Secret Service

    (pracovní název)
  • USA

    Kingsman: The Secret Service

  • Slovensko

    Kingsman: Tajná služba

  • Kanada

    Kingsman: The Secret Service

  • Nový Zéland

    Kingsman: The Secret Service

  • Austrálie

    Kingsman: The Secret Service

Akční / Dobrodružný / Komedie / Thriller

Velká Británie / USA, 2014, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • choze
    ****

    Sympatická, nápaditá a sexy špiónská jízda se srdíčkem a dvěma fakt kulervoucíma scénama - vykydlením kostela a hromadnou dekapitací. Firth a Egerton to táhnou dobře, Jakcksonův záporák mě ale nebavil a je zastíněn svým poskokem respektive poskokyní (to označení v tomhle konkrétním případě dostává další rozměr), akce je sice skvěle ochoreografovaná i natočená, ale ve srovnání s bondovkami přece jen poněkud chudokrevná (žádné honičky s tankem nebo rozbagrování jedoucího vlaku), pokulhává i výprava (většina příběhu se odehrává v nijak extra exotických kulisách) a z bondovských hraček zaujme jen multifunkční deštník.(22.2.2015)

  • Hild
    ****

    Matthew Vaughn je pro mě král zábavy, ta jeho nadsázka ve filmech je nepřekonatelná. Již před nějakým časem přišel na to, jak natočit jeden velký úlet, aniž by si to člověk při sledování vlastně uvědomil, prostě jen diváka nechá unášet proudem zábavy, originální a nesmírně dravou akcí. Z jeho filmů jde pak hlavně cítit čistá filmařská radost a to se mi na Kingsmanovi líbilo asi nejvíce. Třešničkou na dortu už je jen perfektní obsazení, z Tarona Egertona bude do pár let velká hvězda, která nebude mít nouze o role. Pokud chcete na dvě hodiny vypnout, zapomenout na všechny starosti, lepší film momentálně v kině nenajdete.(21.2.2015)

  • Matty
    ***

    Vaughn a Goldmanová chtěli ukázat, jak umí vytěžit odkaz bondovek. Ve skutečnosti vyrabovali vlastní krám. Po Kick-Ass a První třídě jde o jejich třetí náborově-výcvikový film, akorát poněkud nešťastně nakřížený s celkem vážným sociálním dramatem. Stereotypní vykreslení prostředí pracující třídy (hospody, rvačky, domácí násilí) postrádá nadsázku vlastní zbytku filmu, což vede k přerývavému tónu a tempu vyprávění během prvních dvou třetin. Výchova protagonisty k „džentlmenství“ (které zde na sebe stejně jako v raných bondovkách váže pořádnou dávku šovinismu) je zároveň v rozporu s egalitářským sdělením filmu – Kingsmanem se Eggsy může stát až poté, co popře (vystupováním, oblékáním, mluvou) svůj nízký třídní původ. Jak prozrazuje také technofobní prezentace padoucha, pseudo-anarchistická schránka filmu ukrývá konzervativní srdce. Vaughn možná nemá jasno v tom, co chce filmem sdělit, zato nám každou scénou dává najevo, jak strašně chce být cool. Přesněji – jak strašně se chce zalíbit teenagerům mužského pohlaví, kteří hltají komiksy a hrají videohry. Komiksově přehnané násilí, akční scény přejímající videoherní estetiku, vtipy útočící na první signální a nebetyčný sexismus (nazývejte mne třeba sucharem, ale nabídka análního sexu od ženy, která strávila poslední dny zavřená v cele, mi nepřijde vtipná, nýbrž jen urážlivá; jediná aktivní ženská postava vyprávění je v závěru filmu pro změnu zpasivněna vystřelením do kosmu). Předstírání dospělosti se omezuje na povrchní debaty o bondovkách a sebereflexivní hlášky typu „this isn’t that kind of movie“, přičemž v jádru samozřejmě přesně o „that kind of movie“ jde. Z popírání vlastní klišovitosti se již stalo nové klišé. Nejbondovštějším Vaughnovým filmem tak nadále zůstává První třída, která na svou bondovskou stylizaci nepotřebovala takhle okatě upozorňovat. Nic z uvedeného by nebylo důvodem, proč film zavrhnout, kdyby první polovina filmu neměla problém absencí dynamiky a napětí nerozumně rozdvojeného vyprávění a kdyby TOLIK scén netrpělo naprostou samoúčelností. Vaughn neví, kdy přestat. Nedokáže odhadnout, kdy scéna již vyčerpala svůj potenciál a přehoupla se do další „koukejte, jak jsem cool“ přehlídky obehraných vizuálních nápadů a průměrných digitálních triků. Kingsmanova snaha být zábavný za každou cenu a bez jakýchkoli ohledů na dobrý vkus, vede k tomu, že svou nehorázností párkrát pobaví, ale celkově je hlavně únavný. 70% Zajímavé komentáře: MessiáŠ, InJo, Alqarin(16.2.2015)

