poster

Kingsman: Tajná služba

  • Velká Británie

    Kingsman: The Secret Service

  • Velká Británie

    The Secret Service

    (neoficiální název)
  • USA

    Kingsman: The Secret Service

  • Kanada

    Kingsman: The Secret Service

  • Irsko

    Kingsman: The Secret Service

  • Austrálie

    Kingsman: The Secret Service

Akční / Dobrodružný / Komedie / Thriller

Velká Británie / USA, 2014, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ***

    Uvažuju, jestli jsem někdy viděl film, který by takhle přesně odrážel puberťáckou mentalitu. Kingsman je v některých detailech výborný a dechberoucí, v jiných detailech mi byl vyloženě odporný ... celkově jsem se u něj bavil, ale tak nějak rozpačitě. Mnozí tu oceňují snahu být neustále zábavný, drsný, nekorektní, dravý a svěží, ale Vaughn tentokrát na rozdíl třeba od Kick-Ass imho hrubě neuhlídal míru, takže se mu to na mnoha místech propadá do žumpy, kterou bych označil jiným spojením - nevycválaná spratkovitost. O to víc to vadí ve filmu, který rád mluví o gentlemanství. Hrubé násilí na nezainteresovaných lidech je zde estetizováno a prezentováno jako hustá zábava. To je mi jednak morálně proti srsti, za druhé to v sobě nese další vnitřní rozpor - jak má divák fandit kladným hrdinům, aby překazili padouchův plán, když právě jen pokud by padouch uspěl, dočkal by se dalšího přívalu eye-candy brutální akce jako v kostele (která je nejen zde nejvíc vyzdvihována). A třeba ten poslední úkol přijímacího řízení měl jako odhalit jaké uchazečovy dovednosti? Schopnost bez otázek splnit sebepitomější rozkaz? Tak to fakt dík. Možná kdybych měl bližší a srdečnější vztah ke starým bondovkám, měl bych teď z Kingsmana pozitivnější pocity, ale nevím. Spíš asi ne.(20.2.2015)

  • Djkoma
    ****

    Nekorektní čaj o páté. Bizardní poklona špionskému žánru. Kdo nemáte smysl pro humor, nedokáže odstoupit od vážných témat a bavit se těmi nejšílenějšími nápady (hodně krve a mrtvých mužů, žen... a knězů?), tak prosím na tenhle film nechoďte. Ostatní povinná milovníci nadhledu a pomrkávání tvůrců na vaši notalgickou strunu, buďte vítání v perfektním obchodě s oblečením. Tady si gentlemani zakládají na míchání Martini vedle zavřeného Vermutu, učení slušných mravů v každé hosodě s Guinnessem a dokonale padnoucím obleku (s pruhy, oxfordkami, kalhotami s dokonalými puky...ach ano). Osobně se docela divím, že Kingsman je tak masově přijímaný, vzhledem k té osobitosti humoru a nadhledu, která občas jde až za hranice... a hlavně jsme se v kině smáli jen tři zvrácení diváci (moje nestabilní mysl tudíž potvrzena). Největší úlet poslední doby. V dobrém i v tom špatném. PS: ohňostroj už pro mě nikdy nebude jako dřív...(23.2.2015)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Jane Goldman, Matthew Vaughn / Predloha: Mark Millar & Dave Gibbons - The Secret Service | Hudba: Henry Jackman, Matthew Margeson | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Marv Films | Rozpočet: 60 miliónov $ | Tržby: 276,7 miliónov $ | Ocenenia: - || Keď som o Birdmanovi napísal, že je to najrozporuplnejší film za dhlú dobu, to som ešte nevedel, čo príde s Kingsmanom. Samozrejme, sa to nedá žánrovo porovnať. Na prvú dobrú pôsobí nový Vaughnov počin primitívne, ale nakonie sa z toho vyliahla premyslená, jedinečná blbina na jedno, možno i viac videní. Kick-ass bol podobného kalibru, no na Stardust ani jeden zo spomenutých filmov nemá. Na môj vkus je už Kingsman príliž utrhnutý z reťaze. A to nemyslím na štýlové bitky alebo hriešne finále, tie stáli za to ;) 70% | Atlas Praha, 5.2.2015 |(5.2.2015)

  • D.Moore
    *****

    Ukrutně šílená zábava, v mých očích ještě o stupínek lepší než Kick-Ass, a to hlavně díky sympatickému hlavnímu hrdinovi a vlastně díky tomu, že sympatický je tady úplně každý včetně těch zlých. Kingsman je film, jehož tvůrcům (i postavám) se stýskalo po vtipných špionážních bijácích, a tak si prostě řekli, že natočí další takový. Inspirovali se původními bondovkami, filmy s agentem Flintem, snad i seriálovou Mission: Impossible a vzniklo tohle. Dvě hodiny vtipného krvavého blbnutí, kde všichni agenti nosí brýle, jaké kdysi proslavil Michael Caine, kde je Colin Firth za neskutečného drsňáka, ačkoliv byste to do něj nikdy neřekli, kde všechno dává smysl, jakkoliv praštěné to je, a kde diváka neustále něco překvapuje. Matthew Vaughn byl očividně ve svém živlu, když Kingsmana vymýšlel a točil, a je vidět, že na rozdíl od X-Men: První třída neměl ani trochu svázané ruce, a tak mohl řádit jako utržený ze řetězu. Senzace, senzace. Natočil jeden z mála filmů, na něž mám chuť se okamžitě podívat znovu, jakmile skončí.___P.S. Jediná výtka se týká princezniny hlášky, kterou tady nadšeně cituje snad polovina komentářů, ale která mě tedy nepobavila ani trochu.(31.10.2015)

