Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kruté bolestné lásky jedné slovenské plavovlásky. Osmnáctiletá Martina, která si říká Shakira, po dosažení plnoletosti opustí dětský domov, v němž vyrostla. S obálkou peněz, taškou osobních věcí a s hlavou plnou naivních představ vyrazí ze zapadlého východoslovenského regionu do Prahy za svým klukem Romanem, který z „děcáku" odešel před nějakou dobou. V české metropoli se však ukáže, že Roman se potuluje s partou mladých zlodějů, bezdomovců a narkomanů. A za peníze na dávku je schopen čehokoliv. I prodat půvabnou blonďatou Shakiru obchodníkům s bílým masem... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (151)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tvrdé, kruté a nepríjemné. Smutná ukážka toho jak asi končí mnoho mladých dievčat potom, čo musia odísť z decáku. Tešil som sa hlavne na Dominiku. Predviedla skvelý výkon a prekvapivo sa ukázala aj naplno odhalená a o to horšie bolo sledovať ju práve v takýchto scénach. Drsné. Rozhodne sa to oplatí vidieť, ale znova si to už nikdy nepustím. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Děj se dá shrnout naivka prodaná pasákům. Sociálně kritická obžaloba s urputným naturalismem ji shazuje. Nejen diváky „do patnácti let“ totiž dokáže znechutit takřka čtvrthodinovou pasáží názorného brutálního. Hrdinka za sebou v dětském domově nechává typické holčičí důvěrnosti jako z internátních Housat, před sebou má vidinu sladkého života se svým milým ve stylu Lásek jedné plavovlásky. Ovšem svého vyvoleného najde ve špinavém pražském pelechu mezi bandou feťáků. Což dohromady s epizodním výletem za ztrhanou matkou vytvoří takřka hodinový prolog oddalující okamžik, kdy dvojici dojdou princ svou lásku prodá k prostituci. Ne že by Pírko bylo natočeno špatně, ostatně kameraman Asen Šopov dovede z mála udělat podívanou, ale obrazy všeobecného zmaru, zaplivaných hospod, mrazivých brlohů a odpudivých zoufalců bez perspektivy neobsahují nic nového, objevného ani provokativního. Vyskytují se napříč nezávislou scénou ve stereotypní podobě, která už přestává účinkovat, včetně žoviálních gangsterských týpků s cizím přízvukem, kteří do svých záludných sítí stahují ubohé nevědomé bludičky velkoměsta. Tak si tvůrci sdělení Pírka zřejmě představovali. Ovšem navzdory hereččině přirozenému projevu a pochopitelné zaslepenosti její zamilované hrdinky nelze uvěřit zrovna chovance ústavu naivitu školačky, s níž se vydává do velkého světa. Jestliže dívka veškeré varovné znaky kolem sebe přehlíží, ba dokonce se mezi vyděděnci docela baví, zbavuje se dávky divácké příchylnosti, jejíž zbytek pak spláchne mohutná vlna nejhrubšího sexu, znásilňování, bití, trýznění. V doslovné bezúčelné surovosti si Pírko vyloženě libuje, nadto se ještě pokouší ji prokládat blouznivými přeludy a výtvarnými symboly, jako by „umělecké“ ornamenty měly nekonečnou přehlídku bezvýchodného hnusu ospravedlnit. Epizodní postava Bolka Polívky tu působí dost nahodile, a třebaže v nahých výjevech ze sprchy spotřebovala produkce hektolitry očistné vody, skutečná katarze se nedostavuje. Závěr je ale skutečně nevšední až bizarní. ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Patlanice žánrů, stylů a snahy něco říct. Pokud jeden a ten samý film v jednu chvíli vypadá jako nová epizoda rakouského rodinného seriálu a o něco později nabízí přehnaně dlouhé a stylizované scény znásilňování, je to solidní haluz. A ten Gaspar Noé na konci? To nemá smysl popisovat, to se prostě musí vidět. 4/10 ()

mirra66 

všechny recenze uživatele

Před nedávnem jsem v některém komentáři napsal několik kritických slov o české a slovenské kinematografii. V tomto případě to ale určitě neplatí. Abych se přiznal, tak jsem takovou smršť, která se prohnala přes mé (po)city, nečekal. Film dle obsahu končí dobře, ale tady záleží asi na tom, kdo a z jaké pozice se na film dívá. Jako normální rodič bych si zcela určitě nepřál, aby má dcera skončila takto a pokud by takto skončila, tak bych to dozajista nepovažoval za dobrý konec. Avšak z pozice člověka na úplném dně (životním, sociálním, profesním apod.) to vypadá určitě jinak. Při pohledu na film je totiž zapotřebí zahodit pýchu a dosavadní životní zkušenosti, protože to, co se odehraje v nám známých reáliích, je skutečně hnusný prožitek. Neodpustím si jízlivou poznámku (ne k autorům), mrazivě na mne zpětně zapůsobil i ten slavný plakát na horním konci Václavského náměstí, který můj prožitek z filmu doopravdy podtrhl tlustou čarou, neboť hodnota lidského života jest v novodobé historii naší společnosti asi opravdu jen tržním pojmem a lidský život stojí jen "pár peněz". Ale zpět k filmu, opravdový mrazivý zážitek, až se mi na to nechtělo chvílemi dívat. Nemohu si pomoci, ale i vzhledem k tomu, že se jedná o produkt téměř domácí (SR), musím nasolit vysoké procento, proto dávám 87%. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi, že tvůrci se zbytečně pohybují na hraně i za hranou absurdity. Pokud se jedná o sekvence z pasťáku, tak ještě dejme tomu, ale jakmile se děvče dostane do Prahy, objevuje se zástup podivných a ne příliš uvěřitelných postaviček pankáčskou partičkou počínaje, pasáky konče. Celý film hodně táhne nahoru doba, kterou hlavní hrdinka stráví v zaplivaném kutlochu, kde je nucená k prostituci. To je čistokrevná depka a ocenění zaslouží i herečka v hlavní roli. Ale vzápětí přijde konec, který je z mého pohledu tak trochu na hlavu. Škoda promrhané příležitosti. 50% ()

Galerie (50)

Zajímavosti (6)

  • V bývalém Československu vznikla dříve stejnojmenná televizní hra Pírko (1973). (M.B)
  • Skladba, která ve filmu zazní opakovaně, např. ve scéně, kdy je hlavní hrdinka znásilněna, je píseň Lucie Bílé z muzikálu „Drákula“ „Jsi můj pán“. (majky19)
  • Scény z tmavého zakouřeného pajzlu se natáčely v pražské metalové putyce přezdívané „Epesní ráj prasat“ na Sokolovské ulici. Při natáčení se celý štáb (kromě techniků) štítil úplně všeho. Ne nadarmo má hospoda své heslo „Špína, zápach, alkohol“. (Borg)

Reklama

Reklama