  • CheGuevara
    ***

    Všechny ty archetypální příběhy "jak buran k výchově přišel" jsou mi už z podstaty protivné. Přijde mi až zvrácené sledovat, jak se někdo z vyšší společnosti snaží někoho převychovat k obrazu svému a aby zapadl do naší společnosti (socializace neasi). Jediné, co můžu Matthewovi Vaughnovi připsat k dobru, je ta jeho pankáčská drzost, která se mísí se snobskou uprděností. Navíc v momentě, kdy tvůrci zcela nepokrytě brnkají na rasistickou notu (xenofobie a fetišizace bělošské kultury z toho čiší na sto honů), tak v tu ránu do filmu přidají i něco z anarchistické podvratnosti a člověk si v tu ránu vzpomene na o to více antisystémový Wanted. Čert aby se v tom vyznal. Ale jinak to byla bžunda, akční scény byly akční, londýnský cocney dostatečně "sociální" a vůbec celý ten fetiš z britských symbolů byl až parodií sama sebe. Takže si všichni můžeme vrnět, jen to téma - ať už bylo jakékoliv - si může v koutu leda tak pobrečet. Holt exhibice a podívaná mají přednost. PS: Být celý film v duchu těch vybuchujích hlav, tak vrním blahem ještě celý měsíc.(6.2.2015)

  • H34D
    ****

    Dá se říct, že první polovina filmu, neboli vzestup "superhrdiny" není nikterak překvapivý. Přesto se Matthewu Vaughnovi daří do filmu vštípit střípky šílenosti, humoru nebo ideálně obého zároveň. Člověk má pocit, že tohle už někde viděl, ale přeci jen je v tom cosi originálního. Vaughnův rukopis představuje především hravost, nadsázku a hlavně styl hlavních hrdinů, který doplňuje jejich přirozené charisma. Gradace filmu v jeho poslední čtvrtině je opravdu to nejlepší, co lze od komiksové akce požadovat. Rychlé přestřelky, nevšední kamera, hudba, hlášky, vše do sebe krásně zapadá a výsledek se téměř vyrovná prvotřídnímu Kick-Assu... 8/10(19.2.2015)

  • - Spoiler: Téma vyhlazení lidstva pomocí impulsu z mobilního telefonu se objevuje v knížce Stephena Kinga "Puls". Samuel L. Jackson hraje ve zfilmované verzi této knihy, snímku Cell (2015), postavu, která má lidstvo zachránit, narozdíl od postavy v Kingsman: Tajná služba. (evanka)

  • - První film, který režíruje Matthew Vaughn a nehraje v něm Jason Flemyng. (filmfanouch)

  • - Spoiler: Film se v mnohém od předlohy liší. Komiksový padouch je mixem Billa Gatese a Steva Jobse.Tajnou službou v komiksu jeMi6. Jména postav a jejich vztahy se liší a mnoho scén je vynecháno (úvodní honička na sněžných skůtrech), změněno (smrt Galahada), nebo v komiksu vůbec není (kostelní scéna). (MekGajvr)