  • Madsbender
    ****

    Kick-Ass: First Class. Vaughn opäť nesklamal, ale po línii troch meisterwerkov, ktoré ma rad za radom nadchli prišiel očakávaný prepad pod extrémne vysoko nastavenú latku. Po rozprávkovom Stardust, ktoré sa odohrávalo v rozmedzí dvoch koherentných realít a siahlo do detskej duše v nás, výbušnej operete Kick-Ass, ktorá predvádzala štylizovaný stret komiksového nerda s realitou (meniacou sa v komiks) a retro špionážnom X-Men: First Class, ktoré alternovalo (nielen) americkú históriu prichádza s filmom, v ktorom je všetkého až príliš. Je to zároveň moja najväčšia výčitka, no i klad, pretože Kingsman je hrou s významom a až altruistický film vo vzťahu k pokladaniu základných kameňov interpretácií._____Príkladom môže byť táto analýza, ktorá sa pohráva s konšpiračným podtextom, seriózne ho odkrýva, zároveň z nej však cítiť na istých miestach silnú dávku irónie. Tento model využíva i samotný film a ostatne je jedným z dlhodobých princípov včlenených do Vaughnovho rukopisu. Mladá generácia je vždy tou, ktorá je vyvolená nahradiť starú a prevziať velenie; tá stará má však know-how a vie, že zmena figúrok v popredí želanej revolúcie nikdy nedosiahne. Konzervativizmus sa strieda s liberalizmom, starosvetské hodnoty so životným štýlom s nálepkou new-age. Borenie konvencií sa preplieta s klišé, rafinované postmoderné hry s nepredvídateľným vyústením s plytkými a unylými odkazmi. Gentlemanstvo si razí cestu aroganciou a staromódny britský tradicionalizmus si podáva ruku s americkým progresívnym kapitalizmom (scéna "happymealovej" večere Harta a Valentina). Večný kompromis medzi britskými koreňmi, ktoré Vaughn vnáša do každého svojho filmu, a americkými vzormi, ktorých formy preberá. Hranica medzi akčným filmom, komédiou a drámou so (skôr len naznačeným) sociálnym rozmerom. Premenlivý a vo výsledku laxný vzťah k genderu. Vždy tu zostáva voľné miesto, sloboda pre domnienky, ktorá strana prevažuje a čím film v skutočnosti je._____Toto neustále pohrávanie sa tiež vedie k príkladnému napĺňaniu vnútorných túžob nielen diváka, ale i samotných tvorcov a všetkých zúčastnených. Veď predsa Schiller hovorí: „...človek sa hrá len vtedy, keď je v plnom význame človekom a je úplne človekom len tam, kde sa hrá.“ A Vaughn sa hrá veľmi rád, ako večný pubertiak, ktorý nechce dospieť._____Mohli by sme tu v rozličných kontextoch hovoriť o nadviazaní na uvedomelé paródie, ktoré sú v súčasnosti v kurze, alebo reflexii plytkej reality postmoderného veku, v ktorom sa násilie, škandály, aféry a pikantnosti stávajú komoditou. Nesporne interesantné sú lingvistické gagy na báze šušľajúceho Jacksona, rozdieloch v britskom a americkom slovníku a z toho vyplývajúcich nedorozumení. Alebo o redizajnovaní choreografie a úchvatnej kinetike kamery, ktorá robí spolu s plnokrvným grafickým vyvedením akčných scén z Kingsman, vznášajúcich sa na krídlach nadsádzky, okázalú operetu, balet guliek a špiónskych hračiek. Či prípadne o paradoxnej procedúre redukovania vplyvných (motivácií, pozadia, vzťahov) a zdôrazňovania redunantných (stereotypných postáv a rolí) prvkov, čím vytvára zvláštnu, avšak stále zábavnú asymetriu, ukazujúcu prstom samú na seba. Alebo napokon o (ne)prítomnosti samoúčelnosti. Záver by však zostal rovnaký - je to hra. Otázkou je, či na ňu pristúpite. Ja som tak učinil a bavil som sa._____Podobne, ako v prípade ostatku režisérovej filmografie však zostávam nielen primárne potešený, ale i optimistický, čo sa vyhliadok do budúcnosti týka. Matthew Vaughn má totiž na mňa podobný efekt, ako napríklad Quentin Tarantino - jeho diela kryštalizujú pomaly, overuje ich čas a s každým ďalším opakovaním na mňa pôsobia lepším dojmom. Čiže dúfam, že nabudúce to bude za päť. 85%(9.3.2015)

  • - První film, který režíruje Matthew Vaughn a nehraje v něm Jason Flemyng. (filmfanouch)

  • - Geoff Bell (Dean) hrál ve snímku Hooligans (2005) rváče a fanouška týmu Millwall FC. Z tohoto důvodu visí v Eggsyho (Taron Egerton) pokoji šála s logem týmu. (dandy11)

  • - Spoiler: Při výcvikové scéně, kdy se místnost zaplavila vodou, kadeti přežili díky tomu, že zasunuli hadice do záchodového odtoku a mohli tak dýchat. Teoreticky se vycházelo z toho, že v záchodovém odtoku je voda pouze ve vývodním koleni a dál už je trubka prázdná a proteče jí voda až během spláchnutí. V praxi je to ale nesmysl. Kdyby byla místnost naplněná vodou, tato voda by neustále záchody proudila pryč, jelikož odtoková roura by byla hluboko pod hladinou vody a nebyl by v ní tudíž vzduch. (Thommy91)